reklama Suzuki

Výkonová válka nekončí. Chceme stále silnější auta a automobilky nám je rády nabízejí. Většinou. U Volkswagenu to však platí. Když Golf GTI přestal stačit, přišlo VW s Golfem VR6, pak R32, následně R. Nyní tu máme vizi Golfu s výkonem 400 koní.

Přestože to není tak dávno, tak s jistou nostalgií můžeme vzpomínat na dobu, kdy hatchbacky vybavené turbo motory měly výkon necelých 200 koňských sil. Současně nejsilnější Golf – ve verzi R, vyždímal ze čtyřválce o objemu 1984 ccm výkon 221 kW, tedy rovných 300 k a nemalých 380 Nm točivého momentu gradující v 1800 ot./min.

Koncept Golfu R400 vychází z Golfu R a to jak z pohledu techniky, tak i designu. Je agresivnější, svalnatější a přitom v něm bezpečně rozpoznáte Golfa. Pod lákavou slupkou je technika pohonu všech kol 4Motion, manuální 6stupňová převodovka a turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr s výkonem 294 kW, tedy 400 k. Výrobce slibuje akceleraci z 0–100 km/h za 3,9 s a maximální rychlost 278 km/h. Udávaná hmotnost je 1420 kg.

reklama Isuzu

Nejzábavnější Volkswagen Golf? Verze GTI Performance s manuální převodovkou. Čtěte nás týdenní test.

Názor TopDrive

Úlet v podobě 400koňového hatchbacku nejde nepochválit. Se závěrečným aplausem bychom však počkali až na zahájení sériové výroby. Nebylo by to poprvé, kdy Volkswagen přišel se zajímavým konceptem, který nakonec skončil jako trezorová záležitost. Avšak vyhlídky na výrobu jsou v tomto případě více než nadějné. 

Co tedy můžeme očekávat, pokud se tak stane? Golf R si můžete zvolit ve 3 nebo 5dvěřovém provedení a to s manuální či automatickou převodovkou. Golf R400 bude možná k mání jen jako třídvířko a možná jen s jednou převodovkou a nikde není psáno, že zrovna s manuální. Koncept má semislickové pneumatiky, které se na sériový model nemusí dostat. Na závěry je tedy času dost. Jedno je však jisté, jestliže Golf R nyní startuje s cenou pod hranicí 1 milionu korun, pak Golf R400 jí s úspěchem atakuje.