reklama Suzuki

[Tisková zpráva] BMW i je synonymem pro vizionářské automobily nabízející prémiovou mobilitu s důrazem na maximum ochrany životního prostředí. Hlavními rysy této nové divize BMW jsou alternativní hnací systémy, navržené již od prvopočátku speciálně pro městské prostředí. BMW i mění způsob uvažování o individuální dopravě a přináší novátorská řešení pro automobily budoucnosti.

Jedná se například o koncepci LifeDrive, která je unikátním konstrukčním řešením navrženým pro elektřinou poháněné automobily a využívá pokrokové materiály.

Designéři značky BMW i úspěšně navrhli designérský styl, který je nejen pro tyto vozy jedinečný, ale současně se vyznačuje silnou vazbou na značku BMW. Použité pokrokové technologie jsou v tomto případě dávány na odiv – představené koncepční vozy BMW i3 Concept a BMW i8 Concept ztělesňují nízkou hmotnost, účinnost a úspornost. Tyto vozy jsou hrdými nositeli nového stylu a současně zdůrazňují značný potenciál divize BMW i.

Ctí rodinu: designérské rysy klasických BMW

Design modelů BMW i jednoznačně ctí designérský přístup značky BMW, zejména naprostou dokonalostí provedení, celkovou odlehčeností a čistou modernou. Právě tyto prvky designu značky BMW i udržují její propojení s hlavní značkou BMW. Avšak BMW i se vyznačuje zcela svébytným pojetím designu celku i jednotlivých detailů. Například tradiční kulaté logo BMW je ve vozech BMW i doplněno trojrozměrně působícím modrým okružím. Moderní a svěží intepretace tradičních ledvin tvořících masku chladiče je dalším propojením s hlavní značkou BMW. Horizontální řešení hlavních světlometů se soustředěným pohledem vozů BMW je patrné také na modelech BMW i, zde však má toto řešení poněkud pozměněný celkový výraz.

„Prémiovost budoucnosti“: heslo BMW i

„Čistý“, „chytrý“ a „prémiový“ – to jsou tři hlavní slova reprezentující designérský styl BMW i. Vozy BMW i posunují význam prémiovosti na zcela novou úroveň a definují ji pro budoucnost. Prémiovost budoucnosti tedy znamená: komfort, funkčnost a estetiku vnímané nejvyššími standardy. Při vývoji nových materiálů se maximální důraz kladl na maximálně účinné využívání zdrojů. V interiérech jsou použity obnovitelné a přírodně zpracované surové materiály, které jsou poprvé aplikovány v nezakryté formě. Platforma LifeDrive umožnila konstruktérům použít uvnitř vozu ničím nerušené plochy. Celek působí velmi prémiově, čistě a promyšleně. Výsledkem je velmi estetický celek a minimální hmotnost, a to přitom bez kompromisů v oblasti funkčnosti. Vnější vzhled je velmi působivý a dává jasně najevo pokrokové zaměření těchto modelů. Kombinace průhledných ploch spolu s barevnými kontrasty vyjadřuje mimořádně nízkou hmotnost. Extrémně čisté tvary a minimalisticky řešené plochy jsou typickými rysy vozů divize BMW i a jsou nedílnou součástí jejího zaměření na šetrné využívání zdrojů.

Typické BMW i: každý model má své typické prvky.

Koncepce LifeDrive

Přísně funkčně navržená pokroková koncepce LifeDrive je současně zřejmým a jednoznačným stylistickým prvkem modelů divize BMW i. V tomto řešení se spojuje prostor pro posádku „Life“, vyrobený z plastů zesílených uhlíkovými vlákny (CFRP), a modul Drive, jehož součástí jsou všechny funkční systémy sloužící pro jízdu.

reklama Isuzu

Toto rozdělení je ve vnějším designu jasně patrné. Oba moduly jsou zvnějšku částečně zakryté plastovými bočními panely, avšak zůstávají jasně rozpoznatelné. Jsou působivě zvýrazněné pečlivě vedenými linkami a harmonicky propojené expresivně modelovanými plochami. Toto překrývání a propojování ploch a křivek se v řeči designu BMW i označuje jako vrstvení a jedná se o přístup typický nejen pro exteriér, ale také pro vnitřní prostor. Tato vzrušující souhra působivě propojuje různé struktury a pro koncepci LifeDrive se jedná o charakteris­tický prvek.

Aerodynamika

Aerodynamická optimalizace je dalším z typických rysů divize BMW i. Vzduch je vedený horizontálně kolem vozu a vzadu probíhá doslova skrz unikátně řešené C sloupky. Tento prvek je různými způsoby navržen v obou modelech. Dalším typickým prvkem modelů BMW i jsou velká a relativně úzká kola, stejně tak jako další aerodynamické doplňky, například v podobě vzduchových záclon kolem předních kol nebo aerodynamické zakrytování boků za předními koly. 

Nízká hmotnost a úspornost

Výrazovými prostředky divize BMW i jsou nízká hmotnost spojená s účinností, které jsou ztělesněním moderních technologií. Tyto hodnoty jsou jasně patrné v designu nových modelů prostřednictvím rozměrných průhledných ploch, prosvětlených a lehce působících interiérů, dále pak stabilním postojem a v neposlední řadě i zřejmou aerodynamickou účinností. Skleněnými povrchy se dosáhlo nejen vzdušně působících interiérů, ale také optimálního výhledu z vozu.
Na různých místech ponechaný viditelný karbon je dalším z výrazových prostředků lehkosti a účinnosti. Jedná se o jeden z hlavních konstrukčních prvků, díky němuž se dosahuje razantního snížení spotřeby paliva. Karbonová konstrukce umožnila dále zdokonalit účinnost aerodynamiky, která dále zvyšuje dojezd elektřinou poháněných automobilů.

Zadní světla

BMW i přichází se svěží interpretací pro značku BMW typického řešení zadních světel. Propracovaná světla ve tvaru písmene U používají světelné diody (LED) a jsou navrženy pro nejvyšší možnou účinnost, a to jak z pohledu spotřeby energie, tak prostorové náročnosti. Jejich nezaměnitelný vzhled současně slouží k tomu, že vozidla BMW i jsou jasně rozpoznatelná i při jízdě v noci.

Černý pás

Další specifický prvek designu modelů BMW i je nejlépe vidět seshora. Jedná se o černý pás, který vede od ledvin masky chladiče, přes střechu až do zadní části a automobil opticky propojuje.
„Naši odpovědnost za individuální mobilitu budoucnosti bereme velmi vážně,“ vysvětluje Benoit Jacob, šéfdesignér BMW i. „Není pochyb o tom, že abychom se pohnuli vpřed, musíme se na věci dívat novým pohledem. Právě to je důvod, proč si v BMW i dáváme spoustu otázek, které se týkají mnoha věcí, jež právě tvoříme. Každý prvek designu byl již v průběhu návrhu a vzniku podroben třem následujícím otázkám: Odpovídá prémiovému charakteru? Je řešen čistě? Je to chytré řešení? A právě tyto otázky nám vnuknuly často i velmi revoluční odpovědi. Mohu snad jen dodat, že ještě nikdy neslibovala budoucnost tak moc, jako v případě BMW i.“