Pravděpodobně je to nejúspěšnější luxusní auto do terénu. A i když bereme v patrnost Géčko od Mercedesu, je to Range Rover, který si připisuje řadu technických inovací na poli off-roadů. Vlastně je to on, kdo před 45 lety položil základy luxusních SUV. Zde je menší rekapitulace.
Největším inovátorem mezi off-roady byla první generace (1970–1996), která se vyráběla dlouhých šestadvacet let. Z dnešního pohledu vypadá „luxus“ prvního Range Roveru úsměvně, ale v době svého vzniku, kdy terénní vozy byly čistě pracovními nástroji s nejnutnějším vybavením, musel Range Rover působit jako jisté zjevení. Mezi výkřiky techniky počítejme celohliníkový motor V8 a kotoučové brzdy na všech kolech, tedy prvky, které se u sportovních a závodních vozů objevily už v 50. letech, ale na terénním voze až s příchodem prvního Range Roveru. Původně dvoudveřová (resp. třídveřová) karoserie byla v roce 1981 nahrazena pětidveřovou. V roce 1986 se pod kapotu dostal i dieselový motor. V roce 1989 si Range Rover připisuje další prvenství mezi off-roady – do výbavy se dostalo ABS.
Druhá generace (1994–2001) přinesla zcela nový design a výbavu, běžnou pro luxusní automobily té doby. Kromě elektrických „hejblátek“ mohl Range druhé generace nabídnout adaptivní tlumiče a satelitní navigaci.
Z německo-britského manželství mezi BMW a Roverem vznikla třetí generace (2002–2012). Vůz s kódovým označením L322 podědil technologie sedmičkové řady BMW. Líbivý design exteriéru s tradičními prvky a neotřelé tvary interiéru měly u zákazníků velký úspěch. V kategorii luxusních SUV, která v této době vznikala a raketově rostla, se Range Rover svým stylem značně vymezil. Někteří mu právem říkali „Bentley do terénu“.
2000 Kč leží na zemi
Získejte 2000 Kč třeba na benzín jen za to, že si otevřete účet u mBank. Žádné losování, odměnu dostane každý! Je to vyzkoušené. Chci 2000 Kč za nic.
V roce 2012 představil Land Rover čtvrtou generaci. Tahle generace vyhlásila válku „nadváze“, díky kompletně hliníkovému šasi (další prvenství mezi SUV) klesla váha vozu ve srovnání s předešlou generací o 410 kg. Více k aktuální generaci zde.