reklama Suzuki

Bez debaty je to výborné auto, bohužel jsou v něm přítomny jisté nedostatky běžného modelu, což vzhledem k ceně takřka 1 milion korun zamrzí. Přitom stačilo, aby se Ford malinko víc snažil …

S novým Focusem RS jsem již měl tu čest se svézt. Výkon, jízdní vlastnosti a vzhled hodnotím velice kladně. V kategorii hothatch si RS bude jistě nárokovat titul „nej“. Vedle pozitiv jsem si ale nemohl nevšimnout nedostatků, které kazí dojem z tohoto jinak skvělého auta. Možná si řeknete, že jsou to prkotiny, ale u auta s cenou od 945 000 Kč, si mohl dát Ford víc práce.

Zde je 10 failů:

Kapota motoru na drát

Ford a pár dalších automobilek si ještě neráčily všimnout, jaký je rok, protože podpírat kapotu motoru drátem přestalo být IN někdy zkraje 90. let. Vzhledem k váze kapoty navíc zjistíte, že je ocelová a nikoliv hliníková, což by v případě RS klidně být mohla.

Gumové těsnění kolem oken

Testovaný vůz měl najeto necelých 8 000 km a gumové těsnění kolem oken vypadalo, jakoby jej někdo umýval kyselinou na přímém slunci třikrát týdně.

Držáky podběhů

Techniku pohonu všech kol jistě vymýšleli inženýři v bílých pláštích, ale výplně podběhů se šrouby namířenými proti pneumatice pravděpodobně svěřili nějakému bastlíři na předměstí Varšavy, který jinak lepí vraky dotažené ze západu.

Rohožka pod řidičem

Vzhledem k rozměrům koberečku vás musí nutně napadnout otázka, zdali se Fordu vyplatí ušetřit těch pár centimetrů koberce, když udělal rohožku tak krátkou, že nedosáhne ani pod pedály.

reklama Isuzu

Špatně slícované plasty

Zaplatíte takřka milion korun, otevřete dveře řidiče a první, co uvidíte je tohle. Zamrzí co?

Odkládací přihrádky v zadních sedadlech

Pokud automobilky mezi sebou soutěží ve zbytečných přihrádkách, které jsou dobré maximálně tak na hrst lentilek, pak Ford má konkurenční výhodu.

Chybějící síťka v kufru

Nad zbytečnými přihrádkami v kabině někdo opravdu přemýšlel, ale uchycením nákladu v zavazadlovém prostoru se ve Fordu vůbec nezabývali. Škoda.

Rozlišení displeje

Rozlišení displeje by v letošní novince mohlo být přeci jen lepší. Nejvíce to vynikne při aktivované couvací kameře, to pak máte pocit, že koukáte na displej Nokia 6110. A to je kamera navíc za příplatek v balíčku výbavy za 16 100 Kč.

Start/Stop

Tlak na spotřebu a emise je obrovský, ale nemohl Ford v případě RS udělal nějakou výjimku? Třeba takové Subaru WRX STi systém start/stop nemá a na evropském trhu se běžně prodává.

Příplatková výbava

RS má brzdy Brembo, pokud je chcete v modré barvě, připravte si 10 000 Kč. V případě, že vynecháte balíček Safety za 11 300 Kč, ale bez zadních parkovacích senzorů se neobejdete, vysolíte 7 900 Kč. Ano, takřka osm táců za zadní senzory v autě za mega!