Audi vylepšilo nejrychlejší verzi modelu TT. Co se skrývá pod označením Plus a na kolik vás tohle Plus vyjde peněz? Máme fotografie, technické údaje i ceny.
Paleta motorizací pro Audi TT coupé i roadster je široká. Na výběr máte přeplňované čtyřválce v několika stupních výkonu. Náročnější zákazníci budou volit atraktivnější a výkonově silnější verze TT-S. Pro ty úplně nejnáročnější připravila Audi verze TT-RS s 2,5 l pětiválcem. Na TT-RS (v prodeji od r.2009) se lze dívat jako na moderní reinkarnaci starých Audi Quattro s pětiválcovými turbomotory pod kapotou. Zhruba před rokem se objevily náznaky, že by automobilka chtěla verzi TT-RS trochu okořenit. Tak dlouho se nic nedělo, až mnozí přestali doufat, že vůbec k něčemu takovému dojde. A došlo! Měsíc před autosalonem v Ženevě tu máme fakta o TT-RS Plus.
TT-RS Plus bude k mání v podobě jako „běžné“ TT-RS, tedy v karosářských variantách coupé a roadster s oběma typy převodovek – 6stupňovou manuální a 7stupňovým dvojspojkovým automatem S tronic. Z pohledu designu došlo k nepatrným změnám. Trochu jiná je maska chladiče, 19“ kola dostala dvoubarevné lakování a na vnějších zpětných zrcátkách se usídlil karbon. Ten najdete i na krytu motoru. Že sedíte uvnitř „Plusové“ verze poznáte jen podle řadicí páky s příslušným nápisem. Tlumiče Magnetic Ride jsou stále za příplatek. Čekáte, jaké změny se odehrály pod kapotou? Bohužel, nijak valné. Audi víceméně upravilo jen software řídící jednotky. Hodnoty výkonu a točivého momentu poskočily o 15 kW (20 k) a 25 Nm.
verze | TT-RS | TT-RS | TT-RS Plus | TT-RS Plus |
---|---|---|---|---|
karoserie | coupé | roadster | coupé | roadster |
objem motoru (ccm) | 2480 | 2480 | 2480 | 2480 |
výkon (kW) | 250 | 250 | 265 | 265 |
točivý moment (Nm) | 450 | 450 | 465 | 465 |
akcelerace 0–100 km/h (s) | 4,6* | 4,7* | 4,3* | 4,4* |
kombi. spotřeba (l/100 km) | 9,2** | – | 8,5** | – |
cena vozu s man./auto. převodovkou (Kč) | 1 451 900,– 1 519 600,– |
1 523 100,– 1 550 600,– |
1 531 412,– 1 585 700,– |
1 603 375,– 1 657 662,– |
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Pozn.: Hodnoty akcelerace (*) a kombinované spotřeby (**) platí pro verze s manuální převodovkou. Ceny verzí TT-RS Plus jsou přepočítány kurzem 1 euro/25,25 Kč. Ceny pro český trh nebyly zatím oznámeny.
Vyplatí se to?
Plus přineslo drobná zlepšení co do výkonu, zrychlení a zároveň spotřeby, ale za poměrně velký příplatek. Současní majitelé vozů TT-RS si vlasy trhat rozhodně nemusí a kupující mají o čem přemýšlet. Naše doporučení zní následovně – ať si vyberete TT-RS či TT-RS Plus, berte coupé s manuální převodovkou. Připlaťte si za Magnetic Ride a přemýšlejte nad investicí do sportovního výfuku, protože zvuk pětiválce je v této Audi návykový.