Lamborghini k vývoji Aventadoru přistupovalo tak, aby vůz s přehledem ovládl kategorii supersportů. Pojďme tedy poodhalit, co se skrývá pod jeho klínovým kabátem.
Automobilka Lamborghini uvádí, že model Aventador LP 700–4 je postaven od základu z nových dílů. Koncepce automobilu s motorem V12 umístěným uprostřed a pohonem všech kol zůstala. Motor je zcela nový a ve srovnání s motorem z Murciélaga váží o 18 kilogramů méně. Zdvihový objem je 6,5 litru, výkon 515 kW (700 koní) v 8250 ot./min, točivý moment 692 Nm. Samozřejmostí je proměnné časování sacích i výfukových ventilů, přímé vstřikování a mazání se suchou skříní.
O přenos výkonu se stará patentovaná robotizovaná manuální převodovka ISR, která umožňuje jak manuální, tak automatické řazení. Jedná se o 7mi stupňovou skříň s jednou spojkou schopnou řadit rychlostí 50 milisekund! Módy převodovky jsou tři – Strada, Sport a závodní Corsa. Právě díky převodovce je Aventador schopen neuvěřitelně rychlé akcelerace z 0–100 km/h za 2,9 sekundy. Sprint na ¼ míle (402 metrů) zvládne vůz za 10,5 sekundy. Maximální rychlost činí 350 km/h, čímž se Aventador stane nejrychlejším sériově vyráběným modelem značky, nicméně více než rychlost byla pro vývojové oddělení důležitá ovladatelnost a chování vozu.
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Aventador LP 700–4
Základem je kompozitový monokok, který je lehčí a přesto mnohonásobně pevnější než ten v Murciélagu. Váha vozu činí 1575 kilogramů. Na vývoji materiálů spolupracuje Lamborghini se společností Boeing. Tlumiče dodává věhlasná firma Öhlins, pohon všech kol zajišťuje systém Haldex, který v optimálních podmínkách distribuuje výkon v poměru 30/70 mezi přední a zadní nápravu. Brzdy jsou standardně keramické s průměrem kotoučů 400 mm vpředu a 380 mm vzadu, třmeny brzd jsou šesti- a čtyřpístkové.
Aventador LP 700–4
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Uvnitř vozu dominuje palubní deska s barevným TFT displayem, kde si řidič může volit, jestli chce na centrálním ukazateli sledovat rychloměr nebo otáčkoměr. Nastavovat lze mapování motoru, převodovky, diferenciálu a stabilizačního systému. Na pravdu, zda bude Aventador skutečně o dva kroky dál před konkurencí, si budeme muset počkat, nejlépe s cca 7,5 miliony korun v kapse.
Líbí se mi ta robotická převodovka, která spojuje výhody manuální a automatické. Bylo by fajn, kdyby se tohle za pár let rozšířilo v low-endu.
Tak samozřejmě takhle sofistikované zařízení schopno řadit rychlostí v řádech milisekund si cestu do běžných aut asi hned nenajde, ale „robotizované“ manuální převodovky se už hezkých pár let vyrábí pro sportovní vozy v cenové hladině cca 2 mil. korun. Dvouspojkové převodovky naleznete i u běžných automobilů za (odhadem) 400 tisíc. A klasické automaty s hydrodynamickým měničem umožňující i manuální (sekvenční) řazení jsou na trhu už někdy od druhé poloviny 90. let. Takže vůz, který umí jezdit jak na automat, tak na „manuál“ (bez spojkového pedálu) by neměl být problém sehnat.