Nevadí, máte šanci to napravit verzí Grand Super Sport. Pospěšte si, protože automobilka už přijímá objednávky. Známe technické lahůdky vozu Veyron.

Tak zní zprávy z nizozemského autoblog.nl, od kterého pochází i fotografie zachycující prototyp verze Grand Super Sport. Bugatti si libuje v edičních verzích, Veyron za dobu svoji existence od roku 2005 vznikl v celé řadě několika „kusových“ sériích. Jmenujme například Pur Sang, Fbg Par Hermés, Sang Noir, Bleu Centenaire, Centenaire, Grand Sport Sang Bleu, Gran Sport Grey Carbon či Grand Sport L´Or Blanc s karosérií z porcelánu. Bugatti na tomto voze spolupracovala s německou Königliche Porzellan-Manufaktur. Vznikl pouhý jeden kus.

Připomeňme, že v letech 2005–2011 bylo celkem vyrobeno 300 Veyronů. Verze 16.4 je již vyprodána. Nejsilnější verze Super Sport o výkonu 883 kW (1200 k), jež stanovila nový rychlostní 431, 072 km/h, je rovněž vyprodána (30 kusů). Momentálně jsou k mání roadstery Grand Sport o výkonu 736 kW (1001 k). Verze Grand Super Sport by se měla objevit v březnu na autosalonu v Ženevě a její výkon by se měl nacházet právě mezi 1001 a 1200 koňskými silami. Cena ani počet kusů, které hodlá Bugatti vyrobit, nejsou zatím známy.

Technické lahůdky Bugatti Veyron

* Brzdy pro Veyron vyrábí dvě společnosti – AP Racing a SGL Carbon, dodávající součástky i pro letecký průmysl. Brzdy jsou schopny vyvinout přetížení 1,3 g a odolávají teplotě kolem 1000 °C.

* Při maximální rychlosti nasají čtyři turbodmychadla tolik vzduchu, kolik dospělý vydýchá za čtyři dny.

* Stehy na kůži prochází mikroskopickou kontrolou.

* K vozu jsou dva klíče. Bez toho druhého není možné dosáhnout maximální rychlosti.

*Výroba jednoho Veyrona zabere 4 až 5 týdnů.

* Pneumatiky vyvinul, vyrábí a dodává Michelin. Sada čtyř pneumatik stojí v přepočtu přes 500 000 Kč. Při maximální rychlosti vydrží cca čtvrt hodiny, pak je nutné je vyměnit. S každou třetí výměnou obutí musí přijít i výměna samotných kol. Ta vyjdou na cca 1,5 milionu korun. Důvod? Bezpečnost.