Nejlepší GT-R od roku 2008. Vůz vyladěný továrním závodním oddělením. Pokořitel Nürburgringu. Sen mnohých z vás. Přesně takový je Nissan GT-R Nismo.
Verzi Nismo od klasického gétéerka poznáte na první pohled – funkční aerodynamické karbonové díly jsou na přídi, zádi i bocích auta. Černě lakované hliníkové ráfky jsou rovněž odlišné, nejen co se vzhledu týče, ale rovněž nižší váhou. Obuty jsou do pneumatik Dunlop Sportmaxx GT 600 o rozměrech 255/40/20 vpředu a 285/35/20 vzadu. Podvozek doznal značných změn. Na Nürburgringu odladěné tlumiče Bilstein Damp Tronic nabízí režimy – Comfort, Normal a R-mode. Nismo má jiné zavěšení – nová horní ramena umožňující větší odklon a nový dutý zkrutný stabilizátor na zadní nápravě. Brzdy Brembo jsou standardní, ale dávají řidiči lepší pocit.
Přítomnost řady karbonových dílů srazila hmotnost, i když zhruba jen o 40 kg. Z karbonu je vyrobeno taktéž víko kufru. Nutno podotknout, že záměrem Nissanu bylo zachování použitelnosti vozu, takže majitelé GT-R Nismo nepřijdou o prvky komfortní výbavy. Aerodynamický přítlak je však mnohem větší ve srovnání se standardním GT-R. V rychlosti 300 km/h působí na vůz přítlak 100 kilogramů.
model | GT-R Nismo | palivo | benzín |
---|---|---|---|
náhon | 4×4 | převodovka | 6A |
objem motoru (ccm) | 3799 | počet válců | 6 |
výkon (kW) | 441 | točivý moment (Nm) | 652 |
akcelerace 0–100 km/h (s) | 2,5 | maximální rychlost (km/h) | 315 |
kombinovaná spotřeba (l/100 km) | 11,8 | cena (Kč) | cca 3,5 – 4 mil. |
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Technici Nismo vydolovali z motoru dalších 50 koní a 20 Nm točivého momentu. Na objemu 3799 ccm se nic nezměnilo, sání je rovněž stejné. Jiná jsou turbodmychadla, podobná těm, které Nismo používá v závodních autech třídy GT3. Tomu musela být uzpůsobena řídicí jednotka a vstřikování. Motory GT-R jsou skládány ručně, verzi Nismo nevyjímaje.
V kabině zaujme alcantarou obšitý věnec volantu, červený otáčkoměr a karbonová sedadla Recaro. Tato lehčí sedadla uvidíte na evropské a japonské verzi, naopak vozy určené pro severoamerický trh budou mít standardní sedadla Recaro, tak jak je známe z ostatních verzí GT-R. Barevná škála laků karoserie zahrnuje následující barvy: Brilliant White Pearl, Meteor Flake Pearl Black, Ulitimate Metallic Silver, Vibrant Red a Dark Matte Grey.
Japonci se mohou radovat, GT-R Nismo je na jejich trhu k mání již nyní. Evropané si budou muset počkat na druhou polovinu roku 2014. Nismo plánuje vyrábět jen 200 kusů ročně. Na závěr jeden marketingový údaj – dosažený čas na Severní smyčce Nürburgringu je 7:08.679, kterého dosáhl Michael Krumm, závodní pilot Nissanu.