Lotus testuje silniční verzi původně závodního vozu Cup R. Rozdíl mezi závoďákem a street legal vozem je menší než si myslíte.
Je to malé, lehké, hbité a dobře se to řídí. Co je to? S největší pravděpodobností vůz značky Lotus. Tento výrobce má v nabídce jak silniční, tak závodní modely. Prostě si koupíte hotový závodní vůz, se kterým se můžete ihned postavit na start. To je přesně případ 924 kilogramů těžkého resp. lehkého Elise S Cup R. Lotus se rozhodl postavit tento model „na značky“. Z vozu musela pryč homologovaná klec FIA, hasicí systém, odpojovač baterie a závodní skořepinová sedačka se šestibodovými pásy.
Do vozu se vrátily přední světlomety. O technice se zatím spekuluje, ale čtyřválcový motor 1,8 l VVT-i s kompresorem Magnuson R900 zůstává. Pravděpodobně dostane utlumený výfuk. I přestože to bude silniční verze, tak dostane stavitelné tlumiče a kovaná 17“ kola. Další dobrou zprávou je, že silniční Cup R bude mít stejně funkční aerodynamiku jako ten závodní.
Podobné články:
- Renault Alpine A110–50 ožije u Lotusu
- KIA Elan – Lotus made in Korea
- Lotus Exige S Roadster – skalpovaný Exige
- Lotus Elise S Cup – Street legal track machine v číslech
- Renault Clio R.S. 200 ve verzi Gordini přijede příští rok