Po uvedení BMW 4 dvorní úpravce nezahálel, aby co nejrychleji představil „svou“ verzi. Charakter čtyřkového coupé coby sportovně-elegantního vozu byl u Alpiny vybroušen, jak z pohledu výkonů, luxusu, tak i designu.
Design
Jako základ posloužilo BMW 435i coupé, které Alpina přetvořila po svém. Pod přední nárazník putoval decentní spoiler, stejně jako na víko kufru. Zpoza zadního nárazníku vykukují čtyři koncovky nerezového výfuku Akrapovič. Výfuk má speciální ventil pro ovládání hlasitosti. Vůz dostal 20“ kola s charakteristickým designem obutá do pneumatik Michelin Pilot Super Sport. Změny na exteriéru završuje modrá barva ze vzorníku Alpina (barev je pochopitelně více) a nenápadné zlaté proužky, které jsou dodávány na přání.
Pohon
Pod kapotou je třílitrový řadový šestiválec N55, ale s dvěma turbodmychadly. Jiné písty, jiný výfuk a jinak nastavená elektronika se odrazily na výkonech. Zapomeňte na původních 225 kW (306 k), teď je tu 301 kW (410 k), 600 Nm od 3000 ot./min. a schopnost dělat z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy. Kombinovaná spotřeba? Prý 7,6 l/100 km. Podvozek o elektronické tlumiče nepřišel, ale Alpina nasadila svoje díly se svým nastavením. Čtyř a dvoupístkové brzdiče se zakusují do brzdových kotoučů o průměrech 370 mm vpředu a 345 mm vzadu. Stejně jako v případě 435i můžete mít i B4 s pohonem všech kol xDrive. O samosvorném diferenciálu pro verzi s pohonem zadních kol se nikde nemluví.
Interiér
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Duch Alpiny se dostal taktéž do kabiny prostřednictvím vybraných materiálů a log. Povšimněte si detailu v podobě digitálního ukazatele vsazeného do mřížky ventilace ve středu palubní desky. Přesně takhle to měly staré Alpiny založené na generaci E30. Je tu však jedna věc, za kterou Alpinu pochválit nemůžeme – pádla pod volantem pro manuální řazení nahrazují „pidi“ tlačítka na volantu. Jinak se jedná o stejnou 8stupňovou automatickou převodovku, jakou mají vozy BMW, avšak se specifickým softwarem Alpiny.
Testovali jsme BMW 428i xDrive. Jak si poradilo s českým asfaltem? Čtěte.
Alpina B4 Bi-turbo coupé bude k mání od května 2014.