Vyberte možnost Stránka

Fotogalerie: Nissan GT-R Nismo (2017)

Fotogalerie: Nissan GT-R Nismo (2017)
reklama Suzuki

Sraz historických vozidel v Chomutově

V sobotu 27. dubna se koná již 25. ročník srazu historických vozidel v Chomutově. Přihlášeno je více než 100 účastníků a kapacita srazu byla naplněna během prvních pěti dní. Mnoho účastníků je přihlášeno ze sousedního Německa.

Ranní setkání bude u Hotelu Arena, po 10. hodině se účastníci přesunou v koloně na parkoviště Severočeských dolů do centra města, kde proběhne výstava vozidel.  Přesně v poledne odstartuje první vozidlo na trať předváděcí jízdy (start každého účastníka je spojen s představením vozidla, poslední vozidlo vyjíždí na trať zhruba ve 14:00). Trasa účastníky povede z Chomutova přes Málkov, Klášterec nad Ohří, Kadaň, Račetice, Březno, Droužkovice zpět do Chomutova. V obcích na trase budou účastníci plnit soutěžní úkoly (disciplíny). V cíli na nejlepší čeká odměna v podobě pohárů a věcných cen.

Všichni příznivci a fandové historických vozidel jsou zváni.

Pořadatelem akce je Veteran Car Club Chomutov

Ferrari F8 Tributo: pocta nejsilnějšímu osmiválcovému Ferrari všech dob

Ferrari uvolnilo první oficiální snímky modelu F8 Tributo, nového sportovního vozu s motorem uprostřed, který ztělesňuje to nejlepší z konstrukce tradičních dvousedadlových berlinett italské automobilky. Svým názvem vzdává hold jak nekompromisní sportovní konstrukci, tak motoru, který jej pohání: díky ohromujícímu výkonu 720 k a měrnému „litrovému“ výkonu 185 k/l jde o nejvýkonnější jednotku V8, jakou kdy značka se vzpínajícím se koněm ve znaku vyrobila pro standardní produkční model. Nový osmiválec přepisuje měřítka nejen pro přeplňované motory, ale pro všechny pohonné jednotky. Motor V8 o objemu 3 902 cm3 získal titul „nejlepší motor“v anketě Mezinárodní motor roku třikrát za sebou (2016, 2017 a 2018), a navíc byl v roce 2018 vyhlášen jako „nejlepší motor posledních dvou desetiletí“.

Jak dokládá množství těchto prestižních ocenění, osmiválcové motory Ferrari jsou v automobilovém světě synonymem nejlepšího sportovního charakteru a radosti z jízdy. A dvojnásob to platí, pokud je takový motor uložen uprostřed dvousedadlového vozu. Ferrari tuto konstrukci, která zajišťuje optimální rozložení hmotnosti, průběžně zdokonaluje již více než čtyři dekády. Výsledkem je F8 Tributo, jedno z nejrychlejších, nejúžasnějších a nejlépe ovladatelných superaut, jaká kdy byla vyrobena.

Nový model je přímým nástupcem vozu 488 GTB, proti němuž přináší zlepšení ve všech oblastech. Jejich výsledkem je snadnější ovladatelnost na hranici přilnavosti spolu s větším komfortem pro posádku. Ferrari F8 Tributo nabízí o 50 k vyšší výkon než předchůdce, je lehčí a těží z 10% zdokonalení aerodynamiky. Dalším přínosem je systém ovládání řízeného smyku Side Slip Angle Control nejnovější verze 6.1. A tak i když F8 Tributo nabízí mimořádné jízdní výkony, jeho schopnosti lze velmi dobře využít.

F8 Tributo vyvine výkon 720 k bez sebemenšího náznaku prodlevy turbodmychadla a vytváří patřičný zvukový doprovod. Okamžitě dostupný výkon se snoubí s prvotřídními jízdními vlastnostmi, které vylepšuje řada pokročilých systémů kontroly jízdní dynamiky. Jedná se o poprvé použitou novou verzi systému Ferrari Dynamic Enhancer (FDE+), který se aktivuje pomocí ovladače manettino na volantu v režimu RACE. Díky tomu je vůz lépe ovladatelný na hranici adheze, což umožňuje většímu počtu řidičů dopřát si maximální jízdní dynamiku. Volant se nyní vyznačuje menším průměrem a tím zlepšuje reakční schopnosti jezdce, přispívá také k lepší kontrole nad vozem. Další vylepšení představuje ve srovnání s 488 GTB snížení tzv. suché hmotnosti o 40 kg. To se odráží jak v rychlejších reakcích, tak ve větší radosti z jízdy, aniž by tím byl ovlivněn komfort posádky.

