Luxusní auta pro smetánku vs. auta pro plebs. Rozdíly mezi nimi si každý z nás dokáže představit. Ale po dvaceti, třiceti letech hrdinové pracující třídy vrací úder. V otázce ceny i image.
Luxusní auta jsou drahá. Na pořízení i na provoz. U „masovek“ je tomu přesně naopak, alespoň donedávna tomu tak bylo. S postupujícím věkem ztrácí auta na ceně čím dál tím víc, aby nakonec nastal zlom a propad cen se zastavil. Platí to pro obě zmiňované skupiny automobilů…
Když dospějete k závěru, že vaše automobilové choutky neuspokojí nové auto, ale nějaký vyzrálý youngtimer, najdete v každé cenové hladině dost zajímavých a co hlavně – odlišných aut. S částkou € 15 000,– (cca 400 000 Kč) se lze už trochu „rozšoupnout“ a pořídit si nějakého toho hrdinu minulosti. Například VW Golf II GTI ve velmi pěkném stavu a s doloženou servisní historií. S trochou štěstí lze dokonce narazit i na první generaci GTI, která položila základy kategorie hothatch. Koupíte si tak kus historie, auto, které bude na ceně už jenom získávat, náhradní díly se na něj dají pohodlně sehnat a celkové provozní náklady budou v udržitelných mezích. Jízdní zážitky jsou pak samostatnou kapitolou. A nutno dodat, že velmi radostnou kapitolou. Jezdit ve fungl novém gétéíčku je jistě fajn (osobní zkušenost), ale to starší je nesrovnatelně větší „stylovka“.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.katedrálu života na vysoké noze lze dnes pořídit za hubičku
Na druhé straně za těch samých € 15 000,– lze pořídit Bentley Turbo R či nějaký Jaguar XJ, což jsou auta, která jako nová stála majlant. Nastává dilema. Vybrat si auto se čtyřválcem, károvanými potahy sedadel a řadicí pákou ve tvaru golfového míčku nebo auto s dvakrát větším motorem a interiérem plným dřeva a kůže? Zatímco snobismus za ta léta vyprchal, pocit luxusu a prostoru ve velké limuzíně zůstává. Druhá strana mince už tak pozitivní není, protože zatímco cena letitého aristokrata klesla na úroveň nové Octavie, servisní náklady zůstávají ve sférách Boeingu 747 (i když ne všech případech tomu tak musí být).
Z pohledu majitele a zhodnocení investice tedy vychází lépe „lidovky“, ale jistě se najde dost těch, kteří naopak dají přednost velké luxusní „limo“. S automobily je to v mnoha směrech podobné jako se ženami. Někdo si raději přivede domu slušnou dívku, se kterou ho čeká pravděpodobně šťastná budoucnost, jiný raději zvolí drahou štětku s vidinou alespoň chvilkové radosti. Do hrobu si pak nevezmete Golfa ani Jaguara.