Z crash testů Euro NCAP jsme pro vás vybrali tři luxusní automobily. Minule jsme se věnovali sedanu XF od Jaguaru a Jeepu a dnes se podíváme luxusní Mercedes-Benz třídy C Coupé. Kolik hvězdiček dostal?
Testy Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) se netýkají jen samotných nárazových zkoušek – tzv. crashtestů, ale hodnotí se i ochrana chodců a aktivní bezpečnost automobilu, tedy stabilizační a podobné systémy. Po BMW řady 1, které získalo 5 hvězdiček, Jaguáru FX a Jeepu Grand Cherokee vám přinášíme další luxusní automobil. Tentokrát Mercedes-Benz třídy C Coupé.
Contents
Mercedes-Benz třídy C Coupé (kategorie: střední třída)
Dospělý cestující
- Třída C Coupé má v příplatkové výbavě systém “PRE-SAFE®”, který rozpozná, pokud dojde k nehodě, a připraví záchytný a ochranný systém k nárazu.
- Při bočním a čelním testu Euro NCAP systém “PRE-SAFE®” nebyl aktivován.
- Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce.
- Mercedes-Benz poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích.
- V bočním bariérovém testu získal vůz maximální počet bodů, když poskytl dobrou ochranu ve všech oblastech těla.
- Při testu nárazu do bočního sloupu byla ochrana hrudníku přijatelná a ochrana ostatních částí těla byla dobrá.
- Vůz je vybaven aktivními opěrkami hlavy. Vozidlo automaticky detekuje, dojde-li k nárazu zezadu a přední část opěrky se posune vpřed, čímž dříve poskytne oporu krku cestujícího. Mercedes Benz předvedl, že systém pracuje ve všech rychlostech, s různým zatížením a při různě silných nárazech. V testu Euro NCAP sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).
Video crash test Mercedes-Benz třídy C Coupé (2011)
Ochrana dětí
- Při čelním nárazu nepřekročil pohyb figurín, sedících po směru jízdy v dětských autosedačkách, kritickou mez.
- Při bočním nárazu byly figuríny tříletého i osmnáctiměsíčního dítěte vhodně zadrženy bočnicemi jejich sedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy.
- Airbag spolujezdce lze v Mercedes Benz vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy.
- Vůz má štítkem zřetelně upozorňuje na nebezpečí umístění dětské autosedačky, orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu.

2000 Kč leží na zemi
Získejte 2000 Kč třeba na benzín jen za to, že si otevřete účet u mBank. Žádné losování, odměnu dostane každý! Je to vyzkoušené. Chci 2000 Kč za nic.
C Coupé čelní náraz
Ochrana chodců
- Nárazník získal za ochranu nohou chodce maximální počet bodů.
- Nicméně přední hrana kapoty poskytla převážně nevyhovující ochranu.
- Třída C Coupé má aktivní kapotu. Senzory detekují, když dojde ke srážce s chodcem a systém přizvedne kapotu, čímž poskytne větší prostor mezi kapotou a tvrdými strukturami pod ní. Mercedes-Benz předvedl, že systém detekuje chodce jakékoliv velikosti a v jakékoliv rychlosti.
- Ve většině oblastí, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, poskytla kapota dobrou ochranu.
- Kam mohla dopadnout hlava dospělého, nabídla kapota vozu dobrou ochranu, ale čelní sklo poskytlo nevyhovující ochranu.
Aktivní bezpečnost
- Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy všech modelů třídy C Coupé a splňuje Euro NCAP požadavky na test.
- Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro sedadla řidiče, spolujezdce a zadní sedadla.
- Aktivní tempomat s omezovačem rychlosti je dostupný v příplatkové výbavě, ale nesplňuje požadavky Euro NCAP pro rok 2011.
Hodnocení Euro NCAP: 5 hvězdiček
Dospělí | 90% |
Děti | 79% |
Chodci | 57% |
Bezp. systémy | 86% |