Nový automobil se může pochlubit tradičně nejmodernějším řešením aerodynamiky. Provedení jednotlivých prvků na karoserii také přispívá k plnému využití ohromujícího výkonu motoru. Stejně jako u vytříbené verze 488 Pista vychází konstrukce aerodynamických ploch ze zkušeností získaných na závodních tratích. Hlavním cílem při vývoji bylo dobré chlazení motoru, které zajišťují mimo jiné dozadu skloněné chladiče v přední části vozu a nastavitelné přívody vzduchu do motoru, umístěné po stranách spoileru místo v zadních blatnících.

Vlastní studio Ferrari Styling Centre zahájilo modelem F8 Tributo nový designový styl, který bude i nadále zdůrazňovat klíčové vlastnosti vozů Ferrari: vysoké výkony a extrémní aerodynamickou účinnost.

Příď vozu obsahuje vzduchový kanál ve tvaru písmene S. Tento konstrukční prvek měl premiéru na modelu 488 Pista, u novinky je ale výrazně upraven, aby odpovídal odlišně navržené přídi. Díky tomu se jen tento vzduchový kanál podílí neuvěřitelnými 15 % na celkovém nárůstu přítlaku ve srovnání s typem 488 GTB. Nové a nižší světlomety LED umožnily expertům na aerodynamiku přidat nové vstupy vzduchu pro chlazení brzd. Spolu s otvory po stranách nárazníku zlepšují výměnu vzduchu v podbězích natolik, že nebylo nutné zvětšovat průměr brzd k zajištění vyšší účinnosti s ohledem na nárůst rychlosti.

Motorový prostor zakrývá lehké a pevné polykarbonátové „sklo“ Lexan, jehož tvary představují moderní interpretaci nejvýraznějšího designového prvku nejslavnějšího Ferrari s motorem V8, legendárního modelu F40. Žaluzie na víku pomáhají odvádět horký vzduch od motoru, aniž by ovlivňovaly účinnost zadního spoileru. Jeho tvar je upraven tak, aby došlo k dalšímu zvýšení přítlaku na zadní nápravě. Spoiler zasahuje až do stran nad zadní svítilny a vizuálně tak celý vůz snižuje. Novinka se vrací ke klasickým dvojitým kruhovým svítilnám a zádi v barvě karoserie. Jedná se o typický prvek prvních osmiválcových berlinett, jako byl zcela první vůz této řady, model 308 GTB z roku 1975.

Interiér si zachovává tradiční vizáž typickou pro automobily Ferrari s motorem uprostřed, včetně kokpitu natočeného směrem k řidiči. Přesto každý díl palubní desky, dveřních výplní a středového tunelu je zcela nový. Vůz dostal palubní rozhraní nové generace, nový je i volant, kruhové výstupy vzduchu, ovladače, ale i sedmipalcový dotykový displej před spolujezdcem. Veškeré úpravy přispívají k příjemnějšímu cestování obou cestujících.

Ferrari F8 Tributo

Technické údaje

MOTOR
Konstrukce                                                       zážehový V8 90° s přeplňováním

Zdvihový objem                                               3 902 cm3

Nejvyšší výkon*                                               530 kW (720 k) při 8 000/min

„Litrový“ výkon                                                185 k/l

Nejvyšší točivý moment*                               770 Nm při 3 250/min

ROZMĚRY A HMOTNOSTI

Délka                                                                  4 611 mm
Šířka                                                                   1 979 mm
Výška                                                                  1 206 mm

Suchá hmotnost**                                          1 330 kg

JÍZDNÍ VÝKONY

0–100 km/h                                                      2,9 s

0–200 km/h                                                      7,8 s

Nejvyšší rychlost                                              340 km/h

* S 98oktanovým benzinem
** S příplatkovou výbavou pro snížení hmotnosti

Zdroj: Scuderia Praha a.s.

