Alpine A110–50 odstartuje znovuzrození sportovních modelů Renault Alpine. Bude ho vyrábět britský Lotus. Proč?
Továrna v Dieppe – centrum divize Renault Sport se s největší pravděpodobností nestane domovem oživlé legendy Alpine A110–50. Koncept tohoto vozu, který musel potěšit snad každého fanouška značky Renault, je postaven na základě závodního vozu Mégane Trophy s uprostřed uloženým motorem V6 3,5 l s výkonem 294 kW (400 k) a točivým momentem 422 Nm. Otázkou ale je, kde se bude vyrábět sériová verze. S odpovědí pomůže britský Lotus. V Hethelu mají letitou praxi s výrobou lehkých sportovních vozů a model Evora je více než vhodným dárcem své platformy pro novou Ástodesítku. Renault by dodával karoserie a motory, Lotus by se postaral o zbytek. Držíme palce.
Vedle fotek vám přinášíme akční video, kde se prohání bývalá rally legenda Jean Ragnotti v nové A110–50 bok po boku s původní A110. Ti starší z nás Alpine A110 dobře znají z automobilových soutěží, v 70. letech s ní závodil Vladimír Hubáček.
Video Alpine A110–50 vs. A110
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Alpine A 110 byl nejslavnějším modelem automobilky Alpine. Byl představen v roce 1961, výroba probíhala v letech 1962 až 1977. Celkem bylo vyrobeno 7 176 kusů zpočátku pod jménem Alpine, později jako Alpine Renault a Renault Alpine (nezávislý výrobce Alpine byl pohlcen továrnou Renault v roce 1973). Do roku 1969 byl vyráběn kromě varianty coupe i ve verzi cabrio. Vestavěné přídavné světlomety velmi podtrhovaly sportovní charakter vozu. Automobily tohoto typu se montovaly také v Brazílii a Bulharsku.