Novinky u Porsche – vymazlená 911 a omlazená Panamera

Víme přesně, jak Porsche vyrobí speciální limitovanou edici modelu 911 s názvem Club Coupé a proč připravuje facelift luxusního čtyřmístného modelu Panamera. Cítíme zápach downsizingu.

K 60. výročí prvního Porsche Clubu se u Porsche rozhodli udělat limitovanou edici s názvem Club Coupé. Ta snoubí modernu s tradicí. Vznik vozu by se dal popsat následovně – mechanici pověřeni tímto úkolem si zašli k výrobní lince a počkali si na Carreru S, kterou v dílně speciálních projektů začali rozebírat. Holý skelet karoserie poslali do lakovny pro zelenou Brewster Green. Zatímco se vůz lakoval, napadlo někoho zavolat do oddělení aerodynamických komponentů a vyžádat si nárazníky s přídomkem Sport Design Package


Autor: Porsche

911 Club Coupé

Protože byla řeč i o tradici a ve fabrice na zdi visí velký zarámovaný obraz Carrery RS z roku 1973, rozhodli se tvůrci napodobit její zadní spoiler, který si vysloužil přezdívku kachní ocas. Následně byla poslána žádost do skladu hliníkových kol pro sadu 20“ ráfků. Ty dostaly černo-stříbrné lakování, aby (pravděpodobně) připomínaly legendární kola Fuchs starých devětsetjedenáctek.


Autor: Porsche

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

911 Club Coupé

V době, kdy švadlenky připravovaly interiér s hnědou kůží, motoráři dostali za úkol se postarat o motor. Na stole jim tak přistál boxer 3,8 l s výkonem 294 kW (400 k), což je slušné číslo na „atmosféru“. Nejdříve chtěli upravit jen řídící jednotku, pak do plánu zahrnuli i výfuky a nakonec to někdo nevydržel a vyměnil i vačky a sání. Výsledných 316 kW (430 k) není kdovíjaké navýšení výkonu, ale každý kůň se počítá. Mluvíme o motoru, který musí něco vydržet a nesmí spásat trávu podél cesty. 


Autor: Porsche

911 Club Coupé

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Tímto způsobem bude vyrobeno 13 (třináct!) vozů s tím, že osud jednoho vězí v továrním muzeu, takže na prodej jich bude jen 12. Každé auto ponese jméno majitele na palubní desce. Když se ptali v účtárně, jakou mají nasadit cenovku, tak přišla nekompromisní odpověď – 170 000 euro (bez pár centů).

Faceliftovaná Panamera

Panamera je na trhu od roku 2009, a tak nastal čas na nějaké to vyhlazení vrásek. Svěží vizáž přijede v dubnu 2013. Navenek budou nové nárazníky a světla. I když by technika měla zůstat stejná, tak možná dojde ke dvěma změnám – atmosférický osmiválec opustí Panameru S/4S a místo něj přijde dvakrát přeplňovaný šestiválec. Co na tom, že bude stejně výkonný a malinko úspornější. V8 je V8. Na druhou stranu, jeden osmiválec by pod kapotu Panamery zavítat mohl. Ve vzduchu visí šance pro V8 TDI pro Panameru Diesel. V roce 2015 by pak měla přijít zcela nová generace Panamery s lehčí platformou.

Podobné články:

Napsat komentář