Obhajovat pokrokem změnu osvědčených věcí nemusí být zpravidla ta správná cesta. Dva roky moudrým hlavám v Porsche trvalo pochopit, že majitelům 911 GT3 opravdu chybí manuální převodovka. Proto u příští generace hodlají chybu napravit.
Vraťme se do doby 997 GT3, kdy téměř všichni výrobci sportovních aut nabízeli výhradně automatické či automatizované manuální převodovky. Porsche 911 GT3 (997) s manuální 6stupňovou převodovkou působilo jako poslední nedobytá pevnost na západní frontě. Hlasitý aplaus utichl ve chvíli, kdy se vyrojily první zprávy o záměru Porsche vybavit 911 GT3 (991) automatickou dvouspojkovou převodovkou PDK. Ačkoliv se dá samotná převodovka považovat za skvělý počin automobilových inženýrů, pro verzi GT3 se dle mnohých odborníků, majitelů, petrolheadů a dalších automobilových bláznů hodí klasický manuál, který tam byl doteď.
Porsche to však nereflektovalo a do generace 991 začalo montovat pouze a jen PDK. GT3 se tak stala zase o něco rychlejší a možná i použitelnější, ale přišla o svou jedinečnou pozici.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Nová GT3 si pošramotila pověst motory, které hořely jak papíroví čerti. To je ale jiný příběh. Převodovky fungovaly dobře, v internetových diskuzích fandové sice žbrblali, avšak výraznější ofenzívu ze strany majitelů Porsche jsem nezaznamenal. Nicméně naštvané hlasy existovaly, nebylo jich pravděpodobně málo a jejich ozvěnu zaslechlo i nejvyšší vedení v Zuffenhausenu. Proč by jinak jeden z funkcionářů Porsche koncem minulého týdne oznámil, že příští generace 911 GT3 se bude opět vyrábět s manuální převodovkou? Místo, aby řekl: „Podělali jsme to, byla chyba vyřadit manuál z GT3“, tak žehlil situaci slovy, jak je GT3 řidičské auto bla bla bla a druhým dechem dodal, že automat zůstane v nabídce jako alternativa k manuálu.
PS: Skvělá zpráva. Jen doufáme, že příští generace GT3 si ponechá ještě atmosférický motor.