Zcela nový Jeep® Wrangler

  • Nezpochybnitelný terénní expert Jeep® Wrangler přijíždí ve zcela novém provedení jako nejschopnější vůz v historii této řady, a to s ještě lepším pohodlím a ovladatelností pro co nejpříjemnější svezení každý den.
  • V nabídce jsou dva aktivní systémy stálého pohonu všech kol: Command-Trac a Rock-Trac, nejnovější generace náprav Dana, elektricky ovládané uzávěrky předního a zadního diferenciálu Tru-Lock, diferenciál s omezenou svorností Trac-Lok a elektronicky odpojitelný přední stabilizátor.
  • Moderní design si zachovává všechny důležité autentické znaky, které patří k legendárnímu vzhledu modelu Wrangler, nově přidává prvotřídní prvky pro lepší zážitek z jízdy na čerstvém vzduchu.
  • V Evropě se prodává se dvěma motory: turbodieselem 2.2 MultiJet II a přeplňovaným benzinovým motorem o objemu 2,0 l. Vrcholný šestiválec 3.6 Pentastar se dodává na mimoevropské trhy včetně zemí Blízkého východu. Všechny pohonné jednotky se montují s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou a obsahují systém Stop-Start (ESS).
  • Pokročilé technologie zahrnují nové LED světlomety i koncové svítilny, nový palubní systém UconnectTM s rozhraními pro zrcadlení chytrého telefonu a široký výběr dotykových displejů o úhlopříčce 5,0, 7,0 nebo 8,4 palce, které umožňují posuv mapy a změnu měřítka pouhým dotykem.
  • Široká nabídka bezpečnostních prvků obsahuje systém monitorování mrtvého úhlu s detekcí křížení dráhy za vozidlem, zadní parkovací kameru Parkview s dynamickými liniemi dráhy, elektronický stabilizační systém ESC s funkcí omezující riziko převrácení a standardně také čtyři airbagy.
  • V prodeji u evropských prodejců značky Jeep® od letošního září ve verzích Sport, Sahara a Rubicon a s dvou- nebo čtyřdveřovou karoserií. Provedení Sahara může být vybaveno exkluzivním paketem Overland.

Skutečný terénní specialista a jedinečné vozidlo pro každodenní dobrodružství v městské džungli, to je nová generace legendárního vozu Jeep® Wrangler, která přináší špičkovou úroveň pohodlí a prvotřídní jízdní vlastnosti. Zcela nový Jeep® Wrangler je opravdovým unikátem, s nímž se nemůže rovnat žádný jiný vůz této kategorie. Nyní je připraven napsat nové stránky další kapitoly v dlouhé a slavné historiei značky Jeep®, jejíž počátek sahá do roku 1941.

Nezaměnitelný Jeep® Wrangler byl kompletně zmodernizován a přitom zůstal věrný svým hodnotám, mezi něž patří legendární schopnosti v terénu, nezaměnitelný design značky Jeep® a pokrokové technologie.

Výsledkem je nejtalentovanějších Wrangler všech dob, a to zásluhou bezkonkurenční techniky, která – v závislosti na výbavě – obsahuje dva pokročilé systémy stálého pohonu všech kol Command-Trac a Rock- Trac spolu s elektricky ovládanými uzávěrkami diferenciálů Tru-Lock vpředu a vzadu, diferenciálem Trac-Lok s omezenou svorností a elektronicky odpojitelným předním příčným stabilizátorem.

Zcela nový Jeep® Wrangler přináší modernější design, třebaže zůstává věrný svému originálu, a k tomu nabízí ještě více řešení pro jízdu pod otevřeným nebem. Nechybějí pokrokové systémy pro bezpečnost a konektivitu, a tak novinka obstojí jak v těch nejtěžších terénech, tak na exkluzivních bulvárech velkoměst.

Čtvrtá generace vozu Jeep® Wrangler se nabízí ve třech úrovních výbavy: Sport, Sahara a Rubicon, které lze kombinovat s dvou- nebo čtyřdveřovou karoserií. Novinkou je paket Overland, určený výhradně pro provedení Sahara, jemuž dodává ještě luxusnější charakter.

Prodej nové generace modelu Jeep® Wrangler bude v Evropě zahájen v průběhu září.

Legendární schopnosti v terénu jsou nyní ještě lepší

Jeep® Wrangler je navržen tak, aby zvládl i ty nejnáročnější offroadové tratě. Odráží se v něm více než 75letá zkušenost s vývojem špičkových pohonů 4×4. Zákazníci mohou vybírat hned ze dvou různých systémů pohonu všech kol: Command-Trac, dodávaného do provedení Sport a Sahara, nebo Rock-Track, který je standardem varianty Rubicon. Ta je nejodolnější a také nejvhodnější pro jízdu v náročném terénu. Obě pohonná ústrojí obsahují novou dvoustupňovou redukční převodovku Selec-Trac, která nepřetržitě sleduje a řídí rozdělení točivého momentu od motoru na kola přední a zadní nápravy.

Systém pohonu čtyř kol Command-Trac obsahuje dvoustupňovou převodovku s redukčním převodovým poměrem 2,72:1, přední a zadní nápravy Dana nejnovější generace a stálý převod 3,45 pro benzinovou verzi a 3,73 pro naftové varianty.

