RAM modelového ročníku 2014 bourá svým chromovaným nárazníkem zažitá klišé o nenažraných amerických automobilech.

V rámci faceliftu pro modelový rok 2013 dostal RAM 8stupňový automat (TorqueFlite8). Ročník 2014 prodělal jen drobné změny, např. přibyly dvě nové barvy laku. Pod kapotu se ale dostala jedna novinka – naftový šestiválcový motor ecoDiesel 3,0 l od italské firmy VM Motori. Právě tento agregát s výkonem 179 kW (243 k) a točivým momentem 568 Nm je spojen s 8stupňovou převodovkou. Motor má oxidační katalyzátor a filtr pevných částic. Výrobce zatím neuvádí spotřebu. Škoda, protože Dodge tím vyslal jasný signál, že nejen osobní, ale i užitkové vozy made in USA jsou nakloněny palivovým úsporám. Fakt, že se RAMy vyrábí v Mexiku na tom nic nemění. Vyznavači benzínových motorů mají k dispozici 3,6 l V6 Pentastar (224 kW/305 k) a 5,7 l V8 Hemi (290 kW/395 k). 

Těžká váha

Je vám málo RAM 1500, který uveze necelých 700 kilogramů na korbě a 3,5 tuny za sebou na vleku? Pak volte Heavy Duty RAM, tedy řadu 2500, která utáhne 8 tun nebo řadu 3500, která zvládne 13,6 tuny. Tahounem takových břemen je benzínový 6,4 l V8 Hemi s 6stupňovou automatickou převodovkou nebo dieselový 6,7 l Cummins, který může být spojen i 6stupňovou manuální převodovkou. Pohon všech kol a uzávěrky diferenciálů čekají, až je prověříte v terénu. Dodge dává na RAMy záruku 5 let nebo 100 000 mil. Ceny začínají na $ 24 200, ecoDiesel stojí $ 27 000, což je v přepočtu něco přes 500 000 Kč. To jsou ale ceny na americké půdě, u nás je to mnohem více, což zbytečně vyřazuje americké pickupy z hledáčku evropských živnostníků. Nutno říci, že Evropa má v lásce raději klasické dodávky a pickupy k nám cestují spíše z Japonska.