Infiniti EX – japonský kříženec

Pokud máte v úmyslu pořídit si automobil kategorie SUV a vyčníváte-li rádi z davu má pro vás značka Infiniti řešení. Z její nabídky si dnes představíme menší ze dvou SUV modelů v nabídce, typ EX. Není na našich silnicích častým zjevem, na evropských trzích je nabízen již pátým rokem.

O Infiniti

Zrod Infiniti se datuje do roku 1989, kdy vzniklo jako luxusní značka Nissanu pro severoamerické trhy. Stalo se tak víceméně po vzoru Toyoty jež dala vzniknout značce Lexus. Postupem času se prodeje Infiniti rozšířily i do Japonska, Evropy a Číny. Momentálně jsou v nabídce čtyři modelové řady v karosářských verzích sedan, kupé a SUV.

Pro ty, které německá konkurence nudí

Konkurence, které EX musí čelit, je tvořena převážně zavedenými německými prémiovými značkami, konkrétně jmenujme třeba BMW X3 nebo Audi Q5. Průkazem náležitosti do této společnosti jsou rozměry EX – délka 4645 mm, šířka 1800 mm a výška 1600 mm. Soupeři od BMW na délku naměříte 4648 mm a Audi Q3 dokonce jen 4629 mm. Významným hráčem v této třídě kompaktních SUV je i skandinávský zástupce Volvo XC60.

Zúžený výběr

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Kdo očekává hromady motorizací a nekonečné kvantum příplatkových položek tak u EX nepochodí. Lze vybírat jen ze dvou šestiválcových motorizací, benzínové o objemu 3,7 l (235kW/320 k) a naftové 3,0 l (175 kW/238 k) spřažených se sedmistupňovou automatikou a pohonem všech kol. 

Stupně výbavy lze volit ze tří variant – Base (jen pro diesel), GT a GT Premium a zde víceméně již není dále co vybírat. Tento Japoncům vlastní zvyk způsobu vybavování aut má nespornou výhodu, oproti německým „prémiovkám“ dostanete velmi slušnou výbavu za rozumnou základní cenu.

Je cenovka EX výhodná?

Abychom byli schopni prokázat nakolik se koupě Infiniti EX vyplatí (tedy po finanční stránce) pokusím se o srovnání základní verze EX 30d AT Base (1 228 500,–Kč) se soupeřem z Mnichova BMW X3 xDrive 30d (1 257 500,–Kč). U BMW oproti Infiniti nenajdete a tudíž doplatíte dešťový senzor (3 275,–Kč), vnitřní zrcátko s automatickým zacloňováním (4 550,–Kč), parkovací asistent (19 925,–Kč), bezklíčový přístup (11 850,–Kč), zatmavená zadní okna (9 825,–Kč), bixenonové světlomety (26 225,–Kč). 

Za automat se u BMW v této motorizaci nepřiplácí, v sérii dostanete osmistupňový Steptronic. Zde uvedené příplatky v součtu dávají 75 650,–Kč, to se po přičtení k základní ceně BMW dostáváme na celkových 1 333 150,–Kč. To značí cenovou úsporu 104 650,–Kč při koupi Infiniti. Možnost příplatků vyčerpáte u této verze Infiniti objednáním balíčku navigace s dotykovým displejem a couvací kamery za 67 000,–Kč. V neprospěch Japonce svědčí větší stáří modelu a v neposlední řadě také pouze jeden dealer (a tedy i oficiální servis) na území Česka.

Něco k technice

Podvozková platforma vyšla ze staršího a většího modelu FX, přední náprava je lichoběžníkové konstrukce, zadní je konstrukce víceprvkové. Poháněna jsou primárně kola zadní nápravy, přední jsou připojována jen v případě nutnosti. Velmi poutavě pro volbu benzinového motoru působí fakt, že téměř stejný agregát najdete pod kapotou sporťáku Nissan 370Z. Protože žravý benzín není hlavně v Evropě prodejním trhákem, přispěchalo Infiniti s šestiválcovým turbodieselem. Vznětový motor je konstrukce Renault (v rámci aliance Renault- Nissan) osazený vstřikovači common-rail, výrobce slibuje kombinovanou spotřebu 8,5l/100 km.

Designová perla

Boubelatý, ale ladný „look“ EX dokáže i po letech vzít za srdce. Na domácím trhu se prodává jako Skyline Crossover, a to je čest, jelikož Skyline je v zemi vycházejícího slunce opravdovou ikonou. 

Že má blízko ke kupátku, naznačí hodně krátké zadní dveře jejichž délce odpovídá i prostor na zadních sedačkách. Jde o typické Infiniti, není tak futuristické jako FX. Cílovou skupinou budou spíše zástupkyně něžného pohlaví.

Barokní interiér

To co nabízí EX ve svých útrobách je design v barokním stylu. Všudypřítomné obliny, vertikálně umístěné výdechy ventilace, rozměrný displej informačního systému. Neschází imitace dřeva, kvalitní plasty a záplava kůže. Přední sedadla nabídnou výsostný komfort, bohužel se tak děje na úkor zadních pasažérů. Tam budou spokojeny spíše jen děti.

Názor TopDrive

EX si své příznivce najde, ale nebude to nikdy žádná „masovka“. Za své peníze dostanou zákazníci nevšední pohledný stroj, našlapaný výbavou a navíc lepší cenu než u konkurence. Skuteční „fajnšmekři“ sáhnou po benzínovém šestiválci z kupé 370Z. V porovnání s konkurencí EX přitěžuje skromný zavazadelník a vyšší pohotovostní hmotnost.

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.