Sezona roku 2017 skončila vítězstvím Mercedesu Valtteriho Bottase po startu z pole position s očekávanou strategií jedné zastávky s přezutím z ultraměkké směsi na superměkkou.
Převážná většina pilotů zvolila stejnou strategii s ohledem na velmi nízké opotřebení a degradaci na hladkém asfaltu v Yas Marině, kde s příchodem tmy teplota trati klesala. Jen tři piloti zvolili na startu superměkkou směs a Lance Stroll (Williams) byl jediným, který zastavil v boxech více než jednou – celkem třikrát.
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Během posledního závodu jsme neviděli žádné překvapení. Bottas si dojel pro vítězství po startu z pole position s očekávanou strategií jedné zastávky. Předpokládali jsme jedno široké okno pit stopů, a to se ukázalo jako přesné. Viděli jsme, jak se několik týmů snaží ziskat pozice svých přímých soupeřů při přezouvání pneumatik. Naše pozornost se již zaměřuje na rok 2018, piloti zůstávají v Yas Marině, aby poprvé vyzkoušeli novou řadu pneumatik, které jsme představili ve čtvrtek. Měkčí směsi budou vhodné právě pro tento okruh a bude zajímavé sledovat, jak nová hyperměkká směs funguje. Testy ovlivní nominace hyperměkké směsi pro příští rok”.
Podobné články:
- Velká cena Monaka – závod
- F1 Velká cena Kanady – závod
- Lewis Hamilton vyhrál VC Anglie se strategií jedné zastávky a nasazení superměkké směsi s přezutím na měkkou
- Strategie s přezutím ze superměkkých na měkké pneumatiky vyhrála Sebastianu Vettelovi Velkou cenu Brazílie
- Formule 1 – Velká cena Austrálie