Řidič může využít jeden ze čtyř režimů (a polohu Neutrál):

  • 2H (Pohon zadních kol a silniční převod)
  • 4H AUTO (Automaticky přiřaditelný pohon všech kol)
  • 4H Part-Time (Pohon všech kol)
  • N (Neutrál)
  • 4L (Pohon všech kol s redukčním převodem)

Nový Wrangler obsahuje technologii umožňující volit mezi pohonem zadních a všech kol až do rychlosti 72 km/h.

Za běžných podmínek se doporučuje zvolit režim 2H, při němž systém Command-Trac přenáší 100 procent točivého momentu na kola zadní nápravy.

Přesunutím samostatné páky do pozice 4H může řidič aktivovat stálý pohon všech kol vhodný na kluzké povrchy, jako je písek, bláto, sníh či led. Poloha 4H získala nový režim Auto, který se hodí pro zajištění vysoké bezpečnosti při současně snadné obsluze. Díky plynulému sledování trakce a distribuce točivého momentu od motoru se systém zcela automaticky postará o zapojení nebo odpojení pohonu všech kol podle aktuálních adhezních podmínek. Další polohu představuje 4H Part Time: v tomto režimu je točivý moment rozdělen vždy rovnoměrně mezi kola přední a zadní nápravy. Pro zdolání nejnáročnějších terénních pasáží slouží mód 4L s redukčním převodem 2,72:1, který násobí točivý moment motoru.

Na přání se dodává také zadní diferenciál Trac-Lok s omezenou svorností, jenž zajišťuje ještě více točivého momentu a záběrových schopností na kluzkém povrchu, jako je průjezd pískem, štěrkem nebo sněhem, popřípadě na ledu.

Ještě více schopností pro jízdu v nejtěžším terénu v sobě skrývá Jeep® Wrangler Rubicon, který se může pochlubit pohonem všech kol Rock-Trac, redukční převodovkou s převodovým poměrem 4,0:1, přední a zadní robustní nápravou Dana 44 nové generace a také elektricky ovládanými uzávěrkami předního i zadního diferenciálu. S touto výbavou se může Wrangler vydat i na ty nejnáročnější offroadové tratě.

Standardní výbava také zahrnuje stálý převod 4,10 u benzinových verzí a 3,73 u naftové.

Provedení Rubicon se pyšní zvýšenou zkřižitelností náprav a delšími dráhami pérování díky elektronicky odpojitelnému příčnému stabilizátoru. Toto řešení umožňuje řidiči odpojit stabilizátor, zvětšit tak dráhu pérování a zajistit kontakt s povrchem i na těch nejnáročnějších stezkách.

Benzinové provedení Wrangleru Rubicon má také největší převodový poměr pro jízdu v terénu: 77,2:1, diesely nabízejí 70,3:1 – v obou případech to pomáhá k snadnému překonání jakýchkoli terénních překážek.

Každý Wrangler hrdě nese označení „Trail Rated“ na znamení toho, že splňuje nejpřísnější nároky na vůz s pohonem 4×4. Za tímto „certifikátem“ se skrývá řada náročných testů, které prověřují následující oblasti důležité pro průchodnost terénem: TRAKCI, BRODIVOST, MANÉVROVATELNOST, PŘIZPŮSOBITELNOST TERÉNU (VÝKYV NÁPRAV) a SVĚTLOU VÝŠKU.

V případě zcela nového modelu Jeep® Wrangler se pečeť „Trail Rated“ pojí s následujícími prvky:

  • systémem pohonu všech kol Command-Trac s terénním převodem 2,72:1, které jsou standardem u verzí Sport a Sahara;
  • systémem pohonu všech kol Rock-Trac s terénním převodem 4:1 a diferenciály s uzávěrkami Tru-Lok, které jsou standardem u verze Rubicon;
  • ochrannými plechy na podvozku a zadním tažným zařízením;
  • prvotřídním nájezdovým úhlem (u 2dveřové verze Rubicon) 36,4 stupně, přejezdovým úhlem 30,8 stupně a zadním nájezdovým úhlem 25,8 stupně, ale také světlou výškou překračující 25 cm;
  • brodivostí až 76 cm;
  • nejvyšší povolenou hmotností přívěsu 1500 kg (2dveřová provedení) a 2500 kg (4dveřová provedení).

Moderní a přesto autentický design modelu Wrangler

Nejnovější generace vozu Jeep® Wrangler vychází ze svalnatých linek svých předchůdců, díky nimž je i nejnovější přírůstek do modelové řady jasně zařaditelný jako klasický Jeep®: od kruhových světlometů po masku chladiče se sedmi svislými otvory; od hranatých blatníků až po přiznané závěsy dveří; od sklápěcího čelního skla až po střešní ochranný rám; od snímatelných bočních dveří až po provedení se snímatelnou pevnou střechou hard top nebo plátěným soft topem.

reklama Isuzu

Nově navržený exteriér modelu Wrangler je nápadný a nesmlouvavý a navozuje pocit velké stability. Snížená dolní hrana oken přispívá k většímu prosklení a lepšímu přehledu o okolí vozu, což se hodí i v těžkém terénu.

