Týden s VW Passat – den 1.

Přinášíme vám test nového Volkswagenu Passat formou seriálu. Každý den se s vámi podělíme o naše aktuální dojmy, které v nás německý elegán zanechal. Na začátek se sluší vůz představit.

V úterý jsme u importéra Volkswagenu vyzvedli aktuální „omlazenou“ generaci Passatu v nejvyšší výbavě Highline s motorem TDI a automatickou převodovkou DSG. Ne náhodou jsme zvolili oblíbený, ne-li nejoblíbenější vůz mezi manažery. Pod kapotou testovaného sedanu vrčí evergreen – 2,0 TDI s výkonem 125 kW (170 k). Ten je spojen buď s 6stupňovou manuální či 6stupňovou dvouspojkovou převodovkou, kterou je vybaven náš vůz. Světlá metalíza spolu s krémovým koženým interiérem jsou vskutku luxusní kombinací. Hliníková kola mají sice rozměr (jen) 17 palců, ale o to pohodlnější vůz díky nim bude. Test začíná.

První dojem nevyšel

Při nastupování do vozu si všímám elektricky polohovatelné sedačky. Po nastavení opěradla se domáhám elektricky posuvného sedáku, ale marně, sedadlo si musím posunout ručně pomocí páčky. V duchu se tak ptám Volkswagenu, proč není sedadlo plně elektricky ovladatelné. Ovladač na nastavení vnějších zpětných zrcátek jde až nepříjemně ztuha. Měl jsem strach, aby mi nezůstal v ruce. Zvláštní, přitom chod všech ostatních ovladačů a tlačítek je bezproblémový. Ergonomie palubní desky je velice dobrá, snad jen startovací tlačítko mohlo být hned u zapalování.

První harmonické kilometry

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Už po pár kilometrech jízdy cítím, že motor si s převodovkou dobře rozumí. Passat TDI je automobilem, který vás nenutí jezdit rychle. A pokud už rychle pojedete, tak o tom ani nebudete vědět. Motor je dobře odhlučněný i při rychlostech kolem 200 km/h. Tempo rychlostí 160 – 170 km/h se jeví jako naprosto vyhovující. Řeč je samozřejmě o dálnicích, to, že Passat nebyl stvořen pro zatáčky, zjišťuji záhy a ani mě to nepřekvapuje. Nedotáčivost a komfortně naladěný podvozek se někde projevit musí. Ale o podvozku s nastavitelnými tlumiči DCC ještě řeč bude. Několik postřehů na závěr dnešního dílu – zavazadlový prostor je obrovský, výsuvná roletka zadního okna spolu s tónovanými bočními okny vytváří na zadních sedadlech příjemnou atmosféru bez rušivých slunečních paprsků a couvací kameru si ihned oblíbíte.

Čísla dne

Během prvního dne jsem jezdil převážně po městě. Jízda po dálnici byla až na vyzkoušení dvoustovky předpisová. Celkem jsem tak najel 176 kilometrů (2/3 město) s průměrnou spotřebou 7,2 litru.

Podobné články:

Napsat komentář