Výrobci Renault a Caterham potvrdili společný vývoj a výrobu sportovních vozů znovuzrozené značky Alpine. Caterham má další ambiciózní plány.
Bylo nebylo, jednoho dne si Renault vzpomněl, že kdysi vyráběl sportovní modely Alpine. Ze vzpomínek na legendární coupé A110 vznikl futuristický koncept A110–50 postavený na základech šestiválcového cupového Mégane. Renault si byl vědom faktu, že sportovní hatchbacky vždycky uměl a umí, ale pro znovuzrozenou Alpine by to nemuselo stačit. Vždyť Alpine nebude „upravený“ Renault vycházející ze sériového auta. A tak začal Renault hledat schopného parťáka, který má dostatečné know-how, zejména v oblasti podvozků. Když sešlo z letní naděje jménem Lotus, obrátil se Renault na dalšího specialistu z Anglie – malosériového výrobce lehkých vozů Caterham. Vzhledem ke spolupráci ve Formuli 1 je to logický krok.
Dva vozy s vlastním DNA
Caterham tedy vstoupí do Alpine s 50% podílem. V lednu 2013 vznikne Société des Automobiles Alpine Caterham (SAAC), kterou bude řídit Bernard Ollivier, viceprezident Renaultu od roku 2011. Protože koncept A110–50 byl trochu extrémní a jeho výroba by nebyla zrovna levnou záležitostí, rozhodly moudré hlavy o použití motoru buď 1,6 turbo ze současného Clia RS nebo dvoulitr turbo z Mégane RS. Nová Alpine bude dvoumístný vůz s hliníkovým šasi a pohonem zadních kol. Motory tedy dodá Renault, podvozek bude v režii Caterhamu. A teď pozor, výsledkem tohoto manželství mezi Francií a Británií budou hned dva vozy. Základ bude stejný, odlišné bude nastavení podvozku a do jisté míry i karosérie. Alpine (Renault) by mělo být coupé, zatímco Caterham nabídne tradičně otevřený vůz, v tomto případě tedy roadster. Cena aut by se měla pohybovat mezi 40 a 50 tisíci euro.
Caterham do města?
Tony Fernandes, šéf Caterhamu, však šokoval další novinkou – výrobou více civilizovaných vozů, například SUV či městských automobilů. Hezká představa o pokladničce, do které se kutálejí zlaťáky nejen z výroby lehkých otevřených vozů pro fanatiky. Zatím tedy jen zbožné přání vzhledem k otázce platforem, vývoje a omezené distribuční sítě.
Podobné články:
- Renault Alpine A110–50 ožije u Lotusu
- Caterham míří mezi kupé
- Čekání na Honda Civic Type-R pokračuje
- Renault Alpine – bude to retro s výkonem 300 koní?
- Na Autodromu Most s Renaultem Mégane R.S.