Vyplňuje mezeru mezi verzemi S a Turbo. Automobilka ho prezentuje jako sportovní model. Walter Röhrl si pochvaluje jeho chování. Na okruhu s ním ale stejně nikdo nikdy jezdit nebude. Jak moc se změnila novinka od svého předchůdce?
Porsche přichází v pořadí již s třetí generací modelu Cayenne (aktuálně po faceliftu) ve verzi GTS. Ta svými výkony vyplňuje mezeru mezi verzemi S (309 kW) a Turbo (382 kW). GTS vždy brnkala svým outfitem na sportovní strunu. Novinka pokračuje v nastoleném trendu – masivní nárazníky, spoiler na víku kufru, černá 20“ kola v designu RS Spyder, čtyři koncovky výfuku, taktéž v černém odstínu a interiér v kombinaci kůže/alcantara s červeným prošíváním. Z pohledu techniky měla verze GTS vždy něco navíc oproti verzi S: účinnější brzdovou soustavu, nyní s brzdovými kotouči o průměrech 390 a 359 mm, sportovněji naladěný podvozek PASM s kratšími pružinami a pochopitelně posílený motor.
Contents
Menší motor, větší výkon
GTS v roce 2012 měla atmosférický V8 4,8l s výkonem 309 kW (420 k), z 0–100 km/h akcelerovala za 5,7 s, maximálka činila 261 km/h a výrobce uváděl kombinovanou spotřebu 10,7 l/100 km. Tehdy vstoupil vůz na trh s cenou € 90 774.
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.GTS modelový ročník 2015 má dvakrát přeplňovaný V6 3,6 l s výkonem 323 kW (440 k) a točivým momentem 600 Nm. Stovku umí za 5,2 resp. 5,1 s paketem Sport Chrono a maximální rychlost končí na čísle 262 km/h. Kombinovaná spotřeba je 9,8 l/100 km. Pohon všech kol a 8stupňová automatická převodovka Tiptronic S s integrovaným systémem Start/Stop zůstává nadále samozřejmostí. Nezměnily se jen parametry, ale i cena. V Německu se bude GTS prodávat od € 98 152.
Názor TopDrive
Nové GTS vyměnilo hřmotný osmiválec za pružnější šestiválec, který díky přeplňování nabídne salvu točivého momentu v nižším spektru otáček. Cílem downsizingu bylo jistě snížit spotřebu a emise, což se povedlo alespoň na papíře. Výkonově si GTS nepatrně polepšilo. Když se ale podíváme na parametry dynamiky – o 0,5 s lepší akcelerace a o 1 km/h vyšší maximálka, tak nemáme důvod k hlasitému potlesku.