Designérský tým automobilky Jeep® dodal tradiční masce chladiče se sedmi vertikálními otvory modernější tvář, přitom způsob, jakým zasahují kruhové světlomety do krajních štěrbin odkazuje na legendární provedení CJ. Horní část mřížky chladiče s lichoběžníkovým provedením je mírně skloněna vzad, což zlepšilo aerodynamické vlastnosti.

Provedení Sahara a Rubicon mohou být vybavena mlhovými světlomety s technologií LED, což zajišťuje jasné, bílé světlo, a dále se tak umocňuje výjimečná vizáž nového modelu Wrangler. Denní světlomety našly své místo na vystouplých předních blatnících. Při pohledu zezadu podobně strhávají pozornost tradičně pojaté, hranaté koncové svítilny, i ty ovšem obsahují moderní osvětlení pomocí diod.

Sklon čelního skla doznal úprav s ohledem na aerodynamiku, jeho zajímavostí je mechanismus, který umožňuje sklopit celé čelní sklo na kapotu, a to rychle a snadno. I se sklopeným sklem však zůstává nad hlavami cestujících rám, který spojuje střešní sloupky A. Díky tomu může na svém místě zůstat vnitřní zpětné zrcátko i v případě, že se posádka rozhodne jet s větrem ve vlasech.

Další novinkou jsou lehké a vysoce pevné dveře z hliníku, které jsou zajištěny šrouby typu Torx a lze je snadno demontovat.

Všechna provedení modelu Wrangler nyní nabízejí střešní výztuhy s vestavěnými držadly lakované v barvě karoserie.

Jeep® Wrangler je unikátní vozidlo i díky mnoha kombinacím, které umožňují majitelům užít si jízdu na čerstvém vzduchu a vybrat si kombinaci čelního skla a střechy podle vlastních představ.

Jako jediné skutečně nefalšované zcela otevřené SUV s pohonem 4×4 na trhu tak nabízí Jeep® Wrangler řadu kombinací k zajištění co největšího pocitu svobody při jízdě.

K tomu přispívá i další novinka v podobě snadno ovladatelné elektricky stahovatelné střechy Sky One-Touch. Stačí stisknout tlačítko a celá posádka má k dispozici pohled na nebe. Dále si mohou zákazníci dopřát nový soft top Zipperless Premium Sunrider a lehčí a ještě snáze snímatelný třídílný hard top Freedom Top.

Obzvláště soft top Zipperless Premium Sunrider se dočkal výrazného zdokonalení díky přidání dvou dalších kloubů, které ovládají stahování plátěné střechy. Nová konstrukce napomáhá k nižšímu aerodynamickému hluku a nabízí částečné i plné spuštění střešního dílu.

Třídílný skládací hard top Freedom Top se zase chlubí snadnou možností složení, k jeho přednostem patří lehčí panely a zdokonalené úchyty. Výsledkem je jednodušší a rychlejší sejmutí i složení střešní konstrukce. Podle provedení se hard top nabízí v černé barvě nebo v laku karoserie.

V neposlední řadě stojí za zdůraznění nová poloha náhradního kola, které se nachází o přibližně 300 mm níže než dřív, což přispívá k lepšímu výhledu řidiče i posádky.

Vrcholem nabídky je exkluzivní paket Overland, který je k dispozici pouze pro výbavu Sahara a dodává jí luxusnější vizáž. Patří k němu originální 18palcová kola z hliníkové slitiny, maska chladiče v barvě karoserie se speciální povrchovou úpravou rámečků jednotlivých vstupů vzduchu a také okolí světlometů. V barvě karoserie je dále pevný kryt rezervního kola a nezaměnitelné logo Overland. Osobitý exteriér doplňuje unikátní kožený interiér a LED světlomety.

Zákazníci Jeepu mohou pro svůj Wrangler vybírat z široké nabídky kol. Provedení Sport se standardně dodává se 17“ leštěnými lakovanými koly z hliníkové slitiny a dvěma příplatkovými 17“ verzemi. Provedení Sahara vyjíždí sériově na 18palcových hliníkových kolech a za příplatek se v rámci paketu Overland dodávají 18“ kola s jedinečnou povrchovou úpravou. Drsné terénní provedení Rubicon dostalo z výroby 17“ lakovaná leštěná kola s terénními pneumatikami BF Goodrich Mud-Terrain, na přání jsou k dispozici 17“ s osobitým vzorem a černým lakovaným provedením. Na jednotlivých evropských trzích se mohou specifikace mírně lišit.

