Kdo by to byl řekl, že tahle kráska se veřejnosti představila před šesti lety. Ačkoli vypadá pořád úžasně a drží si figuru, tak nějaká ta vráska se jí za tu dobu už udělala. O nápravu se postarali plastičtí chirurgové z oddělení designu a osobní trenér z technické sekce. Podívejte se na výsledek.
Superauto od Audi se v roce 2006 předvedlo se vší parádou a od té doby si udržuje přitažlivost v očích milovníků rychlých aut. Z jedné verze se jich nakonec vyklubalo šest – osmiválec, desetiválec a GT, všechny ve dvou karosářských verzích (coupé a spyder). Po šesti letech je nejvyšší čas na facelift, kterého se Audi zhostilo následovně – na první pohled se nová R8 odlišuje světlomety s LED technologií, upravenými nárazníky a jinou mřížkou chladiče. Verze V8 přišla o své poznávací znamení – čtyři koncovky výfuku, nyní má dvojici kulatých koncovek jako verze V10.
Stejné motory, jiná převodovka a verze Plus
Motory V8 4,2 FSI a V10 5,2 FSI si ponechaly své parametry, tedy 316 kW (430 k), 430 Nm a 386 kW (525 k), 530Nm. Automatizovanou 6stupňovou převodovku R-tronic nahradil 7stupňový S-tronic se dvěma spojkami. To se pozitivně odrazilo jak na spotřebě paliva, tak na akceleraci. Vedle S-tronicu bude manuální 6stupňová převodovka nabízena jen pro V8 4,2 FSI, desetiválcová R8 dostane S-tronic standardně. Faceliftované verze dostaly i jiné, lehčí brzdové kotouče.
Z posilovny vyrýsovanou figuru nabídla R8 GT (coupé i spyder), kterou Audi nabídlo jen jako limitovanou edici v počtu 333 kusů. V podobných stopách kráčí novinka R8 V10 Plus s upraveným podvozkem, plejádou karbonových dílů a silnějším motorem. Tato verze bude nabízena jen jako coupé.
verze | V8 4,2 FSI Coupé | V8 4,2 FSI Spyder | V10 5,2 FSI Coupé | V10 5,2 FSI Spyder | V10 Plus |
---|---|---|---|---|---|
počet válců | 8 | 8 | 10 | 10 | 10 |
objem motoru (ccm) | 4163 | 4163 | 5204 | 5204 | 5204 |
výkon (kW) | 316 | 316 | 386 | 386 | 404 |
točivý moment (Nm) | 430 | 430 | 530 | 530 | 540 |
akcelerace 0–100 km/h (s) | 4,3 | 4,6 | 3,6 | 3,8 | 3,5 |
maximální rychlost (km/h) | 302 | 302 | 313 | 311 | 317 |
převodovka | 6M/7A | 6M/7A | 7A | 7A | 7A |
kombi. spotřeba (l/100 km) | 12,4 | 12,4 | 13,1 | 13,1 | 14,9 |
cena (Euro) | 113 500,– | 124 800,– | 154 600,– | 165 900,– | 173 200,– |
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Na Audi R8 modelového roku 2013 se můžete těšit koncem roku 2012.