MINI nabídne motory TwinPower Turbo, aktivní tlumiče a bezpečnou kapotu

Nové vozy MINI nabídnou celou řadu novinek. TopDrive vám přiblíží nové motory, aktivní tlumiče a kapotu motoru omezující riziko zranění při střetu s chodcem.

Motory TwinPower Turbo

Nová generace motorů je nyní opět připravena dále vylepšit vyváženost mezi výkonností a hospodárností. Chystané modely MINI budou první, které budou vybaveny jak tří-, tak čtyřválcovými motory. V případě zážehových motorů jsou typickými znaky přeplňování, přímé vstřikování paliva, proměnné časování sací i výfukové vačky (Double-VANOS) a plně variabilní rozvod využívající patentované řešení VALVETRONIC společnosti BMW Group. Vznětové motory jsou vybaveny turbodmychadlem a nejnovější generací přímého vstřikování common rail.

Při uvedení nové generace vozů MINI na trh se představí tříválcový motor o objemu 1,5 litru s výkonem 100 kW/136 k a točivým momentem 220 Nm dostupným již od 1250 min-1 (v režimu overboost 230 Nm), který doplní čtyřválec o objemu 2,0 l, o výkonu 141 kW/192 k a točivém momentu 280 Nm (overboost 300 Nm). Nejvyšší otáčky všech zážehových motorů jsou nastaveny na 6500 min-1, což je zárukou jejich sportovního charakteru.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Vznětový tříválcový motor se zdvihovým objemem 1,5 l produkuje nejvyšší výkon 85 kW/116 k a točivý moment 270 Nm. Spontánní reakce motoru jsou přínosem pro potěšení z jízdy, které podtrhuje i ve srovnání s předchůdcem o 7 procent snížená kombinovaná spotřeba paliva.

Pro novou generaci vozů MINI jsou připraveny nově vyvinuté manuální i samočinné převodovky. Manuální převodovka je vybavena funkcí vyrovnávání otáček během řazení, která zvyšuje komfort řazení a současně i stabilitu vozu při sportovní jízdě. Budoucí modely MINI vybavené samočinnou převodovkou budou disponovat funkcí start-stop snižující spotřebu paliva. Ve spojení s navigačním systémem navíc strategie řazení jednotlivých rychlostních stupňů bude brát v potaz i profil silnice. Díky tomu je převodovka schopná připravit optimální rychlostní stupeň ještě před příjezdem ke křižovatce nebo při průjezdu sérií zatáček.

Aktivní tlumiče

Automobily budou vybaveny dále zdokonaleným řešením podvozku, odpružení, tlumení, stejně tak jako brzdové soustavy. Sportovní chování vozům MINI dále zajistí také další koncepční řešení v podobě nízkého těžiště, širšího rozchodu kol, krátkých převisů, napříč uložených motorů a velmi tuhé, i když lehké karoserie.

Podvozek vozů MINI si i v budoucnu zachová osvědčené řešení s přední nápravou tvořenou příčným ramenem se svislou otočnou pružicí a tlumicí vzpěrou, zadní kola používají víceprvkové zavěšení, které je v daném segmentu unikátní. Snížená hmotnost neodpružených hmot ve spojení s odizolováním předních i zadních tlumičů od karoserie přispěly ke zvýšení úrovně komfortu.

Vůbec poprvé bude moci být automobil MINI vybaven aktivními tlumiči, jejichž charakteristiku bude možné měnit podle kvality vozovky a také chuti řidiče. K dispozici bude dvojice nastavení, které pokryjí široké spektrum mezi sportovní charakteristikou a naladěním pro vysokou míru pohodlí.

Ochrana chodců

MINI přinese do svého segmentu novinku, kterou bude aktivní kapota motoru. Ta se při střetu s chodcem v rozmezí rychlostí 20 až 55 km/h u čelního okna zvýší, a tím omezí riziko jeho zranění. Mezi prvky ochrany chodců patří i další detaily konstrukčního řešení přední části, jež se snaží různými způsoby vytvářet deformační zónu pro tělo chodce. Tento ucelený systém ochrany chodců bude standardní výbavou nových modelů MINI.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Podobné články:

Napsat komentář