Bez debaty je to výborné auto, bohužel jsou v něm přítomny jisté nedostatky běžného modelu, což vzhledem k ceně takřka 1 milion korun zamrzí. Přitom stačilo, aby se Ford malinko víc snažil …

S novým Focusem RS jsem již měl tu čest se svézt. Výkon, jízdní vlastnosti a vzhled hodnotím velice kladně. V kategorii hothatch si RS bude jistě nárokovat titul „nej“. Vedle pozitiv jsem si ale nemohl nevšimnout nedostatků, které kazí dojem z tohoto jinak skvělého auta. Možná si řeknete, že jsou to prkotiny, ale u auta s cenou od 945 000 Kč, si mohl dát Ford víc práce.

Zde je 10 failů:

Kapota motoru na drát

Ford a pár dalších automobilek si ještě neráčily všimnout, jaký je rok, protože podpírat kapotu motoru drátem přestalo být IN někdy zkraje 90. let. Vzhledem k váze kapoty navíc zjistíte, že je ocelová a nikoliv hliníková, což by v případě RS klidně být mohla.

Gumové těsnění kolem oken

Testovaný vůz měl najeto necelých 8 000 km a gumové těsnění kolem oken vypadalo, jakoby jej někdo umýval kyselinou na přímém slunci třikrát týdně.

Držáky podběhů

Techniku pohonu všech kol jistě vymýšleli inženýři v bílých pláštích, ale výplně podběhů se šrouby namířenými proti pneumatice pravděpodobně svěřili nějakému bastlíři na předměstí Varšavy, který jinak lepí vraky dotažené ze západu.

Rohožka pod řidičem

Vzhledem k rozměrům koberečku vás musí nutně napadnout otázka, zdali se Fordu vyplatí ušetřit těch pár centimetrů koberce, když udělal rohožku tak krátkou, že nedosáhne ani pod pedály.

NÁŠ TIP:
Kupujete auto? Podívejte se na nabídku našeho TopDrive bazaru. Auta všech značek za super ceny. A pokud auto prodáváte, pomůžeme vám určit cenu.

Špatně slícované plasty

Zaplatíte takřka milion korun, otevřete dveře řidiče a první, co uvidíte je tohle. Zamrzí co?

Odkládací přihrádky v zadních sedadlech

Pokud automobilky mezi sebou soutěží ve zbytečných přihrádkách, které jsou dobré maximálně tak na hrst lentilek, pak Ford má konkurenční výhodu.

Chybějící síťka v kufru

Nad zbytečnými přihrádkami v kabině někdo opravdu přemýšlel, ale uchycením nákladu v zavazadlovém prostoru se ve Fordu vůbec nezabývali. Škoda.

Rozlišení displeje

Rozlišení displeje by v letošní novince mohlo být přeci jen lepší. Nejvíce to vynikne při aktivované couvací kameře, to pak máte pocit, že koukáte na displej Nokia 6110. A to je kamera navíc za příplatek v balíčku výbavy za 16 100 Kč.

Start/Stop

Tlak na spotřebu a emise je obrovský, ale nemohl Ford v případě RS udělal nějakou výjimku? Třeba takové Subaru WRX STi systém start/stop nemá a na evropském trhu se běžně prodává.

Příplatková výbava

RS má brzdy Brembo, pokud je chcete v modré barvě, připravte si 10 000 Kč. V případě, že vynecháte balíček Safety za 11 300 Kč, ale bez zadních parkovacích senzorů se neobejdete, vysolíte 7 900 Kč. Ano, takřka osm táců za zadní senzory v autě za mega!