reklama Suzuki

Moderní, pohodlný, decentní, formální a korporacemi tolik oblíbený – Volkswagen Passat přichází v nové generaci B8. Novinka je větší, efektivnější, luxusnější a světě div se – odvážnější i co se designu týče.

Zvenku

Zatímco současná generace B7 (čtěte náš TEST) je modernizací Passatu B6, nový Passat B8 je kompletně nový vůz. Na první pohled je to snad patrné. Béosmička dostala nový a (snad to nevyzní jako klišé) svěží design. Passat působil vždy usedle, ale B8 má švih. Novinka je na pohled dynamičtější nejen díky větší šířce a menší výšce, ale také díky tvaru masky, světlometů a koncovek výfuků. Pro ještě náročnější zákazníky je připraven paket R-Design. Vnější rozměry jsou následující: délka 4767 mm (-2 mm), šířka 1832 mm (+12 mm), výška 1456 mm (-6 mm), rozvor 2791 mm. Narostl i zavazadelník – v sedanu o 21 litrů, u kombíka (Variant) dokonce o 47 litrů. Výsledkem moderní technologie výroby a zásluhou lehkých materiálů je nový Passat o 85 kilogramů lehčí ve srovnání se stávajícím modelem.

reklama Isuzu

Uvnitř

Příjemné překvapení zažijete při pohledu do interiéru. Palubní deska s klavírovou černí a protáhlé výdechy ventilace originálně tvořící vlastní dekor působí velmi moderně a luxusně. Největším lákadlem, avšak za příplatek, je kompletně digitální přístrojová deska. Ukazatel rychlosti, otáček, stavu paliva a teploty provozních kapalin doplňuje 3D navigace. Panel rádia a infotainmentu má pochopitelně svůj vlastní displej ve středu palubní desky. Architektura interiéru je z velké části přejata ze současné generace, takže ovládání oken, klimatizace, elektronické ruční brzdy, režimů podvozku či startovací tlačítko najdete přesně tam, kde tyto ovladače očekáváte. Malou pihou na kráse celého interiéru je fakt, že mnoho těchto tlačítek je přejato ze současné generace B7.

Pod kapotou

Volkswagen neprozradil všechny detaily novinky a tak očekáváme, že Passat B8 navázal na paletu komfortních a bezpečnostních prvků Passatu B7. K adaptivnímu podvozku by mělo připadnout adaptivní řízení. Pohon všech kol 4Motion bude možný pro vybrané motorizace. Z převodovek bude možné volit 6stupňovou manuální či dvouspojkovou automatickou DSG s 6 či 7 stupni (v závislosti na motorizaci). Pod kapotou se objeví zážehové motory 1,4 TSI (92 a 110 kW), 1,8 TSI (132 kW), 2,0 TSI (162 a 206 kW), vznětové motory 1,6 TDI (88 kW), 2,0 TDI (110 kW, 140 kW a 176 kW) a nakonec plug-in hybrid 1,4 TSI (155 kW). Šestiválec v nabídce vůbec nefiguruje. Všechny pohonné jednoty splňují emisní normu Euro6.

Video od Volkswagenu