reklama Suzuki

Ferrari u každé generace Spideru uvádí, že je aerodynamicky nejúčinnější. Nový 488 Spider není výjimkou. Jak si z pohledu parametrů stojí vedle berlinetty 488 GTB?

Hliníková jedenáctka

U otevřených vozů bývá problémem torzní tuhost. Ta logicky bývá nižší než u karoserií typu coupé. Ferrari na šasi nové 488 Spider použilo 11 druhů hliníkových slitin. Výsledkem je prý (takřka) stejná tuhost jako v případě 488 GTB. Posledním Spiderem s plátěnou střechou byla čtyřistatřicítka, s modelem 458 přišel kov místo plátna a zůstal i v případě téhle novinky. Střecha se sklopí/vyklopí za 14 s. Zadní sklo má dvě funkce a tři polohy. Slouží jako okno střechy, v případě že je natažená, v opačném případě plní funkci windshottu a nebo může být zcela schované. Ovládání je samozřejmě elektrické.

reklama Isuzu

Uprostřed uložený přeplňovaný osmiválec 3,9 l má stejné parametry jako v modelu 488 GTB. Na zadní kola skrze 7stupňovou převodovku proudí výkon 670 k (v 8000 ot./min.) a točivý moment 760 Nm (od 3000 ot./min.!).

Každé kilo se počítá

Z 0–100 km/h se Spider dostane za 3 s, tedy stejně jako GTB.
Z 0–200 km/h je to otázka 8,7 s (8,3 s v případě GTB).

Maximálku Ferrari zatím neuvedlo, ale GTB létá až 330 km/h a Spider na tom nebude o moc hůře.

Hmotnost 488 Spider je 1420 kg, tedy o 50 kg více než u 488 GTB, ale zároveň o 10 kg méně než u předešlé 458 Spider.

Toužíte po Ferrari 360 Modena či 360 Spider? Čtěte, na co si dát pozor.

Novinka se fyzicky představí na podzimní Frankfurt Motor Show.