Nevadí, máte šanci to napravit verzí Grand Super Sport. Pospěšte si, protože automobilka už přijímá objednávky. Známe technické lahůdky vozu Veyron.
Tak zní zprávy z nizozemského autoblog.nl, od kterého pochází i fotografie zachycující prototyp verze Grand Super Sport. Bugatti si libuje v edičních verzích, Veyron za dobu svoji existence od roku 2005 vznikl v celé řadě několika „kusových“ sériích. Jmenujme například Pur Sang, Fbg Par Hermés, Sang Noir, Bleu Centenaire, Centenaire, Grand Sport Sang Bleu, Gran Sport Grey Carbon či Grand Sport L´Or Blanc s karosérií z porcelánu. Bugatti na tomto voze spolupracovala s německou Königliche Porzellan-Manufaktur. Vznikl pouhý jeden kus.
Připomeňme, že v letech 2005–2011 bylo celkem vyrobeno 300 Veyronů. Verze 16.4 je již vyprodána. Nejsilnější verze Super Sport o výkonu 883 kW (1200 k), jež stanovila nový rychlostní 431, 072 km/h, je rovněž vyprodána (30 kusů). Momentálně jsou k mání roadstery Grand Sport o výkonu 736 kW (1001 k). Verze Grand Super Sport by se měla objevit v březnu na autosalonu v Ženevě a její výkon by se měl nacházet právě mezi 1001 a 1200 koňskými silami. Cena ani počet kusů, které hodlá Bugatti vyrobit, nejsou zatím známy.
Technické lahůdky Bugatti Veyron
* Brzdy pro Veyron vyrábí dvě společnosti – AP Racing a SGL Carbon, dodávající součástky i pro letecký průmysl. Brzdy jsou schopny vyvinout přetížení 1,3 g a odolávají teplotě kolem 1000 °C.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.* Při maximální rychlosti nasají čtyři turbodmychadla tolik vzduchu, kolik dospělý vydýchá za čtyři dny.
* Stehy na kůži prochází mikroskopickou kontrolou.
* K vozu jsou dva klíče. Bez toho druhého není možné dosáhnout maximální rychlosti.
*Výroba jednoho Veyrona zabere 4 až 5 týdnů.
* Pneumatiky vyvinul, vyrábí a dodává Michelin. Sada čtyř pneumatik stojí v přepočtu přes 500 000 Kč. Při maximální rychlosti vydrží cca čtvrt hodiny, pak je nutné je vyměnit. S každou třetí výměnou obutí musí přijít i výměna samotných kol. Ta vyjdou na cca 1,5 milionu korun. Důvod? Bezpečnost.
Podobné články:
- Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse
- POTVRZENO: Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse je nejrychlejší kabriolet
- Bugatti Veyron možná jako hybrid
- Bugatti Veyron Super Sport potupně sesazeno z trůnu
- Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse one of one
Opravdu? Řekl bych že tenhle údaj je zcela k ničemu, takové přetížení zažije i Fabia při prudkém dupnutí na brzdu při jízdě po městě 😉 Přetížení nemá nic společného s maximální rychlostí, je závisí jen na aktuálním zrychlení nebo zpomalení.
Záleží na tom, v jaké rychlosti toho budou schopny a záleží také na pneumatikách, zda to budou schopny realizovat.
Energie vozidla roste s čtvercem rychlosti, takže brzdit v 100km/h je 4x náročnější, než v 50km/h.
Kdo chce zažít opravdu velké přetížení při brždění, tak tomu doporučuji náraz do stromu (bez záruky přežití).
Lepsi je naraz do zdi, tam je to na tuty. Strom se muze ohnout a pretizeni bude mensi. ;-]
Ve Fabii 1,3 g na brzdach? Bud jste velky fanda znacky nebo snidate vtipnou kasi.
* Při maximální rychlosti nasají čtyři turbodmychadla tolik vzduchu, kolik dospělý vydýchá za čtyři dny.
Za co? Za 4 dny? Za 3 svetelne roky, nebo kilo brambor?
Take mne to napadlo. Autor asi nepremysli, protoze bez tehle informace je to jen k pousmani.
Este lepsie je karoseria z porcelanu 🙂
Tak je to za minutu. Ještě že máme tu wikipedii a Google 🙂
http://en.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron#Top_speed