McLaren 675 LT – s větší zadnicí proti Ferrari 488 GTB

Móda velkých zadnic postihla i automobilový průmysl. Že větší pozadí neznamená nadváhu dokazuje McLaren s modelem 675 LT, který navazuje na současný 650S. Jak si novinka stojí z pohledu výkonu a v čem předčí nové Ferrari?

Aerodynamických výhod prodloužené zádě (Long Tail) využilo ve svém závodním programu Porsche někdy v 70. letech. Stejně tak učinil McLaren v případě F1 GTR v 90. letech, který rovněž vznikl ve verzi Long Tail.

Novinka jménem 675 LT je evolucí současného modelu 650S. Staví na stejném rozvoru, šasi a motoru. Rozměry karoserie jsou mírně pozměněny, nejvíce v zadní části. Výsuvný zadní spoiler sloužící jako tzv. airbrake je oproti 650S o 50% větší.

Karoserie 675 LT už s ocelí vlastně nemá moc společného. Vše, co na 650S nebylo karbonové (a že toho bylo sakra málo), už na 675 LT je. Možná i proto je novinka o 100 kg (slovy sto!) lehčí. LTéčko váží 1230 kilogramů.

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Modernizací prošel i dvakrát přeplňovaný motor V8 3,8 l, který známe už z modelu MP4–12C. Oproti šestsetpadesátce posílil o 25 k a 22 Nm. Disponuje tedy výkonem 675 k resp. 496 kW a točivým momentem 700 Nm. McLaren se podíval na zoubky i 7stupňové převodovce.

  • 0–100 km/h za 2,9 s
  • 0–200 km/h za 7,9 s
  • Maximální rychlost 330 km/h

V akceleraci tak McLaren překoná nové Ferrari 488 GTB. V maximálce jsou si oba vozy rovny.

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.