Nissan GT-R Nismo – nejrychlejší auto s cenou pod 5 milionů

Nejlepší GT-R od roku 2008. Vůz vyladěný továrním závodním oddělením. Pokořitel Nürburgringu. Sen mnohých z vás. Přesně takový je Nissan GT-R Nismo.

Verzi Nismo od klasického gétéerka poznáte na první pohled – funkční aerodynamické karbonové díly jsou na přídi, zádi i bocích auta. Černě lakované hliníkové ráfky jsou rovněž odlišné, nejen co se vzhledu týče, ale rovněž nižší váhou. Obuty jsou do pneumatik Dunlop Sportmaxx GT 600 o rozměrech 255/40/20 vpředu a 285/35/20 vzadu. Podvozek doznal značných změn. Na Nürburgringu odladěné tlumiče Bilstein Damp Tronic nabízí režimy – Comfort, NormalR-mode. Nismo má jiné zavěšení – nová horní ramena umožňující větší odklon a nový dutý zkrutný stabilizátor na zadní nápravě. Brzdy Brembo jsou standardní, ale dávají řidiči lepší pocit.


Autor: Nissan

GT-R Nismo (vpředu) a GT-R

Přítomnost řady karbonových dílů srazila hmotnost, i když zhruba jen o 40 kg. Z karbonu je vyrobeno taktéž víko kufru. Nutno podotknout, že záměrem Nissanu bylo zachování použitelnosti vozu, takže majitelé GT-R Nismo nepřijdou o prvky komfortní výbavy. Aerodynamický přítlak je však mnohem větší ve srovnání se standardním GT-R. V rychlosti 300 km/h působí na vůz přítlak 100 kilogramů.

Technické údaje
model GT-R Nismo palivo benzín
náhon 4×4 převodovka 6A
objem motoru (ccm) 3799 počet válců 6
výkon (kW) 441 točivý moment (Nm) 652
akcelerace 0–100 km/h (s) 2,5 maximální rychlost (km/h) 315
kombinovaná spotřeba (l/100 km) 11,8 cena (Kč) cca 3,5 – 4 mil.

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Technici Nismo vydolovali z motoru dalších 50 koní a 20 Nm točivého momentu. Na objemu 3799 ccm se nic nezměnilo, sání je rovněž stejné. Jiná jsou turbodmychadla, podobná těm, které Nismo používá v závodních autech třídy GT3. Tomu musela být uzpůsobena řídicí jednotka a vstřikování. Motory GT-R jsou skládány ručně, verzi Nismo nevyjímaje.

V kabině zaujme alcantarou obšitý věnec volantu, červený otáčkoměr a karbonová sedadla Recaro. Tato lehčí sedadla uvidíte na evropské a japonské verzi, naopak vozy určené pro severoamerický trh budou mít standardní sedadla Recaro, tak jak je známe z ostatních verzí GT-R. Barevná škála laků karoserie zahrnuje následující barvy: Brilliant White Pearl, Meteor Flake Pearl Black, Ulitimate Metallic Silver, Vibrant Red a Dark Matte Grey.

Japonci se mohou radovat, GT-R Nismo je na jejich trhu k mání již nyní. Evropané si budou muset počkat na druhou polovinu roku 2014. Nismo plánuje vyrábět jen 200 kusů ročně. Na závěr jeden marketingový údaj – dosažený čas na Severní smyčce Nürburgringu je 7:08.679, kterého dosáhl Michael Krumm, závodní pilot Nissanu.

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.