reklama Suzuki

[Tisková zpráva] Podle aktuálního pravidelného telefonického průzkumu největšího prodejce ojetých vozů AAA AUTO se Češi při výběru konkrétního vozu s pohonem všech čtyř kol či vozu kategorie SUV stále rozhodují především podle účelu, ke kterému budou vůz využívat (64 %). Přes 27 % zákazníků volí podle značky vozu, což oproti minulému roku znamená nárůst o 5 procentních bodů. Pro 19 % respondentů je stěžejním kritériem cena (loni 11 %) a necelých 12 % oslovených klientů považuje za velmi důležitý obsah motoru (loni 10 %). Průzkum na vzorku 1000 náhodně vybraných zákazníků z celé ČR byl uskutečněn operativně, vzhledem k aktuálním meteorologickým předpovědím prudkého poklesu teplot a intenzivního sněžení.

Méně než polovina dotazovaných řadí mezi nejdůležitější parametry při výběru i barvu. Žebříček vede černá, následuje stříbrná a červená. Oproti minulým letům zažívá velký vzestup dříve neoblíbená bílá.

„Velký zájem je o tuzemskou Škodu Octavii s pohonem 4×4. Platí to nejen pro klasické ojetiny, ale vzrůstající trend je patrný zejména u předváděcích vozů do jednoho roku stáří. U populárních modelů jakým je Octavia 4×4 jde totiž nejen o porovnání ceny ojetého auta oproti ceně nového, ale i o případné delší čekací lhůty na dodání nového vozu z výroby, která měla delší výpadek,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

reklama Isuzu

Při volbě druhu paliva tradičně vítězí vznětové motory, naftu letos v kategorii SUV / 4×4 preferuje téměř 73 % respondentů (oproti loňským 67 %), zážehové motory výslovně upřednostňuje 24 % zákazníků (mezi nimi pouhá polovina procenta zákazníků vyžaduje jako palivo LPG) a pro necelých devět procent zákazníků není otázka paliva podstatná.

Nejžádanější motorizací je turbodieselový agregát s obsahem do dvou litrů (64 %). Překvapivým zjištěním je, že přesně čtvrtina řidičů vyžaduje výkonnější verze motorů s obsahem nad dva a půl litru (loni necelých 20 %). Maximální cena, kterou jsou zákazníci za ojeté SUV / 4×4 zaplatit, je do 400 tisíc Kč (a to ve více než 42 % případů), nicméně téměř polovina dotazovaných potvrdila záměr realizovat nákup s rozpočtem do 300 tisíc Kč. Velmi těsný je poměr vyznavačů a odpůrců SUV / 4×4: 50 % oslovených zákazníků tato kategorie vůbec nezajímá, zatímco druhá polovina seřadila nabízené značky vozů dle svých preferencí takto:

Audi a Toyota
Škoda, Volkswagen
Honda, Nissan
Kia, Hyundai
BMW
Jeep, Mitsubishi