reklama Suzuki

Nebýt vozů jako je Challenger SRT, těžko bychom docenili všechny ty úsporné diesely a hybridy. Nikdo neví, kolik ropy ještě zbývá, ale zatím pořád teče. Takže, mít pod kapotou V8 Hemi o objemu 6,4 l stále dává smysl.

Ne, Dodge Challenger SRT není nejluxusnější coupé jaké můžete mít, i když nabízí slušnou výbavu. Ani zdaleka to není nejlepší auto na okruh, přestože výkonu má až až. Tohle auto je zrozeno pro ulici. Je to rváč, který spráská každého, kdo by s ním chtěl závodit na křižovatkách. Někdo kreslí graffiti na zdi domů, Dodge SRT kreslí černé šmouhy na asfalt.

Po faceliftu Challengeru (ročník 2015) představil Dodge i nejsilnější verze – k tradičnímu SRT se přidává ještě SRT Hellcat. Obě mají kovaná 20“ kola obutá do pneumatik Pirelli. Zpoza kol vyčnívají rudé brzdiče Brembo se 6pístkovými třmeny a 390 mm kotouči na přední nápravě. V kabině vás potěší TFT displej v kapličce přístrojů, který zobrazuje digitální rychloměr, stopky, G-meter a podobné vychytávky. Důležitý je i 8,4“ displej infotainmentu v palubní desce. Ten kromě řady ukazatelů vztahujících se k funkci motoru zobrazuje řidičské módy, pak taky rádio, klimatizaci, navigaci, telefon apod. Měnit lze tuhost řízení, tvrdost tlumičů či odezvu na plynový pedál. Systém má předdefinované módy, ale nabízí i individuální nastavení.

reklama Isuzu

A nyní to nejdůležitější – co je pod hliníkovou kapotou obou modelů. Stačí jako odpověď, že V8 Hemi? SRT má Hemi 6,4 l s výkonem 356 kW (485 k) a točivým momentem 643 Nm. SRT Hellcat má Hemi 6,2 l, ale s kompresorem! Takže výkon je 441 kW (600 k). Převodovky nabízí Dodge dvě – 8stupňový automat s pádly řazení pod volantem a Tremec TR6060, což je poctivý 6stupňový manuál.

Názor TopDrive

Všem majitelům Toyoty Prius přejeme mnoho šťastných „zelených“ kilometrů. My si vystačíme s auty jako Dodge Challenger SRT.