Pirelli dnes v Abu Dhabi představilo nové pneumatiky Formule 1 pro sezonu roku 2018. Přibudou dvě nové směsi a barvy – RŮŽOVÉ HYPERMĚKKÉ a ORANŽOVÉ SUPERTVRDÉ. Tvrdá směs pneumatik P Zero mění barvu z oranžové na ledově modrou, oranžová zůstává pro nejtvrdší směs spektra – teď již supertvrdou.

Hlavní body pro rok 2018:

  • Všechny směsi jsou o stupeň měkčí než tento rok, což z nich činí nejrychlejší pneumatiky v historii formule 1.
  • Zbrusu novou směsí pro rok 2018 je pneumatika P Zero hyperměkká v růžové barvě, která je ještě měkčí než ultraměkká směs a jde o nejměkčí pneumatiku pro formuli 1, kterou Pirelli kdy vytvořilo. Nová směs bude vhodná pro okruhy, kde je třeba maximální mechanický grip, jako je například Monako.
  • Nová je také tvrdá směs, která je přebarvena na ledovou modř.
  • Další novinkou je supertvrdá směs, která zůstane označena oranžovou, jako symbol nejtvrdší možné volby ze všech směsí.
  • Celkově bude sedm směsí slicků P Zero, které společně s novými směsi Cinturato přechodné a do mokra rozšíří škálu devíti jasně zbarvených pneumatik Pirelli.
  • Směsi a konstrukce byly přepracovány pro každou pneumatiku v souladu s filosofií každoročních inovací společnosti Pirelli poté, co se italská firma vrátila v roce 2011 do F1.
  • U pneumatik jsou také nové pracovní rozsahy, které s vyšším počtem směsí umožní nominovat pneumatiky nejvhodnější pro konkrétní Velkou cenu. Pro Pirelli i týmy to znamená větší flexibilitu a více variant závodních strategií.
  • Zbrusu nová růžová pneumatika, kterou všechny týmy vyzkouší již za 5 dní, byla pojmenována jako P Zero hyperměkká – růžová. Anketu na sociálních sítích Pirelli podpořily osobnosti motorsportu, které po Velké ceně Brazílie vyzvaly fanoušky k výběru nového názvu.

 

Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli: 

“Ve srovnání s letošním rokem, kdy pneumatiky vyrostly o 25%, aby pasovaly na zbrusu nové monoposty, změny pro příští rok nejsou tak dalekosáhlé. Těší nás, že představíme důležité inovace s měkčími a rychlejšími směsi v celém spektru, včetně nové hyperměkké pneumatiky. Uvědomili jsme si, že za určitých okolností byly některé naše směsi roku 2017 možná konzervativní. Pneumatiky pro rok 2018 to řeší s cílem, abychom měli na většině závodů kolem dvou pit stopů. Základní konstrukční koncepce pneumatik se ovšem nezměnila a zachovali jsme oceňované atributy, které pilotům dovolily tvrdě tlačit na pneumatiky od začátku do konce každého stintu. Nová řada se skládá z rychlejších pneumatik, které by měly vést k ještě zajímavějšímu a velkolepějšímu závodění v roce 2018.”

 

Po dvoudenním testu v Abu Dhabi budou mít piloti poprvé možnost obout pneumatiky pro rok 2018 na monoposty pro příští sezonu během dvou oficiálních čtyřdenních předsezonních testů v Barceloně 26.února – 1.března a 6. – 9.března.

Další podrobnosti o testovacích plánech Pirelli pro příští sezonu a přípravách na rok 2019 budou odhaleny na začátku příští sezony.

Zdroj: www.pirelli.cz