Vyberte možnost Stránka

Fotogalerie: Nissan GT-R Nismo (2017)

Fotogalerie: Nissan GT-R Nismo (2017)
reklama Suzuki
Hyundai KONA Electric zamíří na Mount Everest

Hyundai KONA Electric zamíří na Mount Everest

 

Elektromobil Hyundai KONA se vydá na nejvyšší horu světa, slavný Mount Everest. Cílem cesty, dle očekávání, ale nebude vrchol samotné velehory. KONA Electric by měla dojet do základního tábora, který leží v nadmořské výšce 5 180 metrů a stane se tak prvním elektromobilem na Mount Everestu.

Trasa, po které Hyundai KONA Electric pojede, bude přibližně 700 km dlouhá a kvůli sněhové, místy spíše ledové pokrývce i nezpevněnému hornatému povrchu budou podmínky pro vůz opravdu náročné. Dalším úskalím bude dojezd, kterým KONA Electric disponuje – necelých 450 km je totiž výrazně méně, než je celková vzdálenost, kterou je třeba ke zdolání trasy překonat. Mount Everest navíc není nejjednodušším místem k nalezení nabíjecích stanic. K tomu všemu je třeba připočíst také extrémní klimatické podmínky, se kterými se elektromobil standardně vyrovnávat nemusí.

Hlavním cílem cesty modelu Hyundai KONA Electric do základního tábora Everestu je prokázat spolehlivost elektromobilů a zároveň propagovat elektrická SUV značky Hyundai na asijských trzích.

Elektromobil Hyundai KONA Electric nabízí zákazníkům dvě různé verze poháněcího ústrojí. Silnější varianta disponuje nejvyšším výkonem 204 k (150 kW), slabší základní verze pak 135 k (99 kW). KONA Electric poskytuje také širokou škálu funkcí v oblasti konektivity. Například informační a zábavní systém integruje funkce navigace, multimediálního přehrávače a konektivity, včetně systémů Apple CarPlay a Android Auto, jakož i bezkabelové nabíječky.

Hyundai KONA Electric obsahuje také prvky aktivní bezpečnosti a asistenční systémy SmartSense –asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu s detekcí chodců, asistent pro sledování slepého úhlu včetně asistenta pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, asistent pro rozpoznávání únavy řidiče, inteligentní upozorňování na omezení rychlosti a asistent řízení v jízdním pruhu.

Foto: Hyundai

Maserati Quattroporte pro prezidenta

Maserati Quattroporte pro prezidenta

Před čtyřiceti lety obdržel italský prezident Sandro Pertini darem vůz Maserati Quattroporte.

Značka Maserati byla odjakživa známá svými výjimečně luxusními, elegantními a výkonnými vozy. Všechny tyto vlastnosti reprezentuje i model Quattroporte, který byl vybrán jako oficiální vůz italského prezidenta.

14. prosince 1979 obdržel italský prezident Sandro Pertini darem vůz Maserati Quattroporte 3. generace s automatickou i manuální převodovkou. Slavnostního předání, které se uskutečnilo v římském paláci Qurinal, se zúčastnil ministr průmyslu a obchodu Antonio Bisaglia, a také výkonný ředitel Maserati Alejandro de Tomaso.

Maserati Quattroporte 3. generace (1979) navržené Giorgettem Giugiarem byl první zcela nový vůz navržený během období, kdy de Tomaso společnost řídil (1976–1993), a jeho linie se inspirovaly první verzí Quattroporte z roku 1963, ačkoli měl vůz méně sportovní a spíše formální charakter.

Pro Quattroporte 3. generace byl charakteristický vylepšený luxusní interiér.

reklama Isuzu

Vůz měl motor V8 ve variantách 4,2 l s 255 koňskými silami a 4,9 l s 280 koňskými silami a dosahoval nejvyšší rychlosti 220 km/h. Automobil byl na trhu od roku 1979 až do roku 1990 a během této doby se prodalo celkem 2145 kusů.

V roce 1986 byla na trh uvedena verze „Royale“ s vylepšeným interiérem včetně měkkých kožených sedadel a s okázalým využitím ořechového dřeva na palubní desce a dveřních panelech. Velmi specifickým prvkem byl radiotelefon v přihrádce mezi předními sedadly a malý vyklápěcí stolek v zadních dveřích. Vůz Quattroporte Royale byl vybaven výkonným 4,9litrovým motorem V8 s výkonem 300 koňských sil a v této výbavě bylo vyrobeno pouze 51 kusů.

V roce 1982 generální sekretariát italského prezidenta u společnosti Maserati objednal pro hlavu státu výrobu obrněného vozu Quattroporte.

V roce 1983 modenská firma dodala prezidentovi Sandru Pertinimu vůz Quattroporte v „tmavé akvamarínové“ barvě s béžovým sametovým interiérem, který tento prezident využíval při výkonu své funkce.

Do výbavy vozu patřil i velký popelník s držadlem na dýmku mezi zadními sedadly – tento prvek si vyžádal sám prezident a společnost Maserati kvůli tomu musela speciálně upravit zadní sedadla. Mezi další prvky výbavy patřil bar, telefonní systém a interkom pro komunikaci s lidmi vně vozu.

Kabina vozu byla plně obrněná a měla neprůstřelný plášť z pevné manganové oceli. Obrněná byla i okna vozu vyrobená z 31 mm silného polykarbonátu. 4 z nich byla elektronicky ovládaná.

