[Tisková zpráva] BMW i je synonymem pro vizionářské automobily nabízející prémiovou mobilitu s důrazem na maximum ochrany životního prostředí. Hlavními rysy této nové divize BMW jsou alternativní hnací systémy, navržené již od prvopočátku speciálně pro městské prostředí. BMW i mění způsob uvažování o individuální dopravě a přináší novátorská řešení pro automobily budoucnosti.
Jedná se například o koncepci LifeDrive, která je unikátním konstrukčním řešením navrženým pro elektřinou poháněné automobily a využívá pokrokové materiály.
Designéři značky BMW i úspěšně navrhli designérský styl, který je nejen pro tyto vozy jedinečný, ale současně se vyznačuje silnou vazbou na značku BMW. Použité pokrokové technologie jsou v tomto případě dávány na odiv – představené koncepční vozy BMW i3 Concept a BMW i8 Concept ztělesňují nízkou hmotnost, účinnost a úspornost. Tyto vozy jsou hrdými nositeli nového stylu a současně zdůrazňují značný potenciál divize BMW i.
Ctí rodinu: designérské rysy klasických BMW
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Design modelů BMW i jednoznačně ctí designérský přístup značky BMW, zejména naprostou dokonalostí provedení, celkovou odlehčeností a čistou modernou. Právě tyto prvky designu značky BMW i udržují její propojení s hlavní značkou BMW. Avšak BMW i se vyznačuje zcela svébytným pojetím designu celku i jednotlivých detailů. Například tradiční kulaté logo BMW je ve vozech BMW i doplněno trojrozměrně působícím modrým okružím. Moderní a svěží intepretace tradičních ledvin tvořících masku chladiče je dalším propojením s hlavní značkou BMW. Horizontální řešení hlavních světlometů se soustředěným pohledem vozů BMW je patrné také na modelech BMW i, zde však má toto řešení poněkud pozměněný celkový výraz.
„Prémiovost budoucnosti“: heslo BMW i
„Čistý“, „chytrý“ a „prémiový“ – to jsou tři hlavní slova reprezentující designérský styl BMW i. Vozy BMW i posunují význam prémiovosti na zcela novou úroveň a definují ji pro budoucnost. Prémiovost budoucnosti tedy znamená: komfort, funkčnost a estetiku vnímané nejvyššími standardy. Při vývoji nových materiálů se maximální důraz kladl na maximálně účinné využívání zdrojů. V interiérech jsou použity obnovitelné a přírodně zpracované surové materiály, které jsou poprvé aplikovány v nezakryté formě. Platforma LifeDrive umožnila konstruktérům použít uvnitř vozu ničím nerušené plochy. Celek působí velmi prémiově, čistě a promyšleně. Výsledkem je velmi estetický celek a minimální hmotnost, a to přitom bez kompromisů v oblasti funkčnosti. Vnější vzhled je velmi působivý a dává jasně najevo pokrokové zaměření těchto modelů. Kombinace průhledných ploch spolu s barevnými kontrasty vyjadřuje mimořádně nízkou hmotnost. Extrémně čisté tvary a minimalisticky řešené plochy jsou typickými rysy vozů divize BMW i a jsou nedílnou součástí jejího zaměření na šetrné využívání zdrojů.
Typické BMW i: každý model má své typické prvky.
Koncepce LifeDrive
Přísně funkčně navržená pokroková koncepce LifeDrive je současně zřejmým a jednoznačným stylistickým prvkem modelů divize BMW i. V tomto řešení se spojuje prostor pro posádku „Life“, vyrobený z plastů zesílených uhlíkovými vlákny (CFRP), a modul Drive, jehož součástí jsou všechny funkční systémy sloužící pro jízdu.
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Toto rozdělení je ve vnějším designu jasně patrné. Oba moduly jsou zvnějšku částečně zakryté plastovými bočními panely, avšak zůstávají jasně rozpoznatelné. Jsou působivě zvýrazněné pečlivě vedenými linkami a harmonicky propojené expresivně modelovanými plochami. Toto překrývání a propojování ploch a křivek se v řeči designu BMW i označuje jako vrstvení a jedná se o přístup typický nejen pro exteriér, ale také pro vnitřní prostor. Tato vzrušující souhra působivě propojuje různé struktury a pro koncepci LifeDrive se jedná o charakteristický prvek.
Aerodynamika
Aerodynamická optimalizace je dalším z typických rysů divize BMW i. Vzduch je vedený horizontálně kolem vozu a vzadu probíhá doslova skrz unikátně řešené C sloupky. Tento prvek je různými způsoby navržen v obou modelech. Dalším typickým prvkem modelů BMW i jsou velká a relativně úzká kola, stejně tak jako další aerodynamické doplňky, například v podobě vzduchových záclon kolem předních kol nebo aerodynamické zakrytování boků za předními koly.
Nízká hmotnost a úspornost
Výrazovými prostředky divize BMW i jsou nízká hmotnost spojená s účinností, které jsou ztělesněním moderních technologií. Tyto hodnoty jsou jasně patrné v designu nových modelů prostřednictvím rozměrných průhledných ploch, prosvětlených a lehce působících interiérů, dále pak stabilním postojem a v neposlední řadě i zřejmou aerodynamickou účinností. Skleněnými povrchy se dosáhlo nejen vzdušně působících interiérů, ale také optimálního výhledu z vozu.
Na různých místech ponechaný viditelný karbon je dalším z výrazových prostředků lehkosti a účinnosti. Jedná se o jeden z hlavních konstrukčních prvků, díky němuž se dosahuje razantního snížení spotřeby paliva. Karbonová konstrukce umožnila dále zdokonalit účinnost aerodynamiky, která dále zvyšuje dojezd elektřinou poháněných automobilů.
Zadní světla
BMW i přichází se svěží interpretací pro značku BMW typického řešení zadních světel. Propracovaná světla ve tvaru písmene U používají světelné diody (LED) a jsou navrženy pro nejvyšší možnou účinnost, a to jak z pohledu spotřeby energie, tak prostorové náročnosti. Jejich nezaměnitelný vzhled současně slouží k tomu, že vozidla BMW i jsou jasně rozpoznatelná i při jízdě v noci.
Černý pás
Další specifický prvek designu modelů BMW i je nejlépe vidět seshora. Jedná se o černý pás, který vede od ledvin masky chladiče, přes střechu až do zadní části a automobil opticky propojuje.
„Naši odpovědnost za individuální mobilitu budoucnosti bereme velmi vážně,“ vysvětluje Benoit Jacob, šéfdesignér BMW i. „Není pochyb o tom, že abychom se pohnuli vpřed, musíme se na věci dívat novým pohledem. Právě to je důvod, proč si v BMW i dáváme spoustu otázek, které se týkají mnoha věcí, jež právě tvoříme. Každý prvek designu byl již v průběhu návrhu a vzniku podroben třem následujícím otázkám: Odpovídá prémiovému charakteru? Je řešen čistě? Je to chytré řešení? A právě tyto otázky nám vnuknuly často i velmi revoluční odpovědi. Mohu snad jen dodat, že ještě nikdy neslibovala budoucnost tak moc, jako v případě BMW i.“