Revírem této Alpiny jsou dálnice a bulváry s luxusními obchody. Jak ale toto luxusní gran turismo obstojí na české okresce? Odpověď jsme hledali v exkluzivním provedení Edition 50.
Řadový šestiválec s turbodmychadlem. Výkon neuvěřitelných 330 koňských sil. Zelený metalický lak. Vyrobeno pouhých 30 kusů. Takhle si Alpina představovala něco extra počátkem osmdesátých let, když vytvořila model B7 S Turbo Coupé postavený na základech šestkové řady E24.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.V loňském roce oslavil tento malosériový výrobce 50 let od svého založení a k této příležitosti vyrobil omezenou sérii modelů B5 a B6 Edition 50. Místo šesti válců jich je osm, k jednomu turbodmychadlu přibylo ještě jedno a manuální převodovku nahradila automatická. Kabátek je jako vždy elegantní se špetkou dravosti, zato koní je pod kapotou dvojnásobek.
Contents
Zdrcující akcelerace, na dálnici jako ryba ve vodě
A když tomuhle stádu dáte prostor se naplno projevit, tak se zkroutí nejen vaše mimické svaly, ale i samotný časoprostor. Pružné zrychlení je těžko popsatelné a rychlost absurdní. Zážitek z jízdy je okořeněn patřičnou zvukovou kulisou, kterou produkuje výfukový systém Akrapovič nebo audiosystém Bang & Olufsen. Záleží čemu dáte přednost, já osobně bych se přimluvil za ještě hlasitější výfuk, ale respektuji přání výrobce nabídnout vůz se kterým je příjemné cestovat na dlouhé vzdálenosti. Nutno podotknout, že v této disciplíně Alpina B6 Biturbo exceluje. Na dálnici je tento vůz jako doma a je pouze na řidiči zda se chce poměřovat s vozy Porsche, Ferrari a dalšími. Pravdou je, že luxusní utlumená kabina dává zapomenout na skutečnou rychlost a točivý moment umazává nejen vzorek zadních pneumatik, ale i vzpomínky na atmosférické agregáty.
Výkon supersportu, řízení á la GT
Alpinu jsem prohnal také na okresních silničkách, což není její přirozené prostředí. Z podvozku jsem cítil příjemnou dávku tuhosti, řízení nepostrádá přesnost, velké coupé umí být i překvapivě obratné, ale hmotnost dvě tuny nelze zamaskovat žádnou elektronikou. Protože reakce na sešlápnutí plynového pedálu je návyková, člověk snadno podlehne touze po dravé sportovní jízdě. A i když je na zádní nápravě samosvorný diferenciál Drexler a zpoza těch nádherných dvacetipalcových kol ční obrovské brzdy, Alpina neumí nabídnout jízdní zážitek jako supersport. Na nerovnostech doceníte komfort, který je díky absenci pneumatik run-flat lepší než nabízí BMW řady 6. Naopak oproti němu jsem postrádal pádla řazení, které Alpina, pro mě z neznámého důvodu, nahrazuje svým způsobem řazení malými tlačítky na volantu.
Závěr
Zákazníkům, kteří se chtějí odlišit a netouží po M6, mohu Alpinu B6 Biturbo vřele doporučit. Tak uhlazený a zároveň rychlý vůz budou jen stěží jinde hledat. Na limitovanou sérii Edition 50 musí však zapomenout, neboť byla okamžitě vyprodána.
model | B6 Biturbo Edition 50 | palivo | benzín |
---|---|---|---|
náhon | zadní | převodovka | 8A |
počet válců | 8 | objem motoru (ccm) | 4395 |
výkon (kW) | 441 | točivý moment (Nm) | 800 |
akcelerace 0–100 km/h (s) | 4,2 | maximální rychlost (km/h) | 330 |
kombi. spotřeba paliva (l/100 km) | 9,4 | pohotovostní hmotnost (kg) | 1945 |
Cena
Již není v prodeji.
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti invelt.