Velká cena Ázerbajdžánu – preview

BAKU: NEJRYCHLEJŠÍ MĚSTSKÝ OKRUH SEZONY S NEJDELŠÍ ROVINKOU

Milán, 23. dubna 2018 – Oproti loňskému roku nominovalo Pirelli do Velké ceny o dva stupně měkčí pneumatiky – měkké, superměkké a ultraměkké. Aktuální nominace je jeden stupeň (v minulém roce – střední, měkké a superměkké pneumatiky) a druhý je fakt, že letošní směsi jsou o stupeň měkčí než loňské. Ale to není jediný důležitý rozdíl. Letošní Velká cena Ázerbajdžánu se jede o dva měsíce dříve a můžeme tedy očekávat chladnější počasí.

Tři nominované směsi:

  • Měkká směs (žlutá)
  • Superměkká směs (červená)
  • Ultraměkká směs (fialová)

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Okruh z pohledu pneumatik:

  • Závod začíná ve čtyři hodiny odpoledne, se západem slunce bude teplota trati rapidně klesat. Volné tréninky neprobíhají ve stejný čas jako start závodu.
  • Městský okruh v Baku je lemován budovami, které zastiňují trať, což ještě více snižuje teplotu trati.
  • Hlavní rovinka je dlouhá dva kilometry, což znamená chladnutí pneumatik před brzdnou zónou na konci rovinky. Baku je po Spa druhým nejdelším okruhem roku.
  • Loňská strategie byla ovlivněna několikerým vyjetím safety caru a také vyvěšením červené vlajky. To může na úzkém okruhu v Baku hrát významnou roli.
  • Loňská vítězná strategie zahrnovala tři zastávky v boxech. Druhý pit box proběhl při vyjetí safety caru a třetí pod červenou vlajkou. Daniel Ricciardo vyhrál závod po startu z desátého místa se strategií nasazení superměkkých-měkkých-superměkkých-superměkkých pneumatik.
  • V loňském roce bylo pro jezdce největší výzvou udržení stejné teploty na předních i zadních pneumatikách. V chladnějším počasí bude tento problém ještě výraznější.

 

 Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:

„Velká cena Ázerbajdžánu se koná o dva měsíce dříve a pravděpodobně bude diametrálně odlišná od loňského roku, pokud jde o povětrnostní podmínky. Minulý rok dosahovala teplota trati více než 50°C. Minulý rok jsme v Baku také zvolili více konzervativní nominaci pneumatik, i když s novými pravidly se střední směs v podstatě nevyužila. Proto jsme se letos odhodlali k mnohem agresivnější nominaci. To by mělo vést k využití všech tří směsí a k některým vynalézavým strategiím stejně, jako jsme viděli v posledních dvou Velkých cenách v Bahrajnu a Číně“.

Co je nové?

  • Mercedes, Ferrari a Red Bull se všichni rozhodli pro různé výběry pneumatik. Jezdci Mercedesu a Ferrari se ještě mírně liší v individuálních výběrech.
  • Minulý víkend proběhl Blancpain GT Series Endurance Cup na domácím okruhu společnosti Pirelli v Monze. Vanthoor, Riberas a Mies si za volantem Audi R8 LMS dojeli pro vítězství.
  • Formule 2 pokračuje v Baku také.

Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Baku:

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

22 psi (přední)   21 psi (zadní)

Limit odklonu kol:

                -3.50° (přední)     -2.00° (zadní)

 

Více exkluzivního obsahu o F1 najdete na Racing Spot:

http://racingspot.pirelli.com/global/en-ww/racingspot

 

Podobné články:

Napsat komentář