reklama Suzuki

Nová generace MINíků vítá mezi své řady nejsilnější model – John Cooper Works. Hatchback, který je fakt „hot“ dostane přeplňovaný dvoulitr s výkonem 230 koní, tomu odpovídající podvozek a brzdy. Na výběr budou dvě převodovky – manuální a samočinná.

V současné nabídce hatchbacků MINI, ať už se 3 či 5 dveřmi, je nejsilnější model Cooper S (2,0 l, turbo, 141 kW, 280 Nm). Seznam příplatkových dílů, který je u MINI hodně široký, zahrnuje některé optické prvky z řady John Cooper Works. Příští rok však MINI uvede na scénu plnohodnotný model John Cooper Works. Koncept JCW byl představen letos v lednu na autosalonu v Detroitu a na tom samém místě bude veřejnosti představena i sériová verze v roce 2015. Fotky a technická data vám přinášíme už nyní.

Bodykit JCW je do velké míry shodný s modelem Cooper S – průduch v přední kapotě, výrazný přední nárazník s charakteristickou mřížkou, avšak u modelu JCW bez mlhovek, spoiler na třetích dveřích a koncovky výfuku umístěné uprostřed zadního nárazníku. John Cooper Works poznáte však podle jiných prahů, pochopitelně také podle 17“ či 18“ kol v designu JCW a červených brzd Brembo. Vodit tohoto Miňase budete skrze sportovní volant s červeným prošíváním, přičemž budete usazeni ve sportovních sedadlech kombinující kůži s alcantarou.

reklama Isuzu

Motor: přeplňovaný čtyřválec 2,0 l
Výkon: 170 kW/231 k (dříve 155 kW/211 k)
Maximální točivý moment: 320 Nm v rozmezí 1250 – 4800 ot./min.
Převodovka: 6stupňová manuální nebo 6stupňová automatická
Akcelerace 0–100 km/h: 6,3 s (manuál), 6,1 s (automat)
Maximální rychlost: 246 km/h
Pohotovostní hmotnost: 1205 kg (manuál), 1220 kg (automat)
Kombinovaná spotřeba paliva: 6,7 l/100 km (manuál), 5,7 l/100 km (automat)

Názor TopDrive

O jízdních vlastnostech nás už přesvědčilo mnoho modelů MINI, včetně verzí John Cooper Works, stačí nahlédnout do našich redakčních testů. Naposledy jsme vyzkoušeli novou generaci MINI v provedení Cooper. Na nové JCW se už teď těšíme. Vypadá skvěle a doufáme, že tak bude i jezdit. Nad převodovkou nepřemýšlejte, automat bude sice fajn, ale tohle auto má mít manuál, co na tom, že akcelerace je o něco málo horší, stejně jako spotřeba. Mechanický samosvorný diferenciál tento model nedostane, JCW bude mít mezi předními koly opět elektronickou špéru.