Třída E Hybrid si vystačí se 4,2 l nafty/100 km. Bude lepší nový hybrid nebo klasický diesel? Rozdíl ve spotřebě paliva bude 2 litry!
Mezi luxusní automobily přibyl nový hybrid – Mercedes-Benz třídy E. Model E 300 BlueTec Hybrid, který bude k dispozici jako sedan a kombi, zaujme svou účinností. Čtyřválcový dieselový motor o výkonu 150 kW (204 k) a 500 Nm v kombinaci s elektromotorem o výkonu 20 kW a 250 Nm se pyšní spotřebou 4,2 l/100 km a emisemi 109 g CO2/km. Automobil disponuje všemi aktuálními prostředky snižujícími spotřebu paliva – Start/Stop sytém, rekuperační brzdění, funkci „plachtění“ a možnost pohybu na čistě elektrický pohon. Spotřeba a emise jsou přibližně o 15 % nižší ve srovnání s modelem E 250 CDI.
K mání bude i benzínový šestiválec označovaný jako E 400 Hybrid. Jeho motor produkuje výkon 225 kW (306 k) a 370 Nm. Stejně jako v modelu E300 Hybrid je i zde spalovací motor doplněn o elektromotor stejného výkonu (20 kW a 250 Nm).
„S těmito dvěma modely třídy E pokračuje náš komplexní hybridní útok. Modulární technologie otevírá rychlý způsob, jak doplňovat další modelovou řadu o hybridní modely,“ vysvětluje profesor Dr. Thomas Weber, člen představenstva Daimler pro výzkumné skupiny a vedoucí rozvoje Mercedes-Benz Cars.
Třístovka pro Evropu
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.S hybridními modely se většinou pojí jistá omezení vnitřního prostoru, zejména kufru, kde jsou uloženy v baterie. Třída E ničím podobným netrpí. Hybridní pohon s lithium-iontovými bateriemi je modulární, takže jej Mercedes může montovat do svých vozů bez zásahů do karoserie. Hybridy si světovou premiéru odbudou na autosalonu v Detroitu (od 14. do 22. ledna 2012) a objeví se na trhu v průběhu roku. E 300 BlueTec Hybrid je plánoval na evropský trh, zatímco E 400 Hybrid bude první k dispozici na americkém trhu, následně pak v Japonsku a Číně.
Hybrid, nafta nebo plyn?
Když si vezmete, že E 300 BlueTec Hybrid bude mít celkový výkon 170 kW a obrovský točivý moment 750 Nm, tak to nezní špatně. Otázka je, jak moc budete moci využívat potenciál motoru, abyste jezdili se spotřebou kolem 4,5 litru. Hybrid se bude muset vypořádat s konkurenty číhajícími ve vlastních řadách. Model E 250 CDI (na jehož základě je Hybrid postaven) za 1 254 000 Kč má taktéž velmi solidní spotřebu 6,7 l/100 km. Nejlevnější svezení nabídne model E 200 NGT jezdící na stlačený zemní plyn CNG. Jeho největší slabinou je ale řídká síť čerpacích stanic, kterých je v České republice 34. O smysluplnosti E300 BlueTec Hybrid bude hovořit i cena, na kterou si musíme ještě počkat. Zájemci o tyto modely si musí uvědomit, že devizou všech tří je úspora paliva, nikoli ovládnutí dálnic a zesměšňování sportovních vozů.
verze | E 250 CDI BlueEFFICIENCY | E 200 NGT |
---|---|---|
palivo | nafta | benzín/zemní plyn |
objem motoru (ccm) | 2143 | 1796 |
výkon (kW) | 150 | 120 |
točivý moment (Nm) | 500 | 240 |
akcelerace 0–100 km/h (sek.) | 7,9 | 11,5 |
kombi. spotřeba (l/100 km) | 6,7 | 8,5 |
převodovka | 7A | 5A |
cena včetně DPH (Kč) | 1 254 000,– | 1 154 400,– |
pozn. převodovka – A = automatická
Koupil bych si diesel+CNG bi-fuel s elektromotorem, kdyby to někdo dělal. Čistá nafta + elektro je o dost dražší (výrobně i provozně) než samotné diesel-CNG bi-fuel a spolehlivost bude přinejlepším stejná 🙁
Pardon, jmenuje se to dual fuel (používá to obě paliva naráz, typicky kolem 20 % je nafta), bi-fuel potřebuje svíčky.