Prezentace BMW Alpina D5 a B6

Exkluzivní vozy BMW Alpina exkluzivně na TopDrive. Přinášíme vám zajímavosti o značce Alpina, technické údaje nových modelů a jízdní dojmy s modelem B6 Bi-Turbo.

Zúčastnili jsme se prezentace vozů BMW Alpina, konkrétně dvou novinek – D5 Bi-TurboB6 Bi-Turbo coupé, které na náš trh přinesla společnost Invelt. Ta je jediným dealerem značky Alpina ve střední Evropě od roku 2010. Než se dostaneme k samotným novinkám, podělíme se s vámi o několik zajímavostí. Alpina byla založena v roce 1961 s cílem upravovat vozy BMW. Dnes má Alpina status samostatného výrobce. Od roku 1964 dealeři BMW poskytují garance na vozy Alpina. Zajímavostí těchto vozů jsou dva VIN kódy – BMW a Alpina, přičemž oba jsou platné. Od roku 1995 jsou Alpina komponenty dodávány přímo na výrobní linku BMW. V Buchloe, v sídle společnosti Alpina, jsou pak vozy dokončovány, zejména co se ručně zpracovaných interiérů týče. Věděli jste, že myrtové dřevo používané v interiérech je pěstováno přímo pro Alpinu na pobřeží Tichého oceánu v USA? Další zajímavostí je, že každý jeden motor má svého mechanika, který jej kompletoval dohromady.

Prodeje

Z pohledu čísel si Alpina stojí takto – roční produkce je omezena na 1 200 vozů pro celý svět. V loňském roce se v České republice prodalo 12 aut (modely B3, D3, B5 a B5). Například ve Francii se prodalo jen o 8 vozů více. Největšími trhy jsou USA, kde se prodává pouze model B7 v počtu 400 kusů ročně a Japonsko s 200 vozy. Vozy Alpina, stejně jako BMW jsou nabízeny i s pohonem všech kol vyjma modelu B5, ten zůstává čistokrevnou zadokolkou. Zeptali jsme se, zdali se do České republiky dostane i limitovaná edice B3 GT3 (99 kusů) o které jsme vás nedávno informovali. Bohužel, tento vůz u nás neuvidíme.

Letošní novinky: D5 Bi-Turbo a B6 Bi-Turbo

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Model D5 Bi-Turbo je založen na BMW řady 5, konkrétně na modelu 535d s dieselovým šestiválcem. Stejně jako řadu 5, je i D5 možno zakoupit ve verzi sedan i kombi (Touring). Benzínová verze téhož vozu nese označení B5. Rodičem Alpiny B6 Bi-Turbo je řada 6 a i ona je k mání ve dvou karosářských variantách – coupé a kabriolet.

Technické údaje
verze D5 Bi-Turbo sedan B6 Bi-Turbo coupé
palivo nafta benzín
počet válců 6 8
objem motoru (ccm) 2993 4395
výkon (kW) 257 397
točivý moment (Nm) 700 700
akcelerace 0–100 km/h (s) 5,1 4,4
maximální rychlost (km/h) 275 320
převodovka 8A 8A
kombi. spotřeba (l/100 km) 5,9 10,5

Jízdní dojmy

Využili jsme nabídku krátkého svezení s B6 Bi-Turbo coupé, které momentálně zaujímá místo nejsilnějšího modelu v nabídce. Náš vůz byl v bílé barvě s bílým celokoženým interiérem. Vskutku prémiová, i když na údržbu náročná, kombinace. Důvěrně známý interiér řady 6 nabídne na první pohled jen pár log výrobce, ale ve skutečnosti jsou zde materiály, které nabídne jen Alpina. Motor se k životu probouzí libozvučným dunivým barytonem. Řadím „D“ a s jízdním režimem Comfort proplouvám Jeremiášovou ulicí. Při nájezdu na dálnici přináší režim Sport citelný rozdíl jednak v tuhosti podvozku a zároveň i v reakci motoru. 

Motor V8 má tak konečně šanci ukázat, co v něm je. Standardně dodávané výfuky Akrapovič vyluzují návykový zvuk. Koho zajímá prémiové audio na palubě? Automatická převodovka má na svědomí, že při 210 km/h točí motor jen 3000 ot/min.! Jedinou výtku bych měl k manuálnímu řazení. Nechápu, proč pánové u Alpiny vyměnili pádla pod volantem za drobná tlačítka. Věřím, že většina majitelů bude stejně jezdit na automat, neboť B6 je luxusní GT, ne čistokrevný sporťák, ale když přijde na věc, tak tato tlačítka neobstojí ve srovnání s pádly. Jinak vozu není co vytknout.

Podobné články:

Napsat komentář