Nová generace Jeepu Wrangler se bude prodávat v 10 různých barevných odstínech: v černé, červené Firecracker, stříbrné metalíze Billet, bílé Bright, šedé metalíze Granite Crystal, modré Ocean, šedé Sting, žluté Hellayella, oranžové Punk’n Metallic a zelené Mojito.

Nově provedený interiér nabízí více pohodlí a špičkovou praktičnost

Také interiér nového Jeepu Wrangler v sobě kombinuje osobitý design, všestrannost, praktičnost a intuitivní ovládání. Prostor pro cestující je více atraktivní a pohodlný, a to také díky použití vysoce kvalitních materiálů a hodnotné povrchové úpravě.

Středová část palubní desky se svým designem inspirovala u původních modelů značky Jeep® a přináší čistou a pečlivě navrženou strukturu, která výborně doplňuje horizontálně členěnou palubní desku. Její finální úprava se odvíjí podle stupně výbavy. Přístrojový panel je tvořen z materiálu příjemného na dotyk a u verze Sahara je zvýrazněn nápadným obšitím.

Často používané ovládací prvky, včetně těch od klimatizace a palubního audia, systému Stop-Start (ESS) a rozhraní pro konektivitu a nabíjení přenosných přístrojů, jsou navrženy tak, aby byly jasně rozpoznatelné a ve snadném dosahu cestujících vpředu. Výdechy ventilační soustavy dostaly chromované rámečky s platinovým vzhledem, které přispívají k preciznímu chodu a současně robustní vizáži.

Vyhlášená praktičnost a všestrannost Jeepu se nejvíce odráží na zcela přepracovaném tunelu mezi předními sedadly, kde se nachází volič samočinné převodovky, páka redukční převodovky a ruční brzda. Unikátní a odolnou konstrukci vozu podtrhují skutečné šrouby, které se nacházejí na hlavici voliče, rukojetích a orámování palubních ovladačů.

Poprvé je v Jeepu Wrangler použito startovací tlačítko s rámečkem zajišťujícím jeho odolnost. Jeho výhodou je i umístění ve snadném dosahu řidiče. Látkou nebo kůží čalouněná sedadla zpestřuje nápadné obšití, pohodlí cestování usnadňuje nastavitelná bederní opěrka. Pro zvýšení komfortu se dodává vyhřívání nejen sedadel, ale i volantu.

Vnitřní výplně předních dveří jsou z vinylu jemného na dotek a jejich součástí jsou odlehčené loketní opěrky zpříjemňující cestování na větší vzdálenosti.

Přístrojový štít řidiče obsahuje LED displej s úhlopříčkou 3,5 nebo 7 palců. Větší z nich je barevný a dodává se do top verzí Sahara a Rubicon. Řidič si jeho prostřednictvím může zobrazit informace na 100 různých způsobů. Na volantu se nacházejí tlačítka, kterými se ovládá audio, hlasové pokyny a funkce tempomatu, takže řidič nemusí sundat ruce z volantu. Palubní desce vévodí 7palcová, na přání dokonce až 8,4palcová dotyková obrazovka (s možností připojení chytrého telefonu ). Rozměrný displej je nejen největší, ale také nejpokrokovější systém Uconnect, jaký byl kdy v Jeepu Wrangler nabízen. Čtvrtá generace palubního rozhraní Uconnect přináší vylepšené uživatelské prostředí, rychlejší reakce i spuštění a ještě větší rozlišení displeje. Přímo pod dotykovou obrazovkou jsou prakticky umístěné ovladače, které řidič potřebuje nejčastěji a jimiž nastavuje klimatizaci a audiosoupravu. Nechybějí ani konektory pro připojení externích zařízení.

Dva USB porty vpředu a dva v dosahu cestujících vzadu zajišťují připojení k palubnímu systému. Standardní 12voltové zásuvky se nacházejí na různých místech interiéru zcela nového Wrangleru a k dispozici je také 230voltová zásuvka.

Jeep® Wrangler se vždy vyznačoval výjimečnou variabilitou a množstvím praktických řešení i schopností zaručit posádce, aby si všechny výlety užila v maximálním pohodlí. Zcela nový Wrangler v tom nedělá žádné výjimky a nabízí mnoho promyšlených odkládacích prostor, odolné kapsy po celé délce dveří, držáky na nápoje a několik možností, kam odložit mobilní telefony. Schránka před spolujezdcem je měkce obložena a stejně jako středová konzola je i uzamykatelná, aby do ní mohli uživatelé při otevřené střeše ukrýt cennosti. Odkládací prostory pod podlahou zadních sedadel také slouží k uložení menších předmětů mimo dosah zvědavých očí. Novinkou je systém pro zajištění přepravovaných předmětů v zavazadlovém prostoru s označením Trail Rail, který obsahuje upevňovací prvky pro uchycení nákladu během jízdy. Na spodní části zavazadlového prostoru se nacházejí i speciální odkládací plochy pro uložení střešních dílů. Návod na uskladnění se nachází ve středové opěrce. Vše bylo navrženo tak, aby se zdůraznilo jednoduché a praktické užívání vozidla a všech jeho vymožeností.

