reklama Suzuki

Zasvětil svou kariéru automobilům. Servisuje a připravuje závodní stroje. Vlastní dílnu, která je jeho druhým domovem. Prodává lidem součástky pro motorsport a nabízí jim zázemí na závodech.

Lukáši, od našeho prvního setkání utekl nějaký ten rok. Od té doby se toho u Vás hodně změnilo. Povězte, co vše se událo.

Za poslední dva roky jsem se stěhoval se svojí firmou hned dvakrát, od rybníka ve Zlatníkách přes Radotín do Vestce. Každé zázemí mělo něco pro a proti. U Jirky Hartycha, který doposud pro Lukamotorsport repasuje motory, byla výborná atmosféra, ale malé prostory. Do Radotína jsem se nastěhoval společně s Miroslavem Janotou. Během jednoho roku jsme zjistili, že je nám jedna dílna malá. Takže, zatímco Míra zůstal v Radotíně, já jsem v říjnu 2014 otevřel novou dílnu v areálu Safina Vestec. Zde sousedním s motorářem Martinem Čepkem, který mě na myšlenku přestěhovat se sem přivedl.

Jak byste definoval Vaší firmu – servis, dílna, závodní tým…?

Lukamotorsport je firma zabývající se sortimentem pro stavbu a údržbu závodních a sportovních vozů, zároveň je však dílnou a servisem pro sportovní vozy a v poslední řadě závodní tým, který se účastní zatím amatérských závodů v motokárách, závodů automobilů na okruzích a do vrchu.

Lukaši, Vy ale „nešroubujete auta“ jen v Čechách že?

Přesně tak. Mimo jiné pracuji jako mechanik v závodním týmu Callaway Competition, který má zázemí pro stavbu Corvette specifikace GT3 nejen pro evropské závody. V roce 2014 jsem zde nasbíral mnoho dalších zkušeností a podílel se na přípravě a servisu těchto vozů pro německé mistrovství ADAC GT Masters, kde tento tým vloni skončil celkově na druhém místě.

reklama Isuzu

Je právě tohle ta nejlepší škola na Corvetty?

Ano a nejen na Corvetty. Celou svou dosavadní profesní dráhu jsem zasvětil závodním strojům. Týmů, kde jsem působil, bylo několik. Víte, dělat automechanika v autoservisu a v závodním týmu je rozdíl. Na závodech má každý člen týmu svoji roli. Všechno musí běžet jako na drátkách, pokud má tým uspět a vyhrávat. A nezávodí jen jezdci na dráze, ale i my – mechanici v depu. Vše se odehrává v hrozném fofru a to i za ideálních podmínek, když nemáme vážný technický problém či bouračku. Pokud ano, tak přes noc ani nejdeme spát a pracujeme na autě, aby ráno mohlo nastoupit do kvalifikace a následně do závodu. Neexistuje, že by v pět hodin odpoledne zahoukala siréna, my upustili nářadí na zem a šli domů.

Rok 2014 nebyl jen ve znamení stěhování se do nových prostor, ale i z pohledu obchodu došlo k jistým změnám. K jakým?

Co se týká sezóny 2014, firma se posunula o krok dále, jak v obchodu, kde dodáváme komponenty včetně výroby specifických součástek několika závodním týmům, tak v zajištění servisu novým i stávajícím zákazníkům se sportovními vozy. Také se dost dařilo několika jezdcům v amatérských závodech, kde jim zajišťujeme kompletní servis a podporu. Z toho mám osobně velkou radost. 

Nyní ve Vestci nenabízíme jen stávající služby v novém, hezčím prostředí, ale chceme zákazníkům nabídnout i možnost individuálních staveb motorů a měření výkonů. Proto sousedíme s motorářem Martinem Čepkem, který disponuje jak motorovou, tak válcovou brzdou.

Vraťme se ještě k tomu klientskému závodění, co přesně mohu očekávat za služby na závodech?

Přistavení vozu na místo konání závodu, servis vozu před, během a po závodu. Dále zajištění ubytování, stravy a dobré atmosféry na závodech. To vše umíme a je na zákazníkovi, co chce využít. Nicméně, i když mluvíme o amatérských závodech, tak je v našem zájmu přistupovat ke všemu s profesionalitou, která je standardem na velkých závodech. Ve výsledku je totiž jedno, jaký závod to je, protože jezdec musí věřit svému vozu. Spolehlivá auta, která vyhrávají závody, jsou pak naší nejlepší vizitkou.

Děláte tuhle práci z vlastního zájmu nebo snad z rodinné tradice?

Cílem, proč tohle všechno buduji, je, abych zajistil budoucnost svému synovi Maxovi. Jednou mu chci předat fungující firmu, která má dobré jméno jak v servisu sportovních aut, tak v obchodu se sortimentem pro stavbu a údržbu závodních aut.

Děkuji za rozhovor.