Třetí generace Audi TT vstupuje na český trh

Dnes večer bylo české odborné veřejnosti představeno nové Audi TT. Cena atraktivního coupé začíná na částce 999 900 Kč. Dojmy ze setkání s novinkou vám přinášíme z první ruky.

Galerie Mánes dnes vystavovala „designovky“. Hvězdou večera bylo nové Audi TT, dále pak faceliftovaný model A7 Sportback.

První dojem – stále sexy, zvenku i uvnitř

Třetí generace modelu TT navazuje svými kompaktními rozměry a kulatou střechou na design předešlých dvou generací. Matrix LED světlomety vpředu, široká maska chladiče po vzoru současných vozů Audi, výsuvný spoiler na zádi a tenký proužek LEDek třetího brzdového světla definují nový vůz. Interiér vozu je revoluční, s předešlými generacemi TT nemá společného zhola nic. Prvotřídní kvalitu materiálů jsme viděli a cítili na první pohled a dotyk. 

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Do sportovních sedadel ve výbavě S-line kombinující kůži a alcantaru je radost usednout. Audi na přání dodává elektricky nastavitelnou bederní opěrku, vyhřívání sedadel a středovou loketní opěrku. Nová sportovní sedadla jsou uložena v ještě nižší poloze a jsou o 2,5 kilogramu lehčí než sedadla předchůdce.

Palubní deska s horizontálním uspořádáním vás zaujme svojí čistotou, ale to až po prozkoumání kulatých výdechů ventilace s originálně pojatým ovládáním. Centrem veškerého dění v novém TT je kaplička přístrojů obsahující velký displej nazvaný Audi Virtual Cockpit. Ten zobrazuje vše – vedle rychloměru, otáčkoměru a ukazatele stavu provozních kapalin je zde zobrazován kompletně celý infotainment vozu. Displej v momentálně vrcholné verzi TTS umí ve sportovním módu zobrazovat otáčkoměr centrálně a navíc přidá i ukazatel plnícího tlaku turbodmychadla, byť jen procentuálně. 

Novinkou v TT je i ovladač infotainmentu na středové konzole (s výbavou MMI Navigation plus). Ten je zjednodušen tak, aby se ovládal podobně jako myš u počítače včetně touch padu. Hlasové ovládání, chytrá navigace, propojení s mobilním telefonem a internet jsou benefity výbavy Audi Connect. Zavazadlový prostor pojme 305 l nákladu.

Náskok díky technice

Karoserie představuje nový evoluční stupeň prostorového rámu ASF (Audi Space Frame) na základě modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Skelet prostoru pro cestující a všechny vnější panely jsou z hliníku. Coupé 2.0 TFSI s mechanickou převodovkou má pohotovostní hmotnost (bez řidiče) jen 1230 kilogramů – tedy o 50 kg méně než dosud.

Dva motory, dvě převodovky

Při zahájení prodeje najdete v nabídce motorů dva přeplňované čtyřválce – 2,0 TFSI a 2,0 TDI ultra. Dieselový dvoulitr (1968 ccm) s výkonem 135 kW a maximem točivého momentu 380 Nm se pyšní spotřebou 4,4 l/100 km. Ano, tohle je to nejúspornější TT, jaké můžete mít. Z 0–100 km/h zvládá za 7,1 s a ručička rychloměru se zastaví na hodnotě 241 km/h.

Benzínový dvoulitr (1984 ccm) disponuje výkonem 169 kW a točivým momentem 370 Nm. S manuální 6stupňovou převodovkou a pohonem přední nápravy dělá stovku za rovných 6 sekund a řekne si o 6 l/100 km. Zvolíte-li převodovku S Tronic, tedy 6stupňový dvouspojkový automat, pak hodnota akcelerace klesne na 5,3 s a kombinovaná spotřeba paliva poskočí na 6,4 l/100 km. S pohonem quattro pak na 6,5 l/100 km. Vrcholnou verzí je model TTS s výkonem 228 kW s potřebou 7,3 l/100 km. TTS je vždy s pohonem quattro, převodovku lze vybírat. S S Tronicem je pochopitelně rychlejší, když z 0–100 km/h zvládne za 4,6 s a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Všechny motory plní emisní normu Euro6 a jsou vybaveny systémem start/stop.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

quattro s Haldexem páté generace

Pohon všech kol quattro se dodává pro TT 2.0 TFSI na přání a pro TTS sériově. Jeho elektrohydraulická lamelová mezinápravová spojka zajišťuje přenos hnací síly v běžném provozu na přední kola, ale v případě potřeby dokáže extrémně rychle přenášet točivý moment také na zadní nápravu. Při sportovní jízdě je pohon zadních kol připojován rychleji a obecně častěji. Poprvé je řízení mezinápravové spojky začleněno do systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select (na přání pro TT, sériově pro TTS), který nabízí režimy comfort, auto, dynamic, efficiency a individual. Audi drive select ovlivňuje způsob činnosti pedálu plynu, posilovače řízení a generátor zvuku. Kromě toho může zahrnovat také adaptivní tlumiče Audi magnetic ride (sériově pro TTS).

Ceny na českém trhu

  • TT coupé 2,0 TFSI s manuální převodovkou 999 900 Kč
  • TT coupé 2,0 TFSI S Tronic 1 059 900 Kč
  • TT coupé 2,0 TFSI S Tronic quattro 1 129 900 Kč
  • TT coupé 2,0 TDI ultra 1 059 900 Kč
  • TTS coupé 2,0 TFSI quattro s manuální převodovkou 1 389 900 Kč
  • TTS coupé 2,0 TFSI quattro S Tronic 1 449 900 Kč

Podobné články:

Napsat komentář