Jednou z výjimečných vlastností modelu Wrangler je možnost vystříkat interiér proudem vody. Pomáhají tomu i gumové ochranné prvky v okolí dotykové obrazovky, které umožňují mytí interiéru bez nejmenších obav.

Osvědčená konstrukce s karoserií uloženou na rámu je základem legendárních vlastností modelu Jeep®

Wrangler nabízí špičkové terénní schopnosti díky osvědčené konstrukci s karoserií uloženou na rámu a promyšlenému pětiprvkovému zavěšení náprav. S tím se pojí vylepšené dynamické jízdní vlastnosti na silnici, vyšší bezpečnost posádky a pohodlnější jízda. Použití lehkých a vysokopevnostních hliníkových prvků, například na dveřích, pantech, lemech blatníků, rámu čelního skla a také dveřích zavazadlového prostoru z hořčíku, přispělo ke snížení celkové hmotnosti vozidla a tím i jeho spotřeby.

Wrangler využívá speciální ochranné plechy a rámy na ochranu kritických částí vozidla, jako je palivová nádrž, rozvodovka a olejová vana automatické převodovky. Modely Rubicon dostaly na ochranu před potenciálním poškozením karoserie v těžkém terénu mimořádně vyztuženou trubkovou konstrukci.

Nové zavěšení kol modelu Wrangler bylo upraveno tak, aby zaručilo pohodlnou jízdu na silnici bez omezení terénních schopností. Wrangler nadále používá prověřený systém pětiprvkového zavěšení. Přední náprava obsahuje jedno příčné a čtyři podélná ramena, zatímco pětiprvkové zavěšení zadní nápravy využívá dvě horní a dvě spodní ramena z kované oceli, příčně je náprava ustavena panhardskou tyčí.

Moderní pohonné jednotky pro zcela nový Jeep® Wrangler

Paleta pohonných jednotek pro model Wrangler se rozšířila o dva nové motory: 2,2litrový řadový čtyřválcový turbodiesel MultiJet II a o 2,0litrový přeplňovaný řadový čtyřválcový benzinový motor. Ke všem modelům Wrangler se dodává 8stupňová automatická převodovka, která je v této modelové řadě úplnou novinkou.

Nový 2,2litrový turbodiesel MultiJet II: úsporný 2,2litrový naftový motor s druhou generací vstřikování MultiJet obsahuje čtyři ventily na válec, rozvod DOHC se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců poháněnými řemenem, vstřikovací systém Common Rail pracující se vstřikovacím tlakem 2000 barů, solenoidové vstřikovače a variabilní geometrii lopatek turbodmychadla (VGT). Turbodiesel je spojen s novou 8stupňovou automatickou převodovku a dosahuje výkonu 147 kW (200 k) při 3500/min a točivého momentu 450 Nm při 2000/min.

Motor se může pochlubit také technologií pro úsporu paliva v podobě systému Stop-Start (ESS).

Hlavní technické rysy motoru představují:

  • blok motoru z hliníkové slitiny;
  • vyvažovací systém typu Lancaster poháněný přímo od klikové hřídele a zabudovaný do bloku;
  • hlava válců je vyrobena také z hliníkové slitiny a ventilový rozvod tvoří dvojice vačkových hřídelí v hlavě ovládající celkem 16 ventilů;
  • ventilový rozvod s hydraulickým vymezováním vůle;
  • vstřikovací systém MultiJet druhé generace pracuje s tlakem 2000 barů, solenoidové vstřikovače umožňují přesné rozvrstvení paliva podle jízdních režimů;
  • turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek ovládané elektrickým aktuátorem.

Spaliny motoru čistí nový vícecestný systém recirkulace výfukových plynů EGR s vysoko- i nízkotlakým okruhem, přičemž oba okruhy jsou chlazeny. Teplotu nasávaného vzduchu snižuje kapalinový chladič, který napomáhá k redukci emisí a ke zvýšení pružnosti motoru. O redukci spalin se stará i systém SCR, který snižuje oxidy dusíku na zanedbatelné hodnoty, pevné částice zachytávají filtry DOC a DPF. Ty jsou umístěny v blízkosti motoru, aby se zvýšila jejich účinnost. Motor díky těmto systémům splňuje emisní normu Euro 6d.