Část střechy nad zadními sedadly se také dala elektronicky otevřít, aby se mohl prezident během jízdy postavit a pozdravit davy. Aby byl tento postoj bezpečnější a pohodlnější, bylo na zadní stranu pravého předního sedadla nainstalováno speciální madlo.

Italská hlava státu používala Quattroporte 3. generace při všech veřejných akcích včetně své historické návštěvy továrny Ferrari v Maranellu 29. května 1983. Etiketa pro takovou příležitost si žádala, aby hostitel Enzo Ferrari k vozu po jeho vjezdu do továrny přistoupil. Ferrari ovšem zůstal nehybně stát na místě asi 10 metrů od vozu. Tou dobou již postarší prezident Pertini vystoupil z vozu Quattroporte a došel k šéfovi Ferrari.

Enzo Ferrari se kvůli dlouhodobé rivalitě vládnoucí mezi jeho značkou se vzpínajícím se koněm a vozy s trojzubcem v logu ani nepohnul.

V 80. letech minulého století si Quattroporte 3. generace vybralo jako svůj dopravní prostředek ještě několik dalších slavných osobností. Snad nejznámější z nich byl modenský tenor Luciano Pavarotti a existuje dokonce několik slavných fotografií tohoto zpěváka v jeho voze Quattroporte před milánskou operou La Scala.

Il tenore Luciano Pavarotti davanti alla Scala con la Maserati Quattroporte III Tipo AM 330

Quattroporte je i dnes oficiálním vozem italského prezidenta – letos na Den republiky, který se slaví 2. června, použil současný prezident Sergio Mattarella vůz Quattroporte 6. generace v barvě „Blu Istituzionale“ speciálně vytvořené společností Maserati. Interiér vozu je v odstínu „Black Piano“ (černé lakované dřevo) v kombinaci se zrnitou kůží Pieno Fiore. Zvláštní péče byla věnována zvukotěsnosti kabiny, aby měli cestující uvnitř ten nejvyšší komfort za všech okolností. Na zadní konzoli je umístěn oficiální emblém Italské republiky. Vůz Quattroporte vyrobený pro italského prezidenta byl speciálně upraven tak, aby splňoval ty nejvyšší bezpečností normy pro státnické automobily.

Pohání ho slavný motor biturbo V8 s výkonem 530 koňských sil a maximálním točivým momentem 650 Nm.

Pokračuje tak v tradici vozů Maserati dodávaných speciálně prezidentům Itálie.

 

Technické údaje

Model Quattroporte 4,2 Quattroporte 4,9 Quattroporte Royale
Kód modelu Tipo AM330 Tipo AM330/49 Tipo AM330/49
Typ karosérie 4dveřový, 5sedadlový sedan 4dveřový, 5sedadlový sedan 4dveřový, 5sedadlový sedan
Design Giugiaro Giugiaro Giugiaro
Podvozek Podvozek na ocelové platformě Podvozek na ocelové platformě Podvozek na ocelové platformě
Pohotovostní hmotnost 1780–1975 kg 1780–1975 kg 1780–1975 kg
Konfigurace motoru 90° V8, dvojitý vačkový hřídel v hlavě 90° V8, dvojitý vačkový hřídel v hlavě 90° V8, dvojitý vačkový hřídel v hlavě
Zdvihový objem 4136 cc 4930 cc 4930 cc
Maximální výkon 255 koňských sil při 6000 ot./min 280 koňských sil při 5600 ot./min 300 koňských sil při 5800 ot./min
Nejvyšší rychlost 215 km/h 220 km/h 230 km/h

 

Zdroj: Scuderia Praha

 

KALENDÁŘ PIRELLI 2020 VYDRAŽEN

KALENDÁŘ PIRELLI 2020 VYDRAŽEN

„Máme za sebou již devatenáctou dražbu kalendáře Pirelli. Výtěžek 111 111 Kč bude věnován Masarykovu onkologickému ústavu v Brně. Rád bych poděkoval všem účastníkům dražby a především štědrému vítězi společnosti IMPORTO.cz. Jsem potěšen, že se znovu podařilo propojit téma kalendáře Pirelli s konkrétní pomocí a příspěvkem na léčbu onkologických pacientů“, uvádí Zdeněk Vacl, marketingový manažer společnosti Pirelli Tyre Czech.

„Rubrika Xman.cz, kde se aukce odehrávala, zaznamenala v den dražby nárůst reálných uživatelů o 60 procent oproti dosavadnímu prosincovému průměru. O články a fotogalerie věnované kalendáři Pirelli byl v prosinci mimořádný zájem, celkem společně během celého měsíce vygenerovaly 1,9 milionu pageviews,“ uvedl ke statistikám Tomáš Ventura, zástupce šéfredaktora serveru iDNES.cz

Celosvětové odhalení unikátního kalendáře Pirelli 2020 se odehrálo v italské Veroně 3. prosince s tématem „Hledání Julie“. Tvůrcem kalendáře o 132 stranách se stal známý italský fotograf Paolo Roversi. V České republice proběhlo představení kalendáře o týden později, tedy 10. prosince, v renesančních prostorách Martinického paláce za účasti Zuzany Vejvodové v roli moderující Julie, novinářů, zástupců Masarykova onkologického ústavu a dalších hostů.

Zdroj: Pirelli

Foto: Ivo Wartalský

Napište svůj názor

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *