Na vývoji nové samodofukovací pneumatiky momentálně pracuje společnost Goodyear. Díky převratné novince, která využívá technologii Air Maintenance Control, odpadnou mnohým řidičům starosti se správným tlakem pneumatik. Udržování a kontrola optimálního tlaku v pneumatikách totiž rozhodně nepatří mezi jejich oblíbené činnosti. Motoristé se často jen neradi zdržují u čerpacích stanic manipulací se vzduchovým kompresorem a správný tlak v pneumatikách podceňují.
Na jakém principu vlastně samodofukovací pneumatika stojí? Přímo uvnitř gumy bude umístěna miniaturní pumpa, která bude udržovat předem zvolený tlak. Pneumatika bude využívat energii, která se vytvoří rotací kola.
„Tato technologie se stane tak revoluční, že se lidé budou divit, jak kdy mohli žít bez ní. Pneumatika, která umí udržovat svůj ideální tlak, je něco, nač motoristé čekají už řadu let,“ říká Jean-Claude Kihn ze společnosti Goodyear.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Správně nafouknuté pneumatiky se řidičům vyplácí z mnoha důvodů. Přispívají k nižším emisím výfukových plynů, delší životnosti pneumatiky, zvýšené bezpečnosti při řízení, zlepšeným jízdním vlastnostem i úspoře financí na provoz vozidla. Jak ukazuje americký výzkum, spotřeba na nedohuštěné pneumatice stoupá přibližně o 3 %, v přepočtu na českou měnu se tak zvyšují náklady na provoz automobilu o jednu korunu na litr paliva. S podhuštěnými pneumatikami nicméně stále jezdí přibližně třicet procent řidičů.
Kdy uvede společnost Goodyear samodofukovací pneumatiku na trh, není v tuto chvíli jasné. Nicméně výrobce dostal ve Spojených státech i Evropské unii grant na vývoj nového technologického řešení, což by mohlo celou záležitost uspíšit.