reklama Suzuki

Vypadá nabušeně, skoro jako závodní auto. Popravdě, Viper ACR tak jen nevypadá, on nabušený je a k závodům nemá daleko. Dodge ho připravil pro okruhově orientované zákazníky. Jízda v běžném silničním provozu je s ACR překvapivě legální.

Pokud zapátráte v paměti nebo na TopDrive, zjistíte, že před dvěma lety udělal Dodge edici TA (Time Attack). Letošní novinka, která se dostane do výroby na podzim (proto model 2016), jde ještě dál, zejména z pohledu aerodynamiky. Na tu se výrobce skutečně zaměřil, když použil všechny ty přítlačné plochy, křídla, difuzor a výdechy apod.

Nad atmosférickým desetiválcovým motorem 8,4 l s 6stupňovou manuální převodovkou Tremec TR6060 bdí manuálně stavitelný podvozek s komponenty Bilstein a brzdy Brembo s šesti a čtyřpístkovými třmeny. Karbonokeramické brzdové kotouče mají na přední nápravě průměr 390 a na zadní 360 mm. Lehká 19“ kola obouvají pneumatiky Kumho Ecsta V720 v rozměrech 295/25 a 355/30. Výrobce uvádí rozložení hmotnosti mezi nápravy v ideálním poměru 50:50, ale samotnou váhu vozu neprozradil.

reklama Isuzu

Dodge Viper má poměrně slušnou závodní kariéru, zejména ve Spojených státech. Verze ACR pochopitelně čerpá poznatky závodního týmu. Mimochodem, tohle označení se objevilo už u první generace Viperu v roce 1999. Aktuální model bude disponovat výkonem 480 kW (652 k) a točivým momentem 813 Nm.

Cena 117 895 $ nemusí být konečná. Poptávka může cenu dál šponovat.

Video od Fiat Chrysler Automobiles