reklama Suzuki

Brilantní podvozek, motor dychtivý po otáčkách, lahodná mechanika a důvtipná aerodynamika. Samoúčelné? Nikoliv. Cílem bylo postavit neporazitelný vůz na závodní trati. Je těžké napsat o první generaci M3 něco, co nevíte. Pocitům se ale stejně nic nevyrovná.

Jste-li fanda BMW, pak se vám pravděpodobně rozklepou kolena, pokud se ocitnete děsivě blízko této legendě. A co teprve v její kabině, když se posadíte před palubní desku, která je orientovaná na vás – na řidiče. Budete tam jen vy, volant, tři pedály a manuální pětikvalt se závodní kulisou. Někde v útrobách vozu pak ABS. Je to tedy jen na vás a na vašem andělíčkovi strážníčkovi. 


Autor: BMW

Sport Evolution

O jízdních vlastnostech této generace byly napsány stohy papíru. Auto tak v řidiči může vyvolat očekávání, která pak nemusí naplnit. Pravdou je, že první generace M3 je nejslabším M modelem v historii. Na druhou stranu, ne že by výkon 200 koní na cca 1200 kilogramů váhy nestačil. 

reklama Isuzu

Myslíte, že elektronický plynový pedál a dvoukomorové turbodmychadlo poskytují okamžitou odezvu? Okuste tuhle M3. Lanko mezi vaší pravou nohou a motorem je jako bič, kterým ovládáte to stádo koní pod kapotou. To, jak se čtyři atmosféricky plněné válce ženou do otáček, je návykové. Na oblíbené okresce plné zatáček člověk docení Háčko, kde je dvojka s trojkou proti sobě. Žádná další generace M3 tohle řazení už neměla. 

Skutečná síla M3 spočívá v jejím chování. To, jak drží na silnici, jak zatáčí, jak komunikuje s řidičem. Všechny myslitelné čistící prostředky nestačí k vyjádření, jak mechanicky čisté spojení mezi automobilem a řidičem to je.

Současná BMW jsou rychlejší, komfortnější, bezpečnější. Umí se více přizpůsobit a dělají všechno lépe. Teprve po jízdě s první emtrojkou pochopíte, o čem jsou tyhle řádky.

Fakta a dobové záběry od BMW přináší následující video