Infiniti Q50 – rošády nejen v názvu

Japonsko-americká „prémiovka“ Infiniti se pustila do přeznačení svých modelových řad. Že, nezůstalo jen u změny názvu, prokazuje v Detroitu představený sedan Q50, který nahrazuje model řady G37. Co nového Qéčko přináší a komu se bude snažit vypálit rybník?

Nová vizáž

Nejedná se o pouhý facelift, jde o zcela novou generaci. Původní koncept sedanu střední třídy s motorem vpředu a pohonem zadních kol se nezměnil. Nový zevnějšek lze označit za povedenější, než tomu bylo u předchůdce, i když buclaté asijské tvary zůstávají. Vnější rozměry se příliš nezměnily, na délku narostl o 2mm na 4872 mm, výška se snížila o 27 mm na 1443 mm a šířka poskočila o 50 mm na 1824 mm. Rozvor náprav zůstal na původních 2850 mm. Celkově se vzhled přiblížil větší řadě Q70 (původně řada M), obliny byly zčásti nahrazeny ostřejšími hranami. Výrazným novátorským prvkem je nová maska chladiče. Z pohledu z boku je aplikována plochá přední kapota, není nad předním kolem vyboulená, jako u řady M. Působivým detailem je zakomponování projekčních světlometů a pásů LED diod do předních světlometů.

Technika

V paletě motorů zůstal zachován starý známý šestiválec z coupé Nissan 370Z. Ten z kubatury 3,7 litru nabídne maximální výkon 333 koňských sil a dosahuje točivého momentu až 364 Nm. Spolupracovat bude se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Pro příznivce hybridů nabídne Infiniti pohonný řetězec je složený z šestiválce 3,5 litru s výkonovou špičkou 296 koní a z elektromotoru o výkonu 67 koní. Tato pohonná jednotka bude převzata z modelu M35h. Protože chce Infiniti bodovat typem Q50 i na starém kontinentu, musí nabídnout i turbodiesel. Měl by jím být čtyřválec z konstrukční dílny Mercedesu. Všechny motorizace by měly být prodávány s pohonem zadních kol, ale údajně by mělo být možno objednat i pohon všech kol.

Prostor posádky

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Uvnitř jde o typického zástupce značky. Jen obliny byly trochu „narovnány“ a nutno říci, že to jde Q50 k duhu. Nejvýraznějšími prvky interiéru jsou vertikálně umístěné výdechy ventilace a dvojice dotykových displejů. Komfort pro více řidičů zaručí systém i-Key, ten dokáže nastavit veškeré volitelné prvky interiéru a chování vozu dle každého z klíčů (mohou být až čtyři). Milovníkům kvalitní reprodukce audia nabídne sedan aparaturu BOSE se čtrnácti reproduktory. Z bezpečnostních prvků jmenujme třeba Active Lane Control sledující jízdu v pruhu nebo systém měnící citlivost řízení Direct Adaptive Steering.

Máte raději SUV? Čtěte: Infiniti EX

Ostrá konkurence

Největším rivalem pro Q50 bude nový Lexus IS, jenž sází hlavně na agresivnější design. Další konkurenti pocházejí z řad německé prémiové trojice – Audi A4, BMW řady 3 a Mercedes třídy C. Infiniti slibuje agilní sportovní vlastnosti laděné na Nürburgringu.

Názor TopDrive

Chválíme oproti předchůdci čistý vyvážený design jak vnitřku, tak zevnějšku. Velkým plusem pro Evropu bude nabídka naftového motoru a možnost volby pohonu 4×4. Jak schopný bude na silnici, prokážou až jízdní testy. Do prodeje půjde novinka letos v létě.

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.