Americké zastoupení Audi oznámilo, že na výstavě Los Angeles Auto Show představí model R8 Competition. Evropané však plakat nemusí, vždyť R8 s výkonem 570 koní se na starém kontinentu prodávalo pod označením LMX.
Limitovaná edice (60 ks) Audi R8 Competition má dle slov lidí z Audi blízko k závodní verzi R8 LMS, která úspěšně závodní ve vytrvalostních závodech po celém světě. Tolik marketingu, a nyní k číslům: R8 Competition pohání desetiválec 5,2 l o výkonu 419 kW (570 k), který je spojen výhradně se 7stupňovou převodovkou S-tronic. Díky této kombinaci je možná akcelerace 0–60 mph čas 3,2 sekundy (0–100 km/h by mělo být za 3,4 sekundy) a maximální rychlost činí 199 mph, tedy 320 km/h. Je to tedy nejvýkonnější a nejsilnější silniční Audi R8 v dosavadní historii. Evropským ekvivalentem R8 Competition je R8 LMX, která se pyšní stejnými parametry a vznikla v edici 99 kusů. Připomínáme, že jen o chlup pomalejší byla podobně „závodnicky“ laděná R8 GT. Ta v roce 2011 vznikla jak v provedení coupé, tak Spyder.
Audi R8 Competition dostala spoustu karbonových dílů: zadní spoiler, kryty v motorovém prostoru, difuzor, kryty zpětných zrcátek, boční panely a přední spoiler. Lesklá černá kola a keramické brzdy s červeně eloxovanými třmeny dotváří vnější design. Uvnitř vozu záplava karbonu pokračuje. Program Audi Exclusive umožňuje zákazníkům spárovat řadu interiérových a exteriérových barev.
Názor TopDrive
Stávající generaci R8, i přes její krásu a rychlost, zvoní umíráček. Těšíme se na novou generaci.
Podobné články:
- Jaguar XFR-S se představí na LA Auto Show
- Co dělala tahle Audi R8 GT na Nürburgringu?
- Audi R8 LMX – první sériově vyráběný vůz s laserovými světlomety
- Double od BMW – silniční M6 Competition a závodní M6 GT3
- Audi RS5 TDI competition concept zajel nejrychlejší kolo na Sachsenringu