Neptun své nejostřejší hračce sice vnutil trochu praktičnosti, ale nepatrně přidal i na výkonu. Progresivní, pohodlné a vyvážené MC Stradale nabízí třem pasažérům komfort, zatímco řidiči potřebnou dávku adrenalinu.

První verze GranTurismo MC Stradale (od roku 2010) byla inspirována vozy pohárového šampionátu Trofeo. Vzhled, výkon a dvoumístný interiér (na přání s bezpečnostním rámem) nenechávaly nikoho na pochybách. Letos Maserati začíná tento model (jako modelový ročník 2014) nabízet v inovované verzi. Vzhled okruhového závoďáku zůstává, výkon motoru povyrostl o 7 kW, ale charakter vozu byl celkově zušlechtěn. Největší viditelnou změnou je čtyřmístný interiér, přičemž cestující vzadu nejsou o nic ošizeni – plnohodnotná sedadla, loketní operka, držáky nápojů…

Závodní kabátek má za úkol maximalizovat přítlak a minimalizovat turbulence. K agresivnímu přednímu a zadnímu nárazníku přidali technici z Maserati karbonovou kapotu s velkým nasávacím otvorem. Exteriér dotváří 20“ kovaná kola s pneu Pirelli PzeroCorsa o rozměrech 255/35 R20 a 295/35 R20. Zpomalování mají na starost „kotvy“ od Bremba s karbon-keramickými kotouči o průměrech 380 a 360 milimetrů. Na přední nápravě jsou 6pístkové třmeny, vzadu 4pístky. Ze stokilometrové rychlosti zastavíte po 33 metrech, decelerační přetížení je pak 1,2 G. Podvozek odpovídá zaměření vozu, MC Stradale je o 10 (vpředu) a 12 (vzadu) milimetrů sníženo oproti modelu GranTurismo Sport, ale Maserati slibuje vedle sportovní charakteristiky i cestovní naladění.

NÁŠ TIP:
Kupujete auto? Podívejte se na nabídku našeho TopDrive bazaru. Auta všech značek za super ceny. A pokud auto prodáváte, pomůžeme vám určit cenu.

GranTurismo MC Stradale si drží uspořádání pohonu typu transaxle, proto to skvělé rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v poměru 48:52. Motor je poctivá atmosféra s osmi válci o objemu 4,7 litru, dává plnokrevných 338 kW, tedy 460 koní v 7000 otáčkách a zátah 520 Nm od 4750 ot/min. O přenos výkonu na zadní kola se stará samosvorný diferenciál6stupňový automatizovaný manuál s režimy Automatic, SportMC Race, přičemž tomu poslednímu (nejrychlejšímu) trvá přeřazení 60 milisekund. Pro představu je to prý 5× rychleji než mrknutí lidského oka. S každým režimem převodky je spjata i odezva na sešlápnutí plynového pedálu, hlasitost výfuku a bdělost stabilizačního systému.

Výsledek

Maserati GranTurismo MC Stradale nabídne řidiči ostrý sportovní charakter a přitom ho neokrade o cestovní&komfortní benefit typický pro model GranTurismo. Vyjádřeno v číslech: akcelerace 0–100 km/h za 4,5 sekundy, maximální rychlost 303 km/h, čtyři sedadla, 320 l pro zavazadla, spotřeba 14,4 l/100 km. Individualizace vozu je stejně široká jako pro ostatní vozy značky, tedy bezpočet barev, materiálů a jejich vzájemná kombinace. Například volant lze mít v celokoženém provedení (nuda), popřípadě v provedení kůže/alcantara či kůže/karbon (naše volba). Tři designy kol, několik barev pro brzdy a čtrnáct odstínů laku včetně matných laků. Karbonovou kapotu lze mít v barvě karoserie či lakovanou čirým lakem.