reklama Suzuki

MELBOURNE: ZÁVODNÍ DEBUT MĚKČÍCH A RYCHLEJŠÍCH PNEUMATIK PIRELLI P ZERO

Milán, 19. března 2018 – Přestože je nominace pneumatik na Velkou cenu Austrálie stejná jako v loňském roce – měkké, superměkké a ultraměkké – směsi jsou letos o stupeň měkčí, což vedlo k velkému nárůstu výkonu, který jsme viděli již v předsezónních testech. S novými vozy, novými jezdci, měnícím se počasím a spoustou situací na trati je Velká cena Austrálie vždy jedním z nejvíce nepředvídatelných a dychtivě očekávaných závodů roku.

Tři nominované směsi:

  • Měkká směs (žlutá)
  • Superměkká směs (červená)
  • Ultraměkká směs (fialová)

Okruh z pohledu pneumatik:

  • Albert Park je městský okruh, který není během roku intenzivně využívaný, takže trať může být na začátku víkendu znečištěná a kluzká.
  • Okruh se skládá z krátkých až středních rovinek a pomalých až středně rychlých zatáček.
  • Trakce je klíčem k dobrým výjezdům ze zatáček na krátké rovinky.
  • Opotřebení a degradace jsou celkem nízké, většina vozů v loňském roce zastavila v boxech jen jednou, nejoblíbenější strategií, která byla využita třemi nejlepšími, byl start na ultraměkké směsi s přezutím na měkkou. Letošní měkčí směsi by mohly znamenat různé stupně opotřebení a tedy i více zastávek v boxech.
  • Šance na vyjetí safety caru je poměrně vysoká. V roce 2006 vyjel safety car na trať čtyřikrát.
  • Boční síly nejsou příliš velké. Celková energie proudící pneumatikami je průměrná.

Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:

reklama Isuzu

„Testy v Barceloně již naznačily krok vpřed ve výkonu vozů i letošních směsí a měli bychom to vidět i v první Velké ceně Austrálie. Počasí může být v tomto období v Melbourne velmi nevyzpytatelné, může být chladno a pršet, ale také může být velmi teplo. Letošní měkčí směsi mohou otevřít možnosti strategií více zastávek v boxech, na rozdíl od loňského roku, kdy většina jezdců zvolila jen jednu zastávku. Při první Velké ceně sezóny existuje řada otázek, které je třeba zodpovědět, ale doufáme, že uvidíme vzrušující závod, kde klíčovou roli bude hrát strategie a pneumatiky.“

Co je nové?

  • Startuje se v novém čase, v 16:10 (místního času). S ohledem na televizní přenosy budou všechny závody v sezoně začínat 10 minut po celé hodině.
  • Nová dvoumístná Formule 1 v upravené verzi původního designu značky Tyrrell z roku 1998 s pneumatikami Pirelli má naplánován svůj debut právě v Austrálii.

Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Melbourne:

22 psi (přední)   19,5 psi (zadní)

Limit odklonu kol:

                -3.75° (přední)     -2.00° (zadní)

Pirelli F1 2018 Tyre Range

zdroj: Pirelli