Nový 2,0litrový přeplňovaný řadový zážehový čtyřválec: nový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 200 kW (272 k) při 5250/min a s točivým momentem 400 Nm při 3000/min je standardně vybaven systémem Stop-Start (ESS). Motor je spojený s 8stupňovou automatickou převodovkou a patří do rodiny Global Medium Engine. V hlavě válců se nacházejí dvě vačkové hřídele (DOHC) s duálním časováním ventilů a systémem pro recirkulaci ochlazených výfukových plynů (C-EGR). Jde o první společné využití přeplňování dvoukomorovým turbodmychadlem Twin Scroll, systému C-EGR, přímého vstřikování paliva a nezávislého kapalinového chlazení nasávaného vzduchu, přičemž škrticí klapka a turbo jsou spojené do jednoho celku. Tato kombinace technologií přináší vynikající úroveň výkonu a zároveň přispívá ke snížení spotřeby paliva. Nový dvoulitrový motor bude v Evropě dostupný v posledním čtvrtletí roku 2018.

Nová osmistupňová samočinná převodovka: všechny pohonné jednotky nového Wrangleru jsou spojeny s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou, která umožňuje optimálně využít výkon motoru jak k plynulému zdolávání překážek v terénu, tak k úsporné jízdě v dálničním tempu. Její naladění vychází vstříc nárokům nového modelu Wrangler, a tak i převodovka přispívá k bezkonkurenčním vlastnostem vozu v terénu.

Nový systém UconnectTM přináší to nejlepší z oblasti uživatelsky přívětivých technologií

V závislosti na provedení může být nový Jeep® Wrangler vybaven čtvrtou generací Uconnect 5.0, Uconnect 7.0 nebo Uconnect 8.4 NAV, které se vyznačují jednoduchým ovládáním, rychlejšími reakcemi díky výkonnějšímu procesoru a dotykovou obrazovku s vysokým rozlišením. Prostřednictvím dotykové obrazovky systému Uconnect se přímo ovládá řada funkcí včetně klimatizace a audiosystému, což přispívá ke zvýšení bezpečnosti jízdy. Nová generace systému Uconnect umožňuje spolupráci s chytrými telefony prostřednictvím rozhraní chytrých telefonů pro telefonování, navigaci a posílání zpráv bez nutnosti ručního zadávání.

Pro navigaci UconnectTM 8.4 NAV jsou dostupné služby Jeep® UconnectTM LIVE

Systém UconnectTM 8.4 NAV ve voze Jeep® Wrangler nabízí také služby UconnectTM LIVE, které uživateli po připojení mobilního telefonu umožňují prostřednictvím obrazovky systému Uconnect využívat více aplikací. Aplikaci Uconnect LIVE si může uživatel stáhnout z obchodů chytrých mobilních telefonů a do mobilního telefonu nainstalovat. Standardní součástí modelu Wrangler se systémem Uconnect 8.4 NAV jsou online navigace Connected Navigation (TomTom Live) a Off-road Pages, které zobrazují i úhly náklonu vozidla a stav ostatních terénních prvků včetně systému pohonu 4×4 a uzávěrek diferenciálu. Mimoto se zde ukazují Live služby infotainmentu: hudba a rádio přes internet, sociální sítě, zprávy a informace či navigace s aktuálními dopravními informacemi.

Spojení služby Uconnect LIVE a dotykové obrazovky znamená připojení k internetové službě TuneIn, webovému rádiu s vysíláním více než 100 000 stanic z celého světa; k internetové hudební platformě Deezer, obsahující více než 35 milionů skladeb; k zpravodajské agentuře Reuters, aby uživatel měl nejaktuálnější zprávy ze světa; a přirozeně se sociálními sítěmi jako Facebook, Facebook CheckIn a Twitter, aby byl ve spojení se svými přáteli.

 

Paleta pokročilých bezpečnostních systémů

Při vývoji nového modelu Jeep® Wrangler hrála klíčovou roli bezpečnost posádky, což se projevilo i v široké paletě prvků aktivní i pasivní bezpečnosti, včetně systému monitorování mrtvého úhlu s detekcí křížení dráhy za vozidlem, předních a zadních parkovacích senzorů, zadní parkovací kamery s dynamickými naváděcími čarami, elektronického stabilizačního systému ESC spojeného s ERM (elektronická kontrola náklonu – Electronic Roll Mitigation) či standardně dodávaných čtyř airbagů.

Zdroj: Jeep® Česká republika

Napište svůj názor

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *