V létě jsem na nějaký čas vyměnil „véšedesátku“ za větší Volvo V90 a vyrazil na golfový turnaj série European Tour až na sever Dánska do Himmerland Golf & Spa Resortu.

Zastoupení značky Volvo mi v rámci naší spolupráce umožnilo vyzkoušet nové Volvo V90. Design mě díky propracovaným tvarům, majestátným rozměrům téměř pět metrů na délku a uhrančivým světlometům symbolizující Thorova kladiva učaroval hned na první pohled. S dlouhou přídí, šířkou 2019 mm včetně zrcátek a výškou jen necelých 1,5 metru vypadá Volvo V90 navíc velice dynamicky. Už při první cestě po vyzvednutí auta jsem si užil bezprostřední reakce na sešlápnutí plynu motorizace s označením D5, tedy naftového čtyřválce se dvěma turby o výkonu 235 koní a zátahu 480 Nm.

Sbalil jsem se na turnaj, do kufru o objemu 560 litrů hodil golfový bag i s dalšími taškami, vyzvedl jsem caddyho a vyrazili jsme. Čekalo nás téměř 1100 km až na sever Dánska. Hned při prvních kilometrech jsem si všiml, že na to, jak je V90 velká a prostorná, tak je velmi snadno ovladatelná, podvozek je příjemně tuhý a i při vyšších rychlostech naprosto suverénní a komfortní. Chvíli jsem si zvykal na moderní technologie, tedy 9 palcovou dotykovou obrazovku, prostřednictvím které ovládáte prakticky vše. Prvně v životě jsem si vyzkoušel také adaptivní tempomat. Zpočátku je docela adrenalin sedět za volantem a čekat, až auto dojíždějící do kolony samo zastaví, nebo si hlídá vzdálenost od vozu před sebou. Při noční jízdě bylo zajímavé sledovat práci aktivních světlometů, která „vytmavují“ protijedoucí vozidla, abyste je neoslňovali. Po dojezdu do cíle jsem ocenil pohodlná sedadla a dokonce i jejich masážní funkci. Z auta jsem vylezl odpočatý, jako kdybych právě neujel 1100 kilometrů, ale jen 110.

Honzo, „nakousli“ jsme tvoji profesi profesionálního golfisty. Jak ses ke golfu vůbec dostal?

H: „Od mala jsem hrál stolní tenis. Prvně mě na golf vzal můj strýc v roce 2001, byla to pro mě velká neznámá, nic jsem o něm nevěděl, ale chytlo mě to a pak se i dařilo a koncem sezony 2014 jsem přestoupil k profesionálům. Díky podpoře sponzorů a lidí kolem mě se mohu plně věnovat profesionálnímu hraní a objíždět turnaje po celé Evropě. Na golfu jsem téměř každý den od rána do večera. Buď trénuju, nebo jezdím po turnajích. Nejbližší hřiště mám 21 kilometrů. Tréninku věnuju 6-8 hodin denně, 6 někdy i 7 dní v týdnu. Letos jsem odehrál 22 turnajů, což je 22 týdnů na cestách. Co se dá, objedu ve svém Volvu V60. Letos už jsme spolu najeli přes 45 tisíc kilometrů.“

NÁŠ TIP:
Kupujete auto? Podívejte se na nabídku našeho TopDrive bazaru. Auta všech značek za super ceny. A pokud auto prodáváte, pomůžeme vám určit cenu.

Už se blíží start nové sezony, jak hodnotíš tu uplynulou?

H: „V loňské sezoně přišlo premiérové vítězství. Vyhrál jsem dva české turnaje. Z tuzemské sezony mám radost, ta byla úspěšná. Ale větší plány jsem měl na Evropské scéně. Tam se bohužel tolik nedařilo, přišlo několik dobrých výsledků, ale mířil jsem výš. Věřím, že si příští sezonu zlepším náladu.“

A jak se připravuješ na novou sezonu?

H: „Do konce roku 2017 jsem trénoval doma v Čechách, neustále pracuji na technice a kondiční přípravě, kterou bych si rád zpestřil i běžkařením, ale na sníh to moc nevypadá. V lednu se chystám na měsíční soustředění do Dubaje, kde se už budu naplno připravovat na sezonu 2018. V únoru pak vyrazím na první turnaje do Maroka. Příští rok bych se chtěl posunout zase dál ke svému cíli – hrát European tour. Chtěl bych se umístit do 50 místa v Road to Oman (žebříček Challenge tour) a stát se nejlepším českým golfistou.“

Partneři Jana Cafourka (FB):