Pokud se chcete alespoň zdánlivě přiblížit mistrovi světa v rally – Sébastienu Ogierovi, pak z nabídky VW zvolíte nového Golfa R. Je možné si užívat tři stovky koní každý den po celý rok? Jistě.
Co potřebujete, abyste se cítili jako jezdci rally? Silný turbomotor, schopný podvozek a pohon všech kol. Tohle všechno Golf R má.
Motor a převodovka
Dvoulitrový přeplňovaný motor disponuje výkonem 221 kW (300 k) a točivým momentem 380 Nm dostupným už od 1800 ot./min.! Tento příval točivého momentu nepolevuje do 5500 otáček. Teprve pak začne křivka točivého momentu pozvolna padat, ale to už budete řadit další kvalt nebo pojedete tak rychle, že vaší mysl budou zaměstnávat jiné podněty. Stejně jako u Golfu R šesté generace, nabízí i sedmička eRko na výběr mezi dvěma převodovkami – šestistupňovým manuálem nebo šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. S manuálem umí eRko z 0–100 km/h za 5,1 s, s DSG dokonce za 4,9 sekundy. Maximální rychlost je v obou případech stejná – 250 km/h. Rozdíly jsou pochopitelně u kombinované spotřeby paliva – 7,1 l/100 km s manuální, 6,9 l/100 km s automatickou převodovkou.
Pohon 4×4
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Golf R se drží pohonu všech kol 4Motion, tentokrát již s pátou generací systému Haldex. Řídící jednotka neustále vyhodnocuje ideální hnací moment na zadní nápravu a dle toho určuje sevření vícelamelové spojky. Olejové čerpadlo zvyšuje tlak oleje na spojkových lamelách v závislosti k točivému momentu požadovaného na zadní nápravu. Současně systém vyhodnocuje takové parametry, jako je rychlost kol a úhel natočení volantu. Pokud je to nutné, téměř 100 procent hnacího momentu může směřovat k zadní nápravě. Přítomno je zde EDS – elektronická uzávěrka obou diferenciálů a její nadstavba XDS. V závislosti na povrchu pod koly a jízdní situaci se jednotlivá kola přibrzďují, což zajišťuje optimální grip pneumatik (eliminace prokluzu kol) a kompenzaci nedotáčivosti při rychlé jízdě v zatáčkách. Za zmínku stojí i sportovní stabilizační systém ESC Sport, který je v tomto modelu jako standard. Systém se aktivuje dvoustupňovým spínačem na středové konzole. Když řidič zmáčkne tento přepínač krátce, ESC se přepne do režimu „ESC Sport“. Systém pak nereaguje příliš horlivě, čímž nebrání řidiči ve sportovní jízdě. Po stisknutí tlačítka ESC na dobu delší než tři sekundy, se systém plně deaktivuje.
Podvozek
Světlá výška Golfu R je o 5 mm nižší ve srovnání s Golfem GTI. Připlatit lze za elektronické tlumiče DCC (Dynamic Chassic Control) s režimy Comfort, Normal a Sport. V Golfu R je součástí DCC volič jízdních módů obsahující tzv. „Race mode“ – ten využijete, až si budete hrát na toho Ogiera. Variabilní řízení je ve standardní výbavě eRka stejně jako 18“ hliníková kola s pneumatikami o rozměru 225/40. Za příplatek pak jsou k mání 19“ kola. Vůz krotí čtyřpístkové brzdy (na přední nápravě) s kotouči o průměru 340 mm, na zadní nápravě jsou brzdové kotouče o průměru 310 mm.
Vzhled
Golf R se drží jisté nenápadnosti, podobně jako GTI, nicméně odlišnosti tu jsou – přední nárazník má velké průduchy přivádějící vzduch k chladičům. V zadním nárazníku je difuzor a čtveřice koncovek výfuku. Golfu R přísluší kola ve vlastním designu. Můžete vybírat z celkem osmi barev odstínu laku: Lapis Blue Metallic, Pure White, Tornado Red, Night Blue, Limestone Grey Metallic, Reflex Silver Metallic, Deep Black Pearl Effect a Oryx White. V interiéru jsou sportovní tříramenný volant s perforovanou kůží, hliníkové pedály a sportovní sedadla. Specialitkou pro eRko je kůže s povrchovou úpravou připomínající karbonové vlákno. A nakonec ještě jedna dobrá zpráva – Golf R se nabízí jak v tří, tak pětidveřovém provedení za ceny od 897 900,– a 925 900,– Kč vč. DPH.
model | Golf R (3 dveře) | Golf R (5 dveří) |
---|---|---|
palivo | benzín | benzín |
náhon | 4×4 | 4×4 |
počet válců | 4 | 4 |
objem motoru (ccm) | 1984 | 1984 |
výkon (kW) | 221 | 221 |
točivý moment (Nm) | 380 | 380 |
akcelerace 0–100 km/h (s) | 5,1 / 4,9 | 5,1 / 4,9 |
maximální rychlost (km/h) | 250 | 250 |
převodovka | 6M / 6A | 6M / 6A |
kombi. spotřeba paliva (l/100 km) | 7,1 / 6,9 | 7,1 / 6,9 |
pohotovostní hmotnost (kg) | 1476 / 1496 | 1476 / 1496 |
objem zavazadl. prostoru (l) | 343 – 1233 | 343 – 1233 |
cena (Kč vč. DPH) | 897 900,– / 957 900,– | 925 900,– / 985 900,– |