Mazda MX5 – ani ona nebude ušetřena turba

Milovaná MX5 se v příští generaci musí rozloučit s atmosférickým dvoulitrem. Nahradí je přeplňovaná třináctistovka. Bude umět i nadále pobavit? Seznamte se s arzenálem úsporných technologií.

Za dob Bohumila Hrabala byla móda zkracování. Dnes máme dobu přeplňování. Zmenšují se motory co do objemu a počtu válců, výkony díky turbodmychadlům zůstávají. To vše pod bičem ekologie, efektivity a nízké spotřeby. Downsizingu není nikdo ušetřen, ani takové ikony jako Mazda MX-5. V jejím případě se dokonce uvažovalo o wankelovém (motor s rotačním pístem) motoru, který Mazda jako jediná automobilka na světě ještě donedávna montovala do modelu RX-8.

Podle posledních zpráv však na Wankel nedojde, místo něho bude v modelu MX-5 použit klasický řadový čtyřválec. V roce 2014 by tedy na scénu měl přijet oblíbený roadster s turbomotorem o objemu 1,3. S velkou pravděpodobností bude vůz vybaven technologií snižující spotřebu paliva – systém SKYACTIV. Ten obsahuje rekuperační brzdový systém, který při zpomalování automobilu přeměňuje kinetickou energii na elektrickou. Ta se ukládá a následně využívá pro pohon elektrického příslušenství automobilu. Tím se snižuje zatížení motoru a následně jeho spotřeba paliva.


Autor: Mazda

aktuální MX-5

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Ke spotřebě šetrné technologie jdou dnes ruku v ruce s automatickými převodovkami, co to znamená pro řidičský vůz jako je MX-5, netřeba dál rozvádět. Pohon zadních kol by měl zůstat a pohotovostní hmotnost by měla jít ještě dolů. Design by měl vycházet z jazyka KODO (duše v pohybu), kterým budou „mluvit“ budoucí Mazdy.

Jaký je váš názor na downsizing?

Podobné články:

1 komentář u „Mazda MX5 – ani ona nebude ušetřena turba“

  1. Nejak mi nejde do hlavy, proc chce Mazda do budouci MX5 davat tak zbytecne velky 1.3l motor. Myslim, ze by urcite stacil nadvakrat preplnovany 0.5 litrovy trivalec a jeste by zbylo nejake to misto navic pro zavazadla….

    Odpovědět

